Innowacje w firmie, które ułatwią życie Twoim klientom. Jak sprawnie prowadzić firmę i nie dać się formalnościom?

Materiał informacyjny ING Banku Śląskiego
Prowadzenie firmy to marzenie wielu Polaków. Decyzję o założeniu własnej działalności podejmuje duża część z nich. Według uśrednionych danych CEIDG i KRS w Polsce codziennie rejestrowanych jest około 1000 firm. Większość z nich to jednoosobowe działalności gospodarcze, ale sporą część zajmują także firmy rodzinne czy start-upy. Jak wprowadzać innowację w takich firmach? W jaki sposób wykorzystać nowe technologie do rozwoju własnego biznesu?

W prowadzeniu firmy, jak w życiu, jedno jest pewne – zmiana. Zmienia się rynek, odbiorcy, rzeczywistość. Zmienia się sposób dotarcia do klientów, sprzedaż, komunikacja. Największym wyzwaniem dla właścicieli i pracowników firm jest umiejętnie dopasować się do rzeczywistości i znaleźć swój sposób na funkcjonowanie, nie zatracając własnej indywidualności.

Istnieją już takie innowacje, bez których polski konsument nie wyobraża sobie zakupów online czy kontaktu z marką w internecie. Zobacz, jak łatwo unowocześnić własny biznes i wprowadzić go w XXI wiek.

Firma w nowej rzeczywistości

Współcześnie prowadzenie firmy wymaga pojawienia się w internecie. Bez możliwości sprawdzenia online informacji o firmie, produktach czy usługach, klient będzie czuł się niepewnie i nieufnie podejdzie do możliwości skorzystania z oferty. Bycie online to podstawa.

Efektywnie prowadzony biznes to wprowadzanie takich rozwiązań, dzięki którym ludziom żyje się łatwiej. Chodzi tutaj nie tylko o ulepszanie samego produktu czy usługi, ale także możliwości dotarcia do nich oraz zakupu online, zamówienia z dostawą czy odbiorem osobistym.

Pandemia wpłynęła na zwyczaje zakupowe Polaków i zachęciła firmy do większej innowacyjności. 69% z nas uważa, że ze względu na wprowadzane obostrzenia wiele firm musiało rozpocząć działalność w internecie – wynika z raportu ING Banku Śląskiego.

Rzeczy, które jeszcze niedawno były innowacją, dziś są standardem. Polacy przekonali się do zakupów online, zakupów przez telefon, aplikacji bankowości mobilnej, płacenia kartą, telefonem czy kodem BLIK.

Jak się okazuje, Polacy doceniają wprowadzanie przez firmy nowych rozwiązań. 73% z nas zgadza się, że jest to dla przedsiębiorców bardzo ważne. 58% Polaków sądzi, że innowacje ułatwiają nam życie.

Ułatwianie życia konsumentom oraz reagowanie na ich potrzeby i rozwiązywanie problemów to jeden z głównych celów przedsiębiorców. To właśnie dlatego właściciele firm powinni przestać bać się innowacji i zacząć je testować.

ing dl firm

Dlaczego niektóre firmy nie decydują się na wprowadzanie innowacji?

Panuje mylne przekonanie, że wprowadzanie innowacji w firmie jest tylko dla wybranych, że potrzebne są do tego ogromne pieniądze, wiedza i doświadczenie. W rzeczywistości, do wprowadzenia innowacji w firmie potrzebny jest dobry partner i motywacja do działania.

Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez ING wielu Polaków uważa, że utrudnieniem we wprowadzaniu innowacyjności przez firmy mogą być formalności związane z bieżącym prowadzeniem biznesu – tak sądzi 46% badanych.

Dlatego warto niektóre formalności zostawić specjalistom. Zwłaszcza że wiele z nich już teraz można realizować online. W ten sposób możemy wysyłać i przechowywać dokumenty księgowe, potwierdzenia przelewów, faktury. Internetowo załatwić można też niektóre sprawy urzędowe, dzięki Profilowi Zaufanemu.

Polskie firmy, które wprowadziły innowacje, uczą dobrych praktyk. Jak skutecznie rozwijać własny biznes?

O innowacjach pisze i czyta się łatwo. Myśl o wprowadzeniu ich w życie zaczyna pełną przygodę. Zwykle pojawia się wizja porażki czy błędów, których nikt z nas nie lubi popełniać. Najlepiej więc uczyć się od tych, którzy innowacje już u siebie wprowadzili i przetestowali je na własnym przykładzie.

O to, jak prowadzić firmę w dobie internetu zapytaliśmy właścicielkę marki Wooden Story – rodzinnej manufaktury, która zajmuje się produkcją zabawek z drewna.

Internetową działalność prowadzimy od samego początku. Jesteśmy obecni w mediach społecznościowych, mamy również sklep internetowy. Informacje o nas docierają w najróżniejsze zakątki świata a za informacjami pojawiają się nasze zabawki.” – Małgorzata Borowy, właścicielka Wooden Story

Magdalena Kot-Kyriazis, właścicielka firmy My Alpaca, produkującej kołdry i poduszki wypełnione w 100% włóknami z runa alpaki, odpowiada, że najważniejszy dla jej firmy okazał się sklep internetowy.

Dobrze działający sklep internetowy, z dobrą nawigacją i prezentacją produktów to podstawa. Przez ostanie 6 lat udało nam się zbudować rozpoznawalność marki My Alpaca na rynku polskim.”

Dla klienta robiącego zakupy w sklepie internetowym ważne są sprawne i bezpieczne formy płatności, dla nas z drugiej strony liczy się też łatwy i przejrzysty sposób ich rozliczania z instytucjami płatniczymi i wysokość prowizji. Od kliku lat korzystamy z bramki płatniczej ING Banku Śląskiego, która zarówno dla nas, jak i naszych klientów jest bardzo wygodna.”

W prowadzeniu firmy jest zawsze mnóstwo spraw na liście “do zrobienia”, mnóstwo innowacji do sprawdzenia, wdrożenia, przetestowania. Właścicielki polskich marek zapytaliśmy o to, jak skutecznie się zatrzymać, odpocząć, zainspirować, wymyślić drogę rozwoju.

“Aby praca była efektywna, przynosiła przyjemność i zadowolenie nie można zapominać o momentach oddechu. Inspiracja to m.in. efekt wypoczynku (uśmiech). Biegnąc możesz oddychać, ale, aby złapać głęboki oddech trzeba się zatrzymać, a przynajmniej zwolnić tempo. Wtedy dostrzegamy to, co nas otacza”. – opowiada nam z wielkim spokojem i pewnością właścicielka Wooden Story – Małgorzata Borowy

Pomimo tego, że ostatni rok był dla firmy My Alpaca wielkim wyzwaniem, ponieważ wiązał się z koniecznością mocniejszego rozwinięcia kanału online, właścicielka firmy nie ma wątpliwości co do tego, że w firmowym szaleństwie warto znaleźć czas na odpoczynek i inspirację.

Czas na inspirację jest zawsze, bo prowadzenie firmy to ciągłe jej rozwijanie i trzeba mieć oczy szeroko otwarte na to, co się dzieje wokół”. – Magdalena Kot-Kyriazis

ING Bank Śląski odpowiada na nowe potrzeby firm.

"Widzimy, że inicjatywa i pomysłowość firm działających na rynku sprawia, że wielu z nas żyje się po prostu łatwiej. Chcemy wspierać rodzimy biznes, pomagając wprowadzać firmom nowe rozwiązania i innowacje. Obecnie oczekują one, by bankowość elektroniczna była przyjazna i współgrała z systemami księgowymi. ING Bank Śląski odpowiada na te potrzeby, oferując firmom, nawet tym najmniejszym, dostęp do zdalnej obsługi biznesu. Poza produktami czysto bankowymi pomagamy także w zarządzaniu finansami, np. poprzez moduł umożliwiający fakturowanie małym firmom czy moduł mikrofaktoringu." - komentuje Marcin Kościński, dyrektor zarządzający korporacyjną siecią sprzedaży w ING Banku Śląskim.

Innowacje, które możesz wprowadzić w Twojej w firmie, żeby ułatwić życie Twoim klientom

Innowacje mają to do siebie, że wciąż powstają nowe. Aktualnie jest wiele funkcjonalności, które weszły już na dobre do standardów biznesu online.

Te innowacyjne rozwiązania warto wprowadzić w firmie:

  • Komunikacja w social mediach, czyli stały kontakt z klientem. Umożliwienie kontaktu, bycie “w pobliżu”. Popularne w ostatnim czasie stały się tzw. Chatboty, dzięki którym możemy automatycznie powitać się z klientem, który odwiedza nasze social media oraz wysłać mu zbiór najczęściej zadawanych pytań, na które konsultant odpowie w wyznaczonym czasie.
  • Płatności bezgotówkowe. W ramach programu Polska Bezgotówkowa możesz liczyć na terminal płatniczy, który umożliwi płatności bezgotówkowe w Twoim sklepie lub punkcie. Z bezpłatnego terminala możesz korzystać przez rok, a dodatkowo w ING Banku Śląskim otrzymasz jeszcze 2 miesiące gratis. ING Bank Śląski ma swojej ofercie terminal płatniczy za 0zł na aż 14 miesięcy!
  • Sklep internetowy umożliwia klientom zakupy w dowolnym miejscu i czasie.
  • Zakupy z dostawą - przy niektórych produktach to ważna zmiana, która przyciąga klientów, czyli produkty zamówione online, które są dostarczane pod drzwi. Pamiętaj, że w ofercie ING Banku Śląskiego możesz skorzystać z leasingu samochodu osobowego, ale także maszyn i samochodów do dostaw.
  • Usługa “Kup teraz, zapłać później” - w wielu sklepach internetowych to już standard. Jak ułatwia życie? Umożliwia zakupy, nawet kiedy klient aktualnie nie ma wymaganych pieniędzy. W ING Banku Śląskim usługa “Kup teraz, zapłać później” jest częścią bramki płatniczej imoje.

ing dla firm

Z ING łatwiej robić swoje w biznesie

ING Bank Śląski już od dawna zachęca Polaków, żeby “robili swoje”, także w biznesie. To dlatego podpowiada firmom, w jaki sposób mogą ułatwić sobie codzienną pracę, nie tracąc czasu na zbędne formalności.

ING Bank Śląski daje firmom narzędzia, dzięki którym mogą robić swoje w biznesie. Na firmy czekają m.in.:

  • Aplikacja, dzięki której firmy zarządzają swoimi finansami online. Aplikacja ogarnie faktury w jednym miejscu, podpowie, ile możesz pożyczyć czy pozwoli wygodnie sprzedać lub kupić waluty w kantorze online.
  • imoje ING – płatności online, dzięki którym możesz rozwinąć swój biznes online. Teraz w promocji sklep internetowy i płatności online za 0 zł przez 3 miesiące,
  • Leasing samochodów osobowych z rejestracją auta za 0 zł w ofercie specjalnej.

Materiał oryginalny: Innowacje w firmie, które ułatwią życie Twoim klientom. Jak sprawnie prowadzić firmę i nie dać się formalnościom? - Polska Times

Dodaj ogłoszenie