Jest akt oskarżenia za spowodowanie śmierci 46-letniej rowerzystki

Beata Terczyńska
Zdjęcie internauty
Prokuratura Rejonowa dla miasta Rzeszów skierowała do Sądu Rejonowego w Rzeszowie akt oskarżenia przeciwko 52-letniemu kierowcy o spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym. Do wypadku doszło na skrzyżowaniu ul. Batalionów Chłopskich z Przemysłową w Rzeszowie.

Do wypadku doszło 8 września na skrzyżowaniu ulic Batalionów Chłopskich z ulicą Przemysłową.

Mieszkaniec powiatu sanockiego, kierując ciągnikiem siodłowym z naczepą, nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu podczas skrętu w prawo, prawidłowo poruszającej się rowerem po oznakowanym przejeździe 46-letniej kobiecie.

Doszło do zderzenia. Kobieta zmarła na miejscu wskutek rozległych obrażeń. Sprawca wypadku w chwili zdarzenia był trzeźwy. Poruszał się z dozwoloną prędkością.

- Lesław J. przyznał się do popełnienia zarzucanego mu przestępstwa i złożył wyjaśnienia. Grozi mu kara do 8 lat pozbawienia wolności - informuje Ewa Romankiewicz, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Rzeszowie.

Wideo

Komentarze 34

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 29.12.2016 o 15:29, janekk napisał:

sory ale jaja se robisz czy co?wlasnie po raz kolejny udowodniłas ze baby to są bezmózgie małpy wjezdzajace prosto pod kola, sadzisz ze to ze sie spieszysz to jestes usprawiedliwiona ze mozesz sobie na pasy tak o wjezdzac??z choinki spadlas????moje dziecko wie ze jak jest zielone to najpierw sie upewnia ze moze wyjsc bezpiecznie na jezdnie.wiekszosc wypadkow jest przez glupote bab lub pijanych mezczyzn, tylko facet zeby popelnil blad musi byc pod wplywem % hahhato jest masakra, kobito gdzie ty zyjesz?BABOM sie zawsze wydaje ze auto stoi ze w slimaczym tempie jedzie a nagle BUM jest pedzacy samochod przed wami,a moze to jest wasza wina? bo nigdy nie analizujecie tego co sie dzieje wokol was, myslicie o pier***ach, czy mi szminka sie nie zmazała czy dziecko jeszcze spi, czy maz poradzi sobie z dzieckiem, boze co ugotowac dla syna na obiad,zamiast skupic sie na rzeczywistym swiecie wy wiecznie bujacie w oblokach, dlatego my mezczyzni sadzimy ze jestescie glupie , bo nawet jak jedzie auto to wy patrzac sie na auto jak w amoku pod nie idziecie,jeszcze bedziesz pieprzyc ze nie wiedzialas czy skreci, no tak bo jak sie gapisz na inne strony to skad masz wiedziec, a powiedz mi czemu zanim wjechalas na ulice nie raczylas nawet popatrzec czy nic cie nie przejedzie, nawet pies wie ze na ulicy jest niebezpiecznie, tylko baby nie wiedza oczywiscie ....skoro nie raczylas sie zainteresowac tym czy sa inne pojazdy wokol ciebie znaczy ze masz w du*** to czy zyjesz czy nienauczcie sie durne baby ze sie ku*** patrzy co sie dzieje wokol was,to ze jest zielone to nie znaczy ze mozesz wszystko zeby bylo 100% bezpiecznie kierowca i pieszy badz rowerzysta musza razem na siebie uwazac, na tym polega ruch drogowy, obydwie strony robia cos w tym kierunku zeby bylo bezpiecznie.radze Ci wsiadz do takiej ciezarowy i zobacz jak to jest NI CHUJA NIE WIDDZIEC nic,lepiej sie uczcie kobity korzystac z ulicy Blagam

Tak to gdzie szanowny PAN kierowca tira miał oczy kiedy ją wyprzedzał trasie do skrzyżowania... o czym myślał kiedy stał na światłach i powinien widzieć w lusterku że rower dojeżdża do skrzyżowania... czyżby nie analizował nie analizował tego co jest wokół.... a może był pijany... a może ten kierowca to BABA.

Weź gościu nie rób z siebie pajaca bo jeszcze ktoś weźmie to co piszesz na poważnie i co gorsza będzie o rozpowiadał dalej.

Kierowca zabił bo złamał przepisy, Nie miał prawa  NI CHUJA NIE WIDZIEĆ.

j
janekk
W dniu 28.12.2016 o 21:21, a.w napisał:

W 2015 na wcześniejszym skrzyżowaniu miałam taką samą sytuację. Jestem babą i kierowcą. Pędziłam do pracy rowerem z górki .z daleka widziałam zielone. Obok widziałam tira z piachem który dosłownie w slimaczym tempie jechał, no prawie stał. Przyznam że nawet mi do głowy nie przyszło że on będzie skręcal na Kielanowke. Wjeżdżając rowerem z impetem na pasy niestety nie zatrzymując się (bo nie pomyślałam... )zobaczyłam dwa wielkie koła przed moimi oczami. Dałam po hamulcach tak że tył roweru mi zarzuciło do przodu i centymetry brakowały aby koła tira wciągnęły mi rower razem ze mną. Kretyn za kółkiem nawet nie zachamowal pojechał spokojnie na jakąś budowę na Kielanowke. Jak przejechał ja zostałam na pasach rozczesiona a z aut na przeciwko które czekały na czerwonym głowy były skierowane na mnie czy jeszcze żyję. Na pewno jeśli ktoś to obserwował z boku to wyglądało to nieciekawie. W wypadku w którym zginęła ta kobieta widzę siebie tylko z większą odrobina szczęścia. Do dziś przeraza mnie to skrzyżowanie. Uwierzcie. To chwila , to moment, to sekundy. .. gdybym nie musiała być punktualnie w pracy ,bo miałam klucze ,pojechała bym za kretynem, wezwała bym policję. Niestety nic z tym nie zrobiłam. .... nikt nie wie jak to jest dopóki nie przeżyje takiego czegoś. ....

sory ale jaja se robisz czy co?

wlasnie po raz kolejny udowodniłas ze baby to są bezmózgie małpy wjezdzajace prosto pod kola, sadzisz ze to ze sie spieszysz to jestes usprawiedliwiona ze mozesz sobie na pasy tak o wjezdzac??
z choinki spadlas????

moje dziecko wie ze jak jest zielone to najpierw sie upewnia ze moze wyjsc bezpiecznie na jezdnie.

wiekszosc wypadkow jest przez glupote bab lub pijanych mezczyzn, tylko facet zeby popelnil blad musi byc pod wplywem % hahha

to jest masakra, kobito gdzie ty zyjesz?

BABOM sie zawsze wydaje ze auto stoi ze w slimaczym tempie jedzie a nagle BUM jest pedzacy samochod przed wami,

a moze to jest wasza wina? bo nigdy nie analizujecie tego co sie dzieje wokol was, myslicie o pier***ach, czy mi szminka sie nie zmazała czy dziecko jeszcze spi, czy maz poradzi sobie z dzieckiem, boze co ugotowac dla syna na obiad,

zamiast skupic sie na rzeczywistym swiecie wy wiecznie bujacie w oblokach, dlatego my mezczyzni sadzimy ze jestescie glupie , bo nawet jak jedzie auto to wy patrzac sie na auto jak w amoku pod nie idziecie,

jeszcze bedziesz pieprzyc ze nie wiedzialas czy skreci, no tak bo jak sie gapisz na inne strony to skad masz wiedziec, a powiedz mi czemu zanim wjechalas na ulice nie raczylas nawet popatrzec czy nic cie nie przejedzie, nawet pies wie ze na ulicy jest niebezpiecznie, tylko baby nie wiedza oczywiscie ....
skoro nie raczylas sie zainteresowac tym czy sa inne pojazdy wokol ciebie znaczy ze masz w du*** to czy zyjesz czy nie

nauczcie sie durne baby ze sie ku*** patrzy co sie dzieje wokol was,

to ze jest zielone to nie znaczy ze mozesz wszystko zeby bylo 100% bezpiecznie kierowca i pieszy badz rowerzysta musza razem na siebie uwazac, na tym polega ruch drogowy, obydwie strony robia cos w tym kierunku zeby bylo bezpiecznie.
radze Ci wsiadz do takiej ciezarowy i zobacz jak to jest NI CHUJA NIE WIDDZIEC nic,

lepiej sie uczcie kobity korzystac z ulicy Blagam

a
anka
W dniu 29.12.2016 o 10:10, L_O napisał:

Myślę iż pod takimi artykułami (szczególnie takimi które dotyczą śmierci, czy innej tragedii ludzkiej) nim cokolwiek napiszecie głęboko się zastanówcie czy na prawdę macie coś do powiedzenia/napisania. Mam takie wrażenie iż niektórzy myślą iż podstawowa umiejętność pisania daje im prawo "wypowiadać" się na wszystkie tematy. Pokutuje też rzekoma wszechwiedza postujących. Tak jak by byli na miejscu zdarzenia a także dokładnie znali ukryte wewnętrzne jego powody.Ludzie ciszej nad tą trumną. Zdajecie sobie sprawę co czuje rodzina czy przyjaciele zabitej jak czyta co piszecie?

wiesz co? szczerze to sie ku*** zacznijcie przejmowac tymi ludzmi co zyja a nie tymi ktorzy nie zyja, to ze sie o niej mowi i tak nic nie zmienia, i tak nie zyje i tyle, dzieki niej moze ktos inny bedzie myslal jak przejezdza

O
Orion
W dniu 29.12.2016 o 09:29, rex napisał:

co n ieco masz racje ale tam jest prawoskret warunkowy wiec pomimo wszsytko mial obowiazek sie zatrzymac przed przejsciem.,Prawda jest taka ze stojac na czerownym  i oserwujac skret w prawo warunkowy--zielona strzalka-- zatrzymuj sie 2-3 max pojazdy na 10.A zielona strzalka to nie jest zielone swiatlo!!!!

 


Ty... Rex... zanim coś napiszesz może wybierz się w to miejsce na spacer.

Warunkowa strzałka z obwodnicy w ul. Przemysłową świeci się wyłącznie z zielonym z ul. Handlowej, W czasie kiedy na obwodnicy jest zielone na wprost w tym czasie mają również zielone pojazdy na pasie do skrętu w prawo oraz piesi.

O
Olo
W dniu 29.12.2016 o 08:38, antek napisał:

tragedia, dla obu stron. ale ludzie - co to za argument, miała zielone, to wjechała? dzieci się uczy, że przed przejściem przez ulicę trzeba w prawo, lewo, prawo... dwa pojazdy w ruchu, to sekundy na reakcję... kierowca pewnie jak zaczynał manewr skrętu jej nie widział, a jak zauważył, że wjeżdża, to nie zatrzyma auta, zwłaszcza wielkiego, myślą w sekundę.szkoda mi tej kobiety i rodziny, ale kierowcy, który ma złamane życie, jeszcze bardziej. dodam, że sam bywam i rowerzystą, i kierowcą, i nie raz miałem okazję obserwować, jak ci pierwsi wjeżdżają z rozpędu na przejście, jak z daleka widzą, że zielone miga... a że ktoś może ze strzałki skręcać w prawo w tym momencie...ale jest przecież zielone! a potem płacz.

 


tragedia, dla obu stron. ale ludzie - co to za argument, miała zielone, to wjechała? dzieci się uczy, że przed przejściem przez ulicę trzeba w prawo, lewo, prawo... dwa pojazdy w ruchu, to sekundy na reakcję... kierowca pewnie jak zaczynał manewr skrętu jej nie widział, a jak zauważył, że wjeżdża, to nie zatrzyma auta, zwłaszcza wielkiego, myślą w sekundę.szkoda mi tej kobiety i rodziny, ale kierowcy, który ma złamane życie, jeszcze bardziej. dodam, że sam bywam i rowerzystą, i kierowcą, i nie raz miałem okazję obserwować, jak ci pierwsi wjeżdżają z rozpędu na przejście, jak z daleka widzą, że zielone miga... a że ktoś może ze strzałki skręcać w prawo w tym momencie...ale jest przecież zielone! a potem płacz.

Aha czyli jeśli nie widział to mógł wjechać na skrzyżowanie nie wiedząc co się na nim dzieje.... brawo.

L
L_O

Myślę iż pod takimi artykułami 

(szczególnie takimi które dotyczą śmierci, czy innej tragedii ludzkiej) nim cokolwiek napiszecie głęboko się zastanówcie czy na prawdę macie coś do powiedzenia/napisania. Mam takie wrażenie iż niektórzy myślą iż podstawowa umiejętność pisania daje im prawo "wypowiadać" się na wszystkie tematy. Pokutuje też rzekoma wszechwiedza postujących. Tak jak by byli na miejscu zdarzenia a także dokładnie znali ukryte wewnętrzne jego powody.

Ludzie ciszej nad tą trumną. Zdajecie sobie sprawę co czuje rodzina czy przyjaciele zabitej jak czyta co piszecie?

n
nn

to niech auta gumowe prodókujiom i słupy gumwe niech dajom a drzewa z gumy niech sadzom przy drogach taki cwel to koło nosa śmignie na zielonym jak ma pieszy chamstwo w państwie a jaką kare dostanie dwa lata he he poje***e prawo jest pochuj te sądy robiom 

r
rex
W dniu 29.12.2016 o 08:38, antek napisał:

tragedia, dla obu stron. ale ludzie - co to za argument, miała zielone, to wjechała? dzieci się uczy, że przed przejściem przez ulicę trzeba w prawo, lewo, prawo... dwa pojazdy w ruchu, to sekundy na reakcję... kierowca pewnie jak zaczynał manewr skrętu jej nie widział, a jak zauważył, że wjeżdża, to nie zatrzyma auta, zwłaszcza wielkiego, myślą w sekundę.szkoda mi tej kobiety i rodziny, ale kierowcy, który ma złamane życie, jeszcze bardziej. dodam, że sam bywam i rowerzystą, i kierowcą, i nie raz miałem okazję obserwować, jak ci pierwsi wjeżdżają z rozpędu na przejście, jak z daleka widzą, że zielone miga... a że ktoś może ze strzałki skręcać w prawo w tym momencie...ale jest przecież zielone! a potem płacz.

co n ieco masz racje ale tam jest prawoskret warunkowy wiec pomimo wszsytko mial obowiazek sie zatrzymac przed przejsciem.,

Prawda jest taka ze stojac na czerownym  i oserwujac skret w prawo warunkowy--zielona strzalka-- zatrzymuj sie 2-3 max pojazdy na 10.A zielona strzalka to nie jest zielone swiatlo!!!!

r
reks

ni bronie goscia ale w mielcu za niw ykonanie cesarki co doprowadzilo do smierci dziecka kara dla lekarzy 2 lata w zawiasach i drugi cos kolo tego a tutaj???

Lekarze jak zawsze gora

a
antek

tragedia, dla obu stron. ale ludzie - co to za argument, miała zielone, to wjechała? dzieci się uczy, że przed przejściem przez ulicę trzeba w prawo, lewo, prawo... dwa pojazdy w ruchu, to sekundy na reakcję... kierowca pewnie jak zaczynał manewr skrętu jej nie widział, a jak zauważył, że wjeżdża, to nie zatrzyma auta, zwłaszcza wielkiego, myślą w sekundę.szkoda mi tej kobiety i rodziny, ale kierowcy, który ma złamane życie, jeszcze bardziej. dodam, że sam bywam i rowerzystą, i kierowcą, i nie raz miałem okazję obserwować, jak ci pierwsi wjeżdżają z rozpędu na przejście, jak z daleka widzą, że zielone miga... a że ktoś może ze strzałki skręcać w prawo w tym momencie...ale jest przecież zielone! a potem płacz.

o
olo
W dniu 29.12.2016 o 07:55, Bartosz napisał:

Powinny być bardzo surowe kary za potrącenia pieszych na przejściach i rowerzystów na ścieżkach rowerowych. Przecież kierowcy mają ustępować pierwszeństwa pieszym i rowerzystom a jakże często widać że pieszy stoi przy przejściu z zamiarem przekroczenia ulicy a kierowcy jadą. Powinny być mandaty za takie zachowanie

No i widzisz, leziecie jak te tępe małpy prosto pod koła bo coś wam się w tych tępych główkach ubzdurało. 

B
Bartosz

Powinny być bardzo surowe kary za potrącenia pieszych na przejściach i rowerzystów na ścieżkach rowerowych. Przecież kierowcy mają ustępować pierwszeństwa pieszym i rowerzystom a jakże często widać że pieszy stoi przy przejściu z zamiarem przekroczenia ulicy a kierowcy jadą. Powinny być mandaty za takie zachowanie

a
a.e

Tak jest to przejście z wyznaczonym przejazdem dla rowerzystów, więc mogłam wjechać. Chodzi o skrzyżowanie Staroniwska z Witosa. Ja rano jechałam w kierunku przemysłowej natomiast tir skrecal z Witosa na Staroniwska (z piachem na budowę ). Oboje mieliśmy zielone. Kątem oka widziałam go jak się "toczył " w ułamku pojawił się ni stąd ni zowąd przedemna. Zajęta myślą żeby zdążyć do pracy nie przewidziałam ze on może skręcić. Na jego kierunkowskaz nie niestety patrzyłam. Po prostu razem w jechaliśmy na pasy. I tu myślę że była analogiczna sytuacja. To jak ktoś pisał że kobieta miała słuchawki w uszach (ja nie miałam ) nie zmienia faktu . Może też się spieszyła i nie pomyślała za kierowcę tira tak jak ja. Nie pomyślała tez o sobie. ... ja gdy WCHODZĘ na pasy ZAWSZE patrzę w lewo czy ktoś nie wjeżdża. Tu niestety tego nie zrobiłam. ... byłam przekonana ze tir jak koń dorozkarski jedzie prosto. Ja ten wypadek z Tą Kobietą w pełni rozumiem i porównując siebie wiem jak to przebiegało. Jeśli tam na skrzyżowaniu Witosa i Staroniwska są kamery to można sprawdzić.

O
Orion

Wyznaczone ścieżki rowerowe czy zielone światło nie zwalniają nikogo z myślenia.

Obowiązuje zasada OGRANICZONEGO ZAUFANIA.

Każdy kto jeździ osobówką wie, że jest coś takiego jak martwa strefa w której nie widać co jest obok.

W ciężarówce bez bocznych i tylnych szyb jest większa.

Jazda z taką samą prędkością co ciężarówka i wiara, że jest się zawsze widocznym jest zgubna.

Nie jesteście sami na drodze!

G
Gość

Czyta się że zrozumieniem. Jest wyraźnie napisane, że rowerzysta poruszała się po oznakowanych przejściu dla pieszych gdzie znajduje się się wyznaczona ścieżka dla rowerzystów

Dodaj ogłoszenie