Jak wybrać prezent świąteczny dla klienta biznesowego?

Artykuł sponsorowany FOOD & WINE SP Z O.O.
Ruszył sezon przedświątecznych przygotowań. Jeśli posiadasz firmę, najpewniej zastanawiasz się, jak wybrać prezent świąteczny dla klienta biznesowego. Od czego zacząć? Podpowiadamy.

Tradycja wręczania upominków biznesowych jest ważna dla wielu firm: upominki biznesowe mają bowiem dbać o podtrzymywanie wzajemnych relacji. Taka perspektywa zadania jednak nie ułatwia. Bo jak wybrać prezent świąteczny dla klienta biznesowego, który będzie stanowił formę docenienia kontrahenta, pozostawi w pamięci miłe skojarzenia i zachęci do dalszej współpracy?

– To prawdziwa sztuka dobrać upominek biznesowy tak, aby obdarowany nie czuł się nim skonfundowany. Dlatego wszystkich doradców i menedżerów Salonów Fine Wine szkolimy pod kątem doboru prezentów biznesowych, by mogli jak najlepiej podpowiedzieć dobre rozwiązanie – zaznacza Krzysztof Sułek, sommelier firmy Fine Wine, która posiada 13 specjalistycznych salonów winiarskich w całej Polsce.

Po pierwsze: komunikat

Zacznij od sprecyzowania celu – i nie, nie jest nim trafienie w gusta obdarowanego! Najważniejszy jest prosty przekaz: jesteś dla nas ważny. Zastanów się, co twój upominek powinien przekazać klientowi? Czy coś więcej niż tylko „dziękujemy, że jesteś naszym partnerem”? Inny produkt będzie pasował do podziękowania za dotychczasową współpracę, a inny do pogratulowania sukcesu wspólnej inwestycji.

Obierz też kierunek poszukiwań. Czy obdarowywana osoba jest pragmatyczna? A może ceni sobie przedmioty estetyczne? Jaki jest charakter jej marki? Jeśli nie jesteś w stanie wybrać prezentu o indywidualnym charakterze lub obawiasz się, czy twój wybór spodoba się klientowi, sięgnij po rozwiązanie uniwersalne – w ten sposób sprostasz oczekiwaniom. Z pewnością sprawdzi się klasyka: zestaw świąteczny złożony z wyselekcjonowanych win i elegancko opakowanych delikatesów.

Wartość i zawartość

Wiele firm uważa wręczanie prezentu biznesowego za swego rodzaju inwestycję – ekskluzywne prezenty sprawiają wrażenie budowania zobowiązania. Jednak według zasad savoir-vivre nie należy wręczać podarunków zbyt drogich.

Dlatego warto postawić na interesujące, przykuwające uwagę wina, które wcale nie muszą osiągać wysokich cen. Dobrym tego przykładem jest dostojne cabernet sauvignon z Chile lub garnacha Hiszpanii, łączące w sobie owocową soczystość z dojrzałością zaaranżowaną przez starzenie w beczkach. Tańsze wino zwykle oznacza po prostu mniej skomplikowany proces produkcji.

Jeśli szukasz czegoś z wyższej półki, możesz sięgnąć po cieszące się ostatnio zainteresowaniem amarone – niebagatelne wino, które „rozsiada się” w kieliszku, błyszcząc w świetle reflektorów. Potrafi zainteresować każdego miłośnika wina. Amarone to winiarska kwintesencja regionu Wenecji Euganejskiej.

– Żeby być na czasie, śledzimy branżowe trendy. Tylko zdobywając wiedzę, możemy skuteczniej doradzać swoim klientom: i detalicznym, i biznesowym – dodaje Sułek.

Ważne pierwsze wrażenie

Dużą rolę w doborze upominku gra jego opakowanie. Decydując się na wino, rozważ zakup eleganckiej skrzynki. Możesz pokusić się też o jej personalizację, która nie złamie biznesowej etykiety.

A może chcesz wręczyć prezent składający się z więcej niż dwóch elementów? Wybierz gotowy zestaw, który dobrał profesjonalny sommelier. Taki podarunek złożony np. z wysokiej jakości wina, alkoholu mocnego i artykułów delikatesowych będzie idealną odpowiedzią na kłopoty w dopasowaniu do siebie odpowiednich produktów. Wino może być równie atrakcyjnym upominkiem!

**************

W Fine Wine wino jest bohaterem spotkań, partnerem dań, misją i pasją. W Salonach Fine możesz wybrać spośród 800 win starannie wyselekcjonowanych przez sommelierów – wiele z nich odpowiada biznesowym potrzebom. Ofertę tworzą wyłącznie wysokiej jakości wina od dostawców z Europy, Ameryki Południowej, Afryki czy Australii.

Specjaliści Salonów Fine Wine wspierają w doborze odpowiedniego wina fachową wiedzą i doświadczeniem. Szczególną uwagę zwracają na relację jakości do ceny. Oprócz wina oferujemy także produkty delikatesowe, akcesoria wianiarskie, kieliszki i karafki. Z Fine Wine możesz mieć pewność, że zestawy prezentowe trafią w gusta nawet najbardziej wymagających klientów.

Wideo

Dodaj ogłoszenie