Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jakie piwo lubią Polacy: sprawdź siłę naszego Van Pura

Redakcja
Van Pur to marka regionalna, a te zyskują coraz więcej wielbicieli. Fot. sxc.hu
Van Pur to marka regionalna, a te zyskują coraz więcej wielbicieli. Fot. sxc.hu
Przeciętny Polak wypije w ciągu roku 180 kufli piwa. W okresie od kwietnia 2009 do marca 2010 Polacy wypili blisko 2,6 mld litrów tego trunku a w polskim handlu sprzedaż piwa dominuje nawet nad sprzedażą wódki. Ostatnio zyskami ze sprzedaży cieszą się lokalne browary, które zyskują na popularności.

Polska jest piątym piwnym mocarstwem w Europie i dziesiątym na świecie. Według Panelu Handlu Detalicznego firmy badawczej Nielsen wartość sprzedaży piwa w okresie od kwietnia 2009 r. do marca 2010 r. wyniosła 13,4 mld zł, i chociaż spożycie piwa spada w porównaniu z poprzednimi latami, na rynku napojów alkoholowych zajmuje pierwsze miejsce.

Na rynku polskim działa obecnie około 30 browarów regionalnych, a w ciągu ostatnich kilku lat liczba zmniejszyła się o blisko 40% (przy przykładowo ponad 300 w Czechach, Niemczech czy Belgii.

ZOBACZ TAKŻE:

Van Pur: Jak się warzy piwo

Znanymi markami na rynku browarów regionalnych jest Browar Namysłów (marki Zamkowe, Zamkowe Mocne oraz Zamkowe Export; Basztowe Super Mocne, Kozackie - Jasne oraz Mocne), Perła Browary Lubelskie (marki Perła, Goolman, Lubelskie, Zwierzyniec), Browar Van Pur (marki Van Pur, Karpackie, Zlaty Hrad, Edelpils), Browar Cornelius (Kiper Mocny, Beczkowe, Polarne, Beijing Gold) czy Browar Witnica (Boss, Lubusz, Porter, Kozlak). Największy udział w rynku ma Royal Unibrew Polska produkujący marki Łomża, Złoty Kur czy Korona Książęca.

Małe browary, nie mają jeszcze szans konkurowania z gigantami w branży i ich znanymi markami takimi jak: Tyskie, Żubr, Lech, Żywiec, Tatra czy Carlsberg. Ich produkcja stanowi zaledwie jedną setną produkcji wielkich koncernów takich jak Kompania Piwowarska, co oznacza, że są raczej uzupełnieniem oferty rynkowej o produkty regionalne.

Ale naturalny proces produkcji piwa regionalnego jest głównym powodem, dla którego jego sprzedaż rośnie. Polacy mają dość produktów standaryzowanych, które zalewają rynek spożywczy.

Moda na małe browary

- Przyszła moda na to co wyjątkowe, niepowtarzalne, a to oferują właśnie browary regionalne - mówi Monika Kidyba z firmy Alexandrite Group. - W porównaniu z piwami produkowanymi masowo, ich piwo jest naturalne, o ciekawym i oryginalnym smaku. Ponadto, kojarzy się z danym regionem, co wzbudza ciekawość w turystach pragnących zakosztować lokalnych wyrobów.

ZOBACZ TAKŻE:

Podkarpackie: lista najlepszych producentów żywności

 

Co więcej, browary regionalne oferują piwo różnego gatunku: pszeniczne, koźlaki czy miodowe, co również zachęca do jego zasmakowania. Rodzi się tym samym nowy trend związany z turystyką "smakowania", gdzie motywem podjęcia podróży przez turystę jest chęć próbowania określonych produktów. Już nie tylko birofile podążają szlakiem tego co zdrowe i szlachetne.

Źródło: www.alexandrite.pl

 

 

 

 

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24