Zbiór pozytywnych skojarzeń, dotyczących firmy - ma bezpośredni wpływ na relacje biznesowe. Rozpoznawalność produktów i usług, będąca wynikiem odpowiednio zaplanowanej oraz konsekwentnie realizowanej strategii wizerunkowej pozwala budować pozycję lidera na rynku. Dotyczy to także firm z sektora MSP.
Na co się zdecydować
Celem kształtowania świadomości marki jest to, by została ona jak najdłużej zapamiętana przez otoczenie oraz wyróżniała się na tle konkurencji.
Z badań TNS OBOP wynika, że znaczna większość przedsiębiorstw w procesie kreowania własnej tożsamości, decyduje się na prowadzenie działań marketingowych, mimo że generują one jedne z najwyższych kosztów. Przedsiębiorstwa w Polsce zazwyczaj wykorzystują do tego celu reklamę prasową lub zewnętrzną, rzadziej telewizyjną czy radiową. Warto jednak zaznaczyć, że dwa ostatnie rodzaje mediów (z uwagi na wysokie koszty, związane z prowadzeniem w nich działań reklamowych) - zdominowane są przez największych graczy.
Branża rośnie w siłę
Mimo, że dystrybucja materiałów promocyjnych wśród partnerów biznesowych i klientów jest powszechnie wykorzystywana w dużych firmach, staje się także korzystnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw z sektora MSP. Jego zaletą są przede wszystkim niższe koszty oraz skuteczność nośnika. Potwierdzeniem tego są wyniki finansowe firm, które produkują gadżety reklamowe. Branża rośnie w siłę, a materiały z nadrukiem własnego logo zamawiają już nawet te przedsiębiorstwa, które wcześniej nie zwracały uwagi na promocję, takie jak hurtownie akcesoriów biurowych czy wypożyczalnie samochodów.
Chcą podziękować klientom
Z przeprowadzonych badań na zlecenie organizacji Promotional Products Assocation International wynika, że większość (bo aż 83%) właścicieli przedsiębiorstw przyznaje, że rozdaje upominki by podziękować klientom. Ma to bezpośredni wpływ na autoprezentację firmy oraz świadczy o wysokim standardzie obsługi. Drugą najczęściej wskazywaną odpowiedzią było wykorzystanie gadżetów w celu wsparcia strategii marketingowej dla nowych rodzajów działalności – wskazało ją 53% przedsiębiorców.
Statystycznie człowiek, który widzi reklamę zewnętrzną lub prasową jest w stanie skupić na niej swoją uwagę nie dłużej niż 3 sekundy i rzadko zdarza się, że do niej powraca.
Torby reklamowe z logo firmy
– Jedną z najważniejszych zasad przy wyborze gadżetu, który wręczamy naszym kontrahentom lub klientom, jest to by był on związany z profilem przedsiębiorstwa oraz dostosowany do targetu, który go otrzyma – mówi Marzena Raczkiewicz z firmy MER Plus. – Materiały reklamowe odgrywają również istotną rolę w strategii estetycznej firmy. Jeśli ich projekt jest przemyślany, oryginalny oraz dobrze wykonany to z powodzeniem mogą one służyć jako narzędzie do promocji danej marki. Przykładem mogą być torby reklamowe z logo firmy – dodaje.
Szybko zmieniająca się moda ma bezpośredni wpływ na popularność trendów w różnych branżach. Rynek gadżetów jest szczególnie wyczulony na zmiany we wzornictwie. – Wciąż rosnącym powodzeniem cieszą się artykuły hand – made. Do tego stopnia, że przedsiębiorcy zawracają uwagę nawet na ręcznie malowane torby, w które pakują upominki dla kontrahentów – mówi Marzena Raczkiewicz.
Zalety gadżetów
Statystycznie człowiek, który widzi reklamę zewnętrzną lub prasową jest w stanie skupić na niej swoją uwagę nie dłużej niż 3 sekundy i rzadko zdarza się, że do niej powraca. Zaletą gadżetów codziennego użytku jest więc to, że ich nabywcy mają styczność z logo firmy znacznie częściej, niż w przypadku innych form reklamy. Jednym z najbardziej popularnych upominków reklamowych są artykuły piśmiennicze lub ceramiczne. Firmy do promocji swojego wizerunku wykorzystują również przedmioty o charakterze użytkowym, jak np. pendrive’y.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Andrzej z "Sanatorium miłości" mieszka w DPS. Nie zgadniecie, kto chce mu pomóc
- Marcin Miller chudnie w zastraszającym tempie. Lider Boysów to teraz niezłe ciacho!
- Rutkowski grozi, że nagra piosenkę z Wiśniewskim! Będzie nowe Ich Troje?!
- Hanna Gucwińska nie doczekała się dzieci. Jej wyznanie wyciska łzy z oczu