Jak przedłużyć swoje życie? Okazuje się, że to proste! Wystarczy codzienny spacer

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Reguła ubioru dla seniora jest taka, jak dla dzieci, czyli jedna warstwa mniej ubrania niż ubiera się rodzic dziecka. brak
Jeśli nie będziesz spacerował szybkim tempem przez 15-30 minut dziennie, skrócisz swoje życie średnio o d trzech do pięciu lat - twierdzą szewdzcy lekarze, Anders Hansen i Carl Johan Sundberg.

Dzień zacznij od lekkiej gimnastyki. Ale takiej, która trochę zmobilizuje do pracy twoje mięśnie. Przez noc się rozleniwiły, a ty teraz musisz je przygotować, aby pracowały przez cały dzień. Dopiero później siądź do śniadania.

Ważne jest śniadanie

Co powinieneś zjeść? Coś lekkiego, ale pożywnego. Nie może to być tylko i wyłącznie biała bułka z masłem popita szklanką mleka. Najlepiej abyś przygotował sobie kanapki z pieczywa razowego. Nabiał? Wcale nie jest konieczny! Za to nie zapomnij o warzywach i owocach. Plastry ogórka czy pomidora na kanapce i do popicia wyciśnięty sok z pomarańczy to całkiem dobry pomysł.

Teraz chwila odpoczynku. Po to tylko, aby na pełnym żołądku nie wybiegać z domu. Ale w żadnym wypadku nie może to być leżenie przed telewizorem. Lepiej zacznij przygotowywać się do spaceru.

archiwum

Jak się ubrać?

Choć na dworze jest zimno, to pamiętaj, że ty będziesz w ruchu. Lepiej odrobinę zmarznąć niż się przegrzać.

Reguła ubioru dla seniora jest taka, jak dla dzieci, czyli jedna warstwa mniej ubrania niż ubiera się rodzic dziecka.
brak

Dlaczego tak powinieneś się ubrać? To proste, jeśli będziesz odpowiednio szybko spacerował - a do tego namawiają lekarze - nawet gdy jest bardzo zimno, to się rozgrzejesz, nie będziesz czuł zimna. Z drugiej strony, jeśli ubierzesz się lżej, to może odrobina chłodu zmobilizuje cię do intensywniejszego wysiłku i przyspieszenia kroku.

Warto zabrać ze sobą szalik, czy dużą chustę. Do czego może posłużyć? A to proste! Gdy się zmęczysz i będziesz musiał na chwile przystanąć, możesz się tą chusta okryć.

Jaki potrzebny jest ruch

- Spacer i to dość intensywny - radzi Halina Miecznik, lekarz internista. - Pamiętaj, że codziennie musisz zrobić przynajmniej 10 tysięcy kroków. Przedpołudniem przejdź co najmniej 60 proc. z tej normy. To wcale nie jest trudne. Badania medyczne jasno wykazały, że regularne ćwiczenia to nic innego, jak cudowna kuracja, która zapobiega chorobom. Pamiętaj też, że długość życia wzrasta średnio od trzech do pięciu lat w przypadku regularnego zażywania ruchu. Okazuje się także, że bardzo ważna jest ogólna ilość ruchu. To nie tylko spacery, ale nawet sprzątanie mieszkania.

filip kowalkowski/polska press

Co to jest szybki spacer?

Ale najlepszy dla seniora (i nie tylko!) jest szybki spacer. Jednak co to oznacza? Odpowiedzi na to pytanie udzielają w swojej książce „Projekt zdrowie” szwedzcy lekarze Anders Hansen i Carl Johan Sundberg.

Szybki spacer jest wtedy kiedy jego tempo jest szybsze niż codzienny trucht. Badania wykazują wyraźnie, że trzydziestominutowy spacer w spokojnym tempie jest dobry, ale najlepszy efekt zdrowotny daje poruszanie się szybkim tempem. Czy idziesz właściwym tempem? Możesz się o tym przekonać sprawdzając swój puls, który powinien wzrosnąć do 50-60 procent jego górnej granicy, a zatem w przypadku czterdziestolatka ta wartość powinna wynieść 90-100 uderzeń na minutę, a w przypadku pięćdziesięciolatka 85-95 uderzeń na minutę. Dobrym wyznacznikiem jest to, że podczas szybkiego spaceru powinieneś mieć przyspieszony oddech, ale nie na tyle, aby nie móc prowadzić normalnej rozmowy. Jeśli nie będziesz spacerował szybkim tempem przez 15-30 minut dziennie, skrócisz swoje życie średnio o d trzech do pięciu lat - twierdzą szwedzcy lekarze. A każda godzina aktywności fizycznej przedłuża twoje życie o dwie do pięciu godzin.

Zamiast spaceru możemy wybrać również relaksującą przejażdżkę rowerem Wojciech Matusik / Polska Press

Zobacz też:

Jesienny trening na świeżym powietrzu działa cuda. Jak znaleźć motywację i na co zwracać uwagę, ćwicząc o tej porze roku?

Jesień to okres, gdy wiele osób odczuwa gorszy nastrój, spadek motywacji i sił. Mobilizacja do ćwiczeń pozytywnie odbije się nie tylko na naszym zdrowiu i sylwetce, ale także samopoczuciu. Nawet 15-minutowy poranny trening, o ile wykonywany regularnie, przyniesie ogromne korzyści. Ćwiczenia na świeżym powietrzu mogą także pomóc nam uniknąć zachorowań zimą.

Zdjęcia pochodzą z bazy X-bank Gallery.
Wideo: Agencja TVN

Wideo

Materiał oryginalny: Jak przedłużyć swoje życie? Okazuje się, że to proste! Wystarczy codzienny spacer - Głos Szczeciński

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

n
naka

Codziennie rano piję koktajl z warzyw i nasion Chia, albo z buraka :) Na blogu BranHousehold jest kilka niezłych przepisów które ściągnęła.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3