Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak lepiej promować tradycyjną żywność z Podkarpacia

Józef Lonczak
Jak lepiej promować tradycyjną żywność z PodkarpaciaW ramach unijnego projektu TRADEIT, w urzędzie marszałkowskim w Rzeszowie, miało miejsce seminarium dla lokalnych producentów żywności tradycyjnej, zwłaszcza mleczarskiej.
Jak lepiej promować tradycyjną żywność z PodkarpaciaW ramach unijnego projektu TRADEIT, w urzędzie marszałkowskim w Rzeszowie, miało miejsce seminarium dla lokalnych producentów żywności tradycyjnej, zwłaszcza mleczarskiej. Archiwum
W Europie konsumenci aktywnie i świadomie poszukują produktów tradycyjnych. Jest na nie duże zapotrzebowanie. Na Podkarpaciu ta gałąź produkcji jest słabo rozwinięta.

- Mamy świetne tradycje produkcji wysokiej jakości żywności tradycyjnej, małe i większe firmy, które ją wytwarzają, konsumentów, którzy jej poszukują, ale ten rynek jest u nas dużo skromniejszy niż na zachodzie Europy. Dlatego chcemy popierać lokalnych producentów żywności tradycyjnej. Takie wyroby cenowo nie będą mogły konkurować z tymi z hipermarketów, ale z pewnością wysoka jakość z czasem znajdzie większe grono konsumentów – podkreślał Lucjan Kuźniar, członek Zarządu Woj. Podkarpackiego podczas szkolenia dla małych, rodzinnych firm oraz spółdzielni produkujących wyroby mleczarskie serowarskie i wędliniarskie na Podkarpaciu.

Takie dokształcanie miało miejsce w urzędzie marszałkowskim w Rzeszowie, w ramach unijnego projektu TRADEIT.   Celem jest wspieranie lokalnych producentów żywności tradycyjnej, poprzez przekazanie wiedzy, dzięki której będą oni mogli lepiej rozwijać swoje firmy. W ramach projektu TRADEIT podkarpaccy producenci tradycyjnej żywności mogą wziąć udział w warsztatach dla mleczarzy z całej Europy. które odbędą się w czerwcu br. w Poznaniu. spotkać się z producentami wyrobów mleczarskich i wędliniarskich, w Barcelonie. - Naszą wspólną ambicją powinno być to, abyśmy kupowali w sklepach polskie tradycyjne specjały – zachęcał dr Andrzej Fetliński, warsztatów koordynator projektu. 

Dlatego uczestnicy szkolenia mogli się dowiedzieć, ale też podzielić własnymi doświadczeniami: jak stworzyć produkt odpowiadający potrzebom klientów, gdzie i jak go promować, jak nie dać się pokonać konkurencji oraz znaleźć nowych odbiorców dla swoich wyrobów .

- Niewątpliwie macie w sobie pasję, dzięki której wytwarzacie wysokiej jakości  produkty tradycyjne. Bardzo ważna jest świadomość rynku, wiedza, czego konsument od nas potrzebuje. To nie oznacza obniżania jakości. Chodzi raczej o to, aby starać się trafić w oczekiwania tej grupy odbiorów, która może być zainteresowana waszymi produktami - tłumaczył dr Tomasz Wierzejski, prodziekan Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego z Olsztyna. - To trudne, ale te wysiłki mają szansę na sukces, bo dziś obserwujemy wzmożone zainteresowanie żywnością wysokiej jakości. Sedno sprawy tkwi więc w stworzeniu relacji producenta i konsumenta, aby dotrzeć do naprawdę zainteresowanych konsumentów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24