Jasionka kusi arabskie linie lotnicze Fly Emirates

Bartosz Gubernat
Archiwum
Linie Fly Emirates sondują możliwość budowy bazy technicznej i obsługi naszego cargo.

Z przedstawicielami jednej największych na świecie linii lotniczych delegacja z Rzeszowa rozmawiała podczas niedawnej wizyty w Dubaju. Prezydent Tadeusz Ferenc i urzędnicy odpowiedzialni za promocję oraz obsługę inwestorów w mieście poruszyli dwa tematy. Pierwszy dotyczył uruchomienia regularnego połączenia Rzeszowa ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. Drugi - budowy europejskiej bazy technicznej obsługującej samoloty przewoźnika.

- Ze względu na potężne koszty obsługi i małe prawdopodobieństwo ich zwrotu, temat połączenia na razie nie ma szans na realizację. Ale o centrum techniczne będziemy walczyć, bo inwestor był tematem zainteresowany i naszym zdaniem jest duża szansa na jego budowę - mówi Agnieszka Szczekala z wydziału promocji Urzędu Miasta Rzeszowa.

W porcie lotniczym potwierdzają, że rozmowy w tej sprawie trwają.

- Jesteśmy w stałym kontakcie z inwestorem. Infrastrukturalnie bylibyśmy gotowi na takie przedsięwzięcie, nasze lotnisko jest bardzo duże, mamy sporo terenu, który można spokojnie przeznaczyć pod taką inwestycję. Budujemy m.in. dwa kolejne hangary, w których bez problemu zmieszczą się Boeingi 737 i 777 - mówi Łukasz Sikora, szef marketingu na podrzeszowskim lotnisku.

Czy Rzeszów ma szanse na arabską inwestycję? Zdaniem Agnieszki Szczekali kartą przetargową może okazać się bliskość firm z branży lotniczej, działających m.in. w strefie ekonomicznej naprzeciwko portu lotniczego.

- Problemem nie jest także lokalizacja. Owszem, Podkarpacie jest daleko od Dubaju, ale tutaj nie decyduje wyłącznie geografia. Np. centrum serwisowe Boeinga mieści się w Etiopii, mimo, że pod względem technologicznym kraje europejskie i amerykańskie są znacznie dalej. Linie lotnicze mają swoją politykę - tłumaczy Łukasz Sikora.

Niezależnie od wyniku rozmów w sprawie bazy technicznej, Rzeszów zamierza porozumieć się z Fly Emirates w kwestii obsługi transportu lotniczego towarów.

- Szykujemy spotkanie z podkarpackimi biznesmenami, podczas którego określimy zapotrzebowanie na loty cargo do krajów arabskich i azjatyckich. Przedstawiciele linii zapewnili nas, że jeśli będzie taka potrzeba, mogą wysyłać do nas samoloty po towary z Podkarpacia oraz transportować ładunki od nich na nasze lotnisko - mówi Agnieszka Szczekala.

Na początku czerwca urzędnicy z Rzeszowa będą uczestniczyć w forum gospodarczym w Kielcach, gdzie przyjedzie także przedstawiciel "Dubai World Central", arabskiego odpowiednika podkarpackiej Doliny Lotniczej. Władze miasta chcą go wówczas zaprosić na Podkarpacie i zachęcić do współpracy z naszymi firmami.

Polacy wrócili do fast foodów

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wojtekp

Nie ma linii lotniczych  " Fly Emirates" !!!  tylko  Emirates.

T
Tom z Rzeszowa

Podkarpacie i Etiopia, w sumie trafne porównanie ;)

M
Mike

No więc Pepe jestes jednak deb***em! Bowiem Linię Fly Dubai istnieją i ja w nich pracuję!!!

P
Pape

Droga Aniu , 

Nie ma lini lotniczych , Fly Dubai . Sorry , sa Emirates , Etihat Airways, Oman Air , Qatar Airways Itd.

Prosze , nigdy nie lec liniami Fly Emirates , Fly Dubai . 

Chyba ze lubisz latac liniami Fly Lot . Jezeli tak , to rozumie .

Pa , Skarbie .

p
pepe

No to albo Fly Dubai albo Emirates. Nie ma takiego czegos jak linie Fly Emirates. A jesli chodzi o realia - Fly Dubai nie bedzie latalo nigdy do Polski co zostalo potwierdzone przez ich CEO (polaczenie na granicy oplacalnosci z powodu na odleglosc), a Emirates latają najmniejszym swoim samolotem we flocie do Warszawy wiec co dopiero Rzeszów. Nie wiem kto wymyśla te bajki. Lepiej by było gdyby prezydent miasta zajął się czymś pożytecznym a nie mrzonkami.

k
krzysztof.ka

Niektórzy, tacy np. jak Asior, nie są wstanie przeczytać tekstu ze zrozumieniem, tylko czytają pobieżnie. Na przykład taka informacja o rozmowie na temat powstania bazy serwisowej, od razu kojarzy się z uruchomieniem połączenia pasażerskiego. Nie przeszkadza im to nawet w wypowiadaniu się i przytaczaniu różnych linii lotniczych z najodleglejszych stron świata i to z błędem. Wszystko na zasadzie, piszemy o bijących dzwonach, ale jakich to nie ważne. A co to za linia Quantas? Pierwsze słyszę. Znam natomiast Qantas. Czy to może miało być to samo? 

a
asior

buhahahaha a to dobre, władze Rzeszowa  chyba zapomniały, że w Europie jest kilkaset lotnisk z czego przynajmniej 100 większych od Jasionki... i do większości Emirates i inne araby nie latają i latać nie będą... po 100h kukurydzy to kolejny sukces Tadeusza, może jeszcze loty na Goa i Mauritius + Sao Paulo dla b. seksmarszałka, oraz baza cargo dla Quantas, ba nie ograniczajmy się, proponuje kosmodrom dla NASA... tymczasem większość mieszkańców tego biednego regionu Europy pracuje za minimalną krajową, a kolejne fabryki padają.

A
Anna

@pape pewnie sie pokrecilo komus..zapewne mieli na mysli linie Fly Dubai, a nie Emirates

p
pape

Nie wiedzialem ze latam liniami - Lataj Lotem . Bylem przekonany ze po prostu - LOT . 

 

 

 

 

 

 

G
Gosc

Przede wszystkim dziennikarzyna, ktory pisze o tym nie wie, ze linie lotnicze nazywaja sie EMIRATES. Nie dzielmy skory na niedzwiedziu. Teraz przed wyborami zapewne dowiemy sie roznych rzeczy, ktore moglyby wspomoc PO. Zaczekajmy cierpliwie. Bez emocji.

r
rew

no gdyby temat wszedł to było by super!! taka wisienka na torcie dla klastra doliny lotniczej.

Jeśli Polska ma szanse to Rzeszów największe, trzymam kciuki i tuninguje swoją CV:)

j
jurek
W dniu 31.05.2013 o 08:42, jass napisał:

Już jeden taki załatwiał katarskich inwestorów dla stoczni. Co z tego wyszło, to wszyscy wiemy... Także nie podniecajmy się na zapas.

 

Na interesach zarzadu miasta z inwestorem to tylko mieszkańcy miasta tracą bo do dziś zarzad nie rozliczył lokalnego inwestora z ofsetu miał na to czas do kwietnia 2013 roku.Teraz zarząd nie rozliczył inwestora to rozliczy zarząd Urzad Kontroli lub Prokuratura.

Gdzie bedą maja lokowac swoje pieniadze inwestorzy kiedy nawet nie ma dróg dojazdowych do strefy ekonomicznej nie mówiąc i infrastukturze.Od sciagania inwestorów do Lotniska Jasionka jest zarząd lotniska a magelan niech sie zajmie opóznionymi inwestycjami w mieście.Co si dzieje z probramem transportowym dla  miasta Rzeszowa za 300 czy 400 mln zł.Firma z Hiszpani podobno opracowała  program gdzie tworzą sie korki, miały byc tablice swietlne itd.

j
jass

Już jeden taki załatwiał katarskich inwestorów dla stoczni. Co z tego wyszło, to wszyscy wiemy... Także nie podniecajmy się na zapas.

w
wacek

ale kity wciskają, że Jasionka ma szansę! Takie bajki to się dzieciom na dobranoc czyta!Na pewno rozważają Podkarpackie, bez zaplecza i jakiej kolwiek infrastruktury, z tymi biednymi inżynierami z Politechniki!  A w zimie to faktycznie się sama wygoda!     No ale trzeba robić szum i wrażenie! 

Dodaj ogłoszenie