reklama

Jak przygotować samochód do zimy pod chmurką

#Bartosz GubernatZaktualizowano 
Krzysztof Łokaj
Czy garaż jest zimą lepszym miejscem dla samochodu niż parking? A może zostawiając auto pod chmurką warto przykrywać je plandeką? Okazuje się, że niekoniecznie. Dla sprawnego i zadbanego wozu niskie temperatury to nie problem.

- Mam ośmioletnią toyotę corollę. Do tej pory stała w garażu, ale musiałem go sprzedać i teraz parkuje auto obok bloku. Czy z tego powodu mogę spodziewać się problemów z silnikiem czy szybszego zużycia lakieru i korozji nadwozia? - pyta internauta.

Wosk chroni lakier

Na temat zimowego utrzymania samochodu teorii jest bardzo wiele. Zdaniem ekspertów, dla regularnie przeglądanego i serwisowanego auto mróz nie jest problemem. Nie oznacza to jednak, że o samochód nie warto odpowiednio zadbać. Maciej Kozak, właściciel myjni samochodowej w Rzeszowie poleca np. woskowanie lakieru.

- Wielu moich klientów zawsze przed zimą przyjeżdża nałożyć na karoserię wosk. Umyte auto woskuję ręcznie, dzięki czemu na lakierze tworzy się powłoka ochronna, zapobiegająca zarysowaniom i pęknięciom. Zimą to bardzo ważne, bo lakier jest narażony na uszkodzenia chociażby podczas porannego zmiatania śniegu szczotką - mówi M. Kozak.

Korozja nie lubi konserwacji

Aby zapobiec korodowaniu samochodu, warto pomyśleć o konserwacji podwozia i nadwozia. Z takiego obowiązku częściowo zwolnieni są właściciele nowych aut, których karoseria jest ocynkowana. W ich przypadku wystarczy zakonserwować jedynie podwozie. Dla starszych samochodów nie ma taryfy ulgowej.

- Metal ma to do siebie, że z biegiem czasu zaczyna korodować. Szczególnie zimą, gdy działają na niego niskie temperatury, sól i błoto pośniegowe. Podwozie zabezpieczone specjalną, elastyczną powłoką odbija kamienie i nie koroduje - przekonuje Mieczysław Polak, właściciel zakładu konserwującego samochody.

Pamiętaj o płynach

Jeśli samochód ma stać na mrozie, warto upewnić się jeszcze, czy płyny eksploatacyjne są przystosowane do takich warunków.

- Dotyczy to przede wszystkim płynu chłodzącego i do spryskiwaczy. Oba lubią zamarznąć, a to oznacza spore problemy. Szczególnie w przypadku płynu chłodzącego, który krzepnąc może doprowadzić do pęknięcia chłodnicy a nawet bloku i głowicy silnika - tłumaczy Stanisław Płonka, mechanik samochodowy.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karol

Ja mam na tyle dobrze że mam teraz wycieraczki AquaBlade od Valeo które mają system podgrzewania. Najlepsze jest to że mało płynu dzięki temu się zuzywa. 

a
akumite

tych olejów shell helix mozna spokojnie lać do silnika przerobionego na LPG? 

b
barron

ważny jest także mimo wszystko silnik, o niego też trzeba zadbać. dlatego leję do niego oleje shella, shell helix ultra. uzywam ich od lat i jestem zadowolony.

A
Adrian1

od 3 lat trzymam samochod przed domem, poprzedni wlasciciele nie pomysleli o bramie wjazdowej jak budowali ;/ ogolnie oprocz corannego skrobania tragedii nie ma. W listopadzie klocki i tarcze dephi montowalem, opony juz pod koniec pazdziernika zmienione byly, jakiegos wiekszego szykowania na zime nie ma, codziennie jezdze samochodem takze nie zastoi sie

 

 

B
Bartek

Ja przed każdą zimą jadę do Automotive Mielec i wymieniam to co potrzebne.

Warto też pamiętać o zmianie opon.

 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3