Jesteśmy lepsi od Brytyjczyków i Niemców

opr. Janusz Pawlak j.pawlak@nowiny24.plZaktualizowano 
Pomimo rosnącej liczby kart debetowych i kredytowych, gotówka jest najczęściej wybieraną formą płatności. Fot. D. Danek
Pomimo rosnącej liczby kart debetowych i kredytowych, gotówka jest najczęściej wybieraną formą płatności. Fot. D. Danek
Polacy są bardzo nowocześni w sposobie dokonywania wszelkiego rodzaju płatności. I pod tym względem zdecydowanie wyprzedzają Niemców i Brytyjczyków. W Polsce np.

ogromnie popularne są bezstykowe formy płatności.

 

Pod tym względem nasi rodacy mają preferencje najbardziej zbliżone do społeczeństw Bliskiego Wschodu.  Badanie zlecone przez First Data, światowego lidera w dziedzinie handlu elektronicznego i usług przetwarzania płatności (właściciela marki POLCARD) wykazało, że konsumenci na świecie w dalszym ciągu najchętniej sięgają po wyrobione metody płatności takie jak gotówkę, karty kredytowe i debetowe.

Tymczasem do preferencji Polaków najbardziej zbliżone są społeczeństwa Bliskiego Wschodu, które tradycyjnie słyną z zamiłowania do nowinek technologicznych.

Tradycyjne I nowe formy płatności

Badanie „Payment Methods: What International Consumers Want, Need and Expect” przeprowadzono wiosną ubiegłego roku. Zbadano preferencje związane z tradycyjnymi i nowymi formami płatności w Australii, Niemczech, wybranych krajach Bliskiego Wschodu (Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Egipt), Polsce i Wielkiej Brytanii i Irlandii. Jakie są kluczowe wnioski raportu?

W dalszym ciągu króluje gotówka

Pomimo rosnącej liczby kart debetowych i kredytowych, gotówka jest najczęściej wybieraną formą płatności – w badanych krajach aż 46% respondentów najchętniej płaci za zakupy w ten sposób. Gotówka jest najbardziej powszechna na Bliskim Wschodzie (używa jej 66% konsumentów) i w Niemczech (58%). W Polsce sięga się po nią równie często jak po kartę debetową (korzystanie z obu form płatności zadeklarowało 44% badanych Polaków). Jedynie w Wielkiej Brytanii i Australii karty wygrywają z gotówką – w tych krajach 39% respondentów najczęściej używa karty debetowej, i niewiele mniej - 37% kartę kredytową jako preferowaną metodę płatności.

 

Polska liderem Europy

Chociaż na przebadanym obszarze bezstykowe formy płatności obecne są już od kilku lat, wciąż niewielki odsetek konsumentów z nich korzysta. W Europie największe zainteresowanie budzą one w Polsce (57%), w Niemczech jedynie 31% badanych chciałoby skorzystać z tej technologii, jeszcze mniej są nią zainteresowani mieszkańców Wielkiej Brytanii (26%). Ponadto ponad połowa konsumentów ma wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa stosowania tego rozwiązania. Na świecie, dobrym wynikiem mogą się jeszcze pochwalić wybrane rynki Bliskiego Wschodu, gdzie konsumenci chętniej adaptują nowinki technologiczne, płatnościami bezstykowymi jest tam zainteresowane rekordowe 70% konsumentów.

Płatności mobilne – Polska po raz drugi liderem Europy

W Polsce, ponad połowa (58%) badanych konsumentów rozważa korzystanie z mobilnych płatności. Znacznie mniejszą ufnością wykazali się Niemcy (30%) i Brytyjczycy (25%). Wątpliwości budzą głównie kwestie bezpieczeństwa – 68% badanych obawia się kradzieży danych niezbędnych do dokonywania transakcji, a 64% boi się możliwości zgubienia telefonu komórkowego. Poza Europą, największą grupą konsumentów biorących rozważających korzystanie z mobilnych płatności są mieszkańcy Bliskiego Wschodu(58%).

Aplikacje w mobilnym portfelu to więcej niż nowa forma płatności

We wszystkich badanych rynkach da się zauważyć duże zainteresowanie portfelem mobilnym oraz dodatkowymi funkcjami, które oferuje. Badani zwracają uwagę na to, że mobilny portfel może ułatwiać codzienne zakupy, dawać dostęp do programów lojalnościowych czy biletów w komunikacji miejskiej. Polacy wykazali gotowość by już zacząć ich używać  (32%), pozostali badani chcieliby „poczekać i zobaczyć co będzie”. Pozostali badani deklarują chęć skorzystania z nich, gdy będą już powszechnie dostępne i honorowane (tak twierdzi 60% Niemców, 74% mieszkańców Bliskiego Wschodu i 51% Brytyjczyków).

 

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3