Według armatora statek jest bardzo dobrze wykonany i będzie bezpiecznym miejscem pracy dla pływających na nim załóg.
- "Solina" ma około 150 metrów długości, 23 metry szerokości i 8, 5 metra zanurzenia - mówi Krzysztof Gogol doradca dyrektora naczelnego PŻM. Wyposażony jest w trzy własne dźwigi i będzie przewozić ładunki masowe, a więc zboża, nawozy sztuczne, węgiel itp. M/s "Solina" będzie pływać pod banderą wysp Bahama.
- "Solina" to tzw. jeziorowiec, co oznacza, że oprócz rejsów oceanicznych będzie mógł wpływać na wielkie jeziora amerykańskie. Na świecie jest tylko trzech armatorów posiadających tego typu jednostki. "Solina" będzie między innymi transportować stal do produkcji samochodów w USA. "Soliną" w pierwszej podróży dowodzi kpt. ż. w. Mirosław Wamka.
M/s "Solina" to nie jedyny statek, którego nazwa związana jest z Bieszczadami. Już pod koniec kwietnia, również w Chinach zostanie zwodowany kolejny, o znajomo brzmiącym imieniu "San" a w przyszłym roku okręt flagowy PŻM m/s Karpaty.
Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z największych w Europie.
Przedsiębiorstwo posiada 76 statków o łącznej nośności 2,5 mln dwt., w tym masowce, siarkowce oraz promy.
Podstawowym sektorem działalności PŻM jest przewóz ładunków masowych takich jak węgiel, zboża etc. w żegludze nieregularnej o zasięgu globalnym. Armator jest także światowym liderem na niszowym rynku przewozów płynnej siarki.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?