Katastrofa samolotu prezydenta w Rosji. Minuta po minucie

gkrol
Fot. Krzysztof Kapica
10 kwietnia 2010 roku prezydencki samolot TU-154 wystartował z lotniska w Warszawie. O godz. 8.56 doszło do katastrofy w rosyjskim Smoleńsku. Śmierć poniosło 96 osób, w tym prezydent Lech Kaczyński i jego małżonka Maria.

8.56 - Przy czwartej próbie podejścia do lądowania prezydencki samolot rozbija się. Staje w płomieniach, ale akcja ratunkowa nadchodzi niezwykle szybko. Niestety, wstępne informacje nie są optymistyczne - wszyscy na pokładzie zginęli. Na liście pasażerów był Prezydent RP Lech Kaczyński z małżonką, ministrowie Kancelarii Prezydenta, całe dowództwo polskiego wojska, prezes NBP, rzecznik praw obywatelskich, prezes IPN, wicemarszałek Sejmu Krzysztof Putra i Jerzy Szmajdziński... Na lotnisku na głowę państwa czeka Ambasador RP w Moskwie. Od razu po katastrofie telefonicznie informuje ministra spraw zagranicznych Radosława Sikorskiego, ten zaś premiera RP Donalda Tuska i marszałka RP Bronisława Komorowskiego, który zgodnie z Konstytucją RP z chwilą śmierci głowy państwa automatycznie przejmuje obowiązki głowy państwa.

9.23 - Agencja Reutera informuje: Rozbił się samolot z prezydentem Polski Lechem Kaczyńskim.

9.25 - PAP potwierdza informację o katastrofie prezydenckiego samolotu, powołując się ma MSZ

9.36 - Ekipy ratownicze ugasiły płonącego prezydenckiego Tupolewa, próbują wydobywać pasażerów.

9.41 - 87 osób zginęło w katastrofie prezydenckiego Tupolewa - podało rosyjskie ministerstwo ds. sytuacji nadzwyczajnych (później podawane są dane dotyczące 132 zabitych, w końcu rosyjski minister podaje ostateczną liczbę ofiar - 97 razem z członkami załogi).

9.49 - Premier jest w drodze z Gdańska do Warszawy, poinformował szef Centrum Informacyjnego Rządu.

9.55 - Nikt nie przeżył katastrofy prezydenckiego samolotu - poinformował gubernator obwodu smoleńskiego.

10.03 - Rosyjska prokuratura podaje, że polski prezydencki samolot T-154 rozbił się w gęstej mgle.

10.08 - Najprawdopodobniej nikt nie przeżył katastrofy prezydenckiego samolotu - poinformował rzecznik polskiego MSZ. w Katyniu w miejscu, gdzie miał przybyć prezydent RP trwa msza żałobna w intencji ofiar katastrofy

10.09 - Donald Tusk, Premier RP, w trybie natychmiastowym na godzinę 13 zwołuje nadzwyczajen posiedzenie Sejmu. Premier rządowym śmigłowcem wraca z Trójmiasta do Warszawy, podobnie i wszyscy urzędujący członkowie rady Ministrów.

10.15 - Prezydent Rosji Dmitrij Miedwiediew powołał specjalną komisję do zbadania przyczyn katastrofy polskiego samolotu. Będzie jej przewodniczył premier Rosji Władimir Putin.

10.25 - Marszałek Sejmu Bronisław Komorowski wraca Trójmiasta do Warszawy - poinformowała kancelaria marszałka.

10.32 - Służby ratownicze pracują na lotnisku w Smoleńsku. Przed lotniskiem obecni są polscy dziennikarze. Nie zostali dopuszczeni do miejsca katastrofy.

10.32 - Wszystko wskazuje na to, że prezydencka para nie żyje - informuje Piotr Paszkowski, rzecznik MSZ

10.40 - Według władz Smoleńska na razie nie odnaleziono "czarnych skrzynek" prezydenckiego Tupolewa.

10.41 - Na pokładzie TU-154 były 132 osoby, poinformował Komitet Śledczy przy Prokuraturze Generalnej Federacji Rosyjskiej.

10.55 - MSZ Rosji potwierdza: nikt nie przeżył katastrofy. Kilka minut później potwierdził też to i polski rzecznik MSZ Piotr Paszkowski. W resorcie organizuje się sztab kryzysowy.

11.20 - Wszystkie osoby zginęły w tej niewyobrażalnej tragedii - powiedział rzecznik MSZ Piotr Paszkowski na brifingu przed MSZ. Według informacji MSZ na pokładzie miało być 89 osób. Zginęło 88 osób. Jedna osoba się nie stawiła na lotnisku przed wylotem. Była to Zofia Kruszyńska. Rzecznik przyznał też, że sprawdzane są niepotwierdzone informacje, że 3 osoby przeżyły katastrofę

11.26 - To "tragiczne godziny" dla sąsiedniego narodu - oświadczył minister spraw zagranicznych Niemiec Guido Westerwelle.

11.40 - Napływają kondolencje z całego świata.

11.57 - Kanclerz Niemiec Angela Merkel powiedziała, że jest "do głębi wstrząśnięta" katastrofą polskiego samolotu specjalnego oraz śmiercią prezydenta Lecha Kaczyńskiego.

12.00 - Rozdzwonił się Dzwon Zygmunta.

12.03 - Na cmentarzu wojskowym w Katyniu zakończyła się msza święta w intencji ofiar katastrofy prezydenckiego samolotu.

12.18 - Prokurator generalny Rosji Jurij Czajka będzie osobiście nadzorował śledztwo w sprawie katastrofy polskiego samolotu prezydenckiego Tu-154 pod Smoleńskiem

12.22 - Na miejsce katastrofy leci naczelny prokurator wojskowy płk Krzysztof Parulski z grupą prokuratorów wojskowych.

12.36 - Prezydent Rosji Dmitrij Miedwiediew i premier Władimir Putin przesłali kondolencje w związku z katastrofą lotniczą

12.46 - Załoga samolotu prezydenta Lecha Kaczyńskiego była informowana przez białoruskich kontrolerów lotu o niesprzyjających warunkach pogodowych i otrzymała propozycję, by wylądować w Moskwie albo w Mińsku - poinformowała agencja ITAR-TASS.

12.53 - Mieszkańcy stolicy Rosji składają kwiaty pod Ambasadą RP w Moskwie

12.57 - W związku ze śmiercią szefa Sztabu Generalnego WP i dowódców rodzajów sił zbrojnych dowództwo nad armią przejmują ich pierwsi zastępcy.

13.03 - Premier Donald Tusk odbył rozmowy z prezydentem Rosji Dmitrijem Miedwiediewem i premierem Władimirem Putinem.

13.15 - Znaleziono czarną skrzynkę prezydenckiego samolotu - poinformowała AFP.

13.19 - Miedwiediew zapowiedział ścisłą współpracę z Polską w śledztwie.

13.32 - W całym kraju trwają w sobotę msze żałobne w intencji ofiar katastrofy prezydenckiego samolotu, który rozbił się w sobotę rano pod Smoleńskiem.

13.40 - Marszałek Sejmu Bronisław Komorowski ogłosił tygodniową żałobę narodową.

14.01 - Prymas Polski: Katastrofa w Smoleńsku jest dopełnieniem strasznych ofiar wojny.

14.07 - W związku z katastrofą lotniczą polskiego samolotu prezydenckiego odwołano turniej finałowy Ligi Mistrzów siatkarzy w Łodzi. Nie ustalono jeszcze nowej daty rozegrania Final Four - poinformowali organizatorzy.

14.20 - Przewodniczący Komisji Europejskiej Jose Barroso złożył kondolencje Polsce z powodu tragicznej śmierci prezydenta RP.

14.20 - Premier: Takiego dramatu współczesny świat nie widział, państwo polskie musi funkcjonować i będzie funkcjonować.

14.29 - Oświadczenie marszałka Sejmu wz. z katastrofą pod Smoleńskiem. "Pragnę poinformować wszystkich obywateli, że ciągłość funkcjonowania Państwa Polskiego jest zapewniona.

14.35 - Władimir Putin wylatuje do Smoleńska, gdzie spotka się z Donaldem Tuskiem - podało radio Echo Moskwy.

14.46 - Papież wyraził głęboki ból po śmierci prezydenta Kaczyńskiego.

14.49 - Prezydent Rosji Dmitrij Miedwiediew złożył przez telefon marszałkowi Sejmu RP Bronisławowi Komorowskiemu kondolencje w związku z katastrofą samolotu, w której zginął prezydent Lech Kaczyński.

14.50 - Adam Bielan, rzecznik Jarosława Kaczyńskiego na twitterze: "Nie mogę się pozbierać. JK się trzyma, to pomaga. Lecimy do Smoleńska"

14.57 - W serwisie Facebook utworzono specjalną grupę "W Pamięci ofiar katastrofy lotniczej 10.04.10 pod Smoleńskiem".

15.00 - Na teren lotniska w Smoleńsku w sobotę przed godz. 15 czasu polskiego przywiezione zostały pierwsze dwie trumny. Rosjanie w rejon katastrofy ściągnęli też żołnierzy, agregaty prądotwórcze i inny sprzęt.

15.00 - W Białymstoku w Pałacyku Gościnnym przy ulicy Kilińskiego została wystawiona księga kondolencyjna. Wszyscy białostoczanie mogą się wpisywać.

15.06 - Barrack Obama złożył kondolencje na ręce premiera Tuska

15.42 - Bliscy ofiar katastrofy pod Smoleńskiem oraz dziennikarze będą otrzymywać wizy rosyjskie od ręki i bez opłat - konsul Federacji Rosyjskiej w Warszawie Dmitrij Niestierow.

15.48 - Prezydent Miedwiediew ogłosił żałobę narodową w Rosji 12 kwietnia

15.50 - Rozpoczęło się wydobywanie ciał z wraku samolotu

15.54 - Ciało prezydenta RP zostało znalezione na miejscu katastrofy - podała francuska agencja

15.59 - Znaleziono drugą czarną skrzynkę Tupolewa. Minister ds.nadzwyczajnych Rosji poinformował że ofiar jest 97.Ciała będą przewożone do Moskwy, a od jutra zacznie się identyfikacja zwłok.

16.10 - RIA-Nowosti: Znaleziono ciało prezydenta Lecha Kaczyńskiego. To ciągle informacje nieoficjalne

16:18 Powstanie rządowy zespół, który zajmie się uruchamianiem pomocy dla rodzin ofiar katastrofy prezydenckiego samolotu - poinformowało Centrum Informacyjne Rządu

16.33 - Prezydent Rosji wygłasza odezwę do narodu polskiego. "Obiecuję, że wszystkie okoliczności tej tragedii będą wyjaśnione w ścisłej współpracy ze stroną polską" powiedział miedzy innymi

16.40 - o 20.30 nadzwyczajne orędzie ma wygłosić w telewizji marszałek Sejmu Bronisław Komorowski, od dzisiaj pełniący głowy państwa Rzeczpospolitej Polski

16.41 - Kondolencje z powodu śmierci prezydenta Lecha Kaczyńskiego złożył Komitet Żydów Amerykańskich (AJC), jedna z najważniejszych organizacji żydowskich w USA. Podkreśliła ona m.in. jego zasługi dla pojednania polsko-żydowskiego i przyjaźni Polski z Izraelem

16.47 - Prezes PiS Jarosław Kaczyński udał się samolotem do Smoleńska na miejsce katastrofy, w której zginął m.in. jego brat, prezydent Lech Kaczyński - poinformował rzecznik klubu PiS Mariusz Błaszczak.

17.09 - Identyfikacja ciał ofiar sobotniej katastrofy prezydenckiego samolotu w Smoleńsku może potrwać nawet 4, 6 tygodni - ocenił ekspert z zakresu medycy sądowej prof. Bronisław Młodziejowski.

17.16 - Ze względu na katastrofę lotniczą w niedzielę centra handlowe i hipermarkety w całej Polsce będą zamknięte

17.17 - Załoga samolotu, którym podróżowała polska delegacja z prezydentem Lechem Kaczyńskim na czele, kilkakrotnie nie wykonała poleceń kontrolera lotów na lotnisku w Smoleńsku. Taką informację przekazał zastępca szefa sztabu rosyjskich sił powietrznych generał Aleksandr Aloszyn

17.20 - Brytyjska królowa Elżbieta II wyraziła głęboki smutek po śmierci prezydenta Lecha Kaczyńskiego w katastrofie samolotu, do której doszło pod Smoleńskiem. Kondolencje złożył też książę Karol, brytyjski premier i władze Irlandii

17.31 - Flagi Unii Europejskiej przed Komisją Europejską opuszczone do połowy masztu

17.45 - Premier Donald Tusk udał się około godz. 17.30 do Smoleńska w związku z katastrofą samolotu prezydenckiego Tu-154 - podało CIR. Przed wylotem premier nie wykluczył, że jeszcze w sobotę - kiedy wróci ze Smoleńska - zbierze się ponownie Rada Ministrów

Wideo

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

~MALA~
W dniu 12.04.2010 o 09:41, wiesiek napisał:

Masz rację, respekt należy się wszystkim ofiarom. Ale to nie znaczy, że za życia Prezydent nie był "zaszczekiwany". Często atakowany był w sposób niewybredny i i zupełnie nie merytoryczny. Dowalali mu tylko dlatego, "bo to Kaczyński" więc dowalić mu jest w dobrym tonie...Nikt nie jest geniuszem, ale w ocenie Kaczyńskiego, jak każdego innego polityka trzeba się kierować własnym rozumem, a nie tylko tym, co mówiły o nim przez ostatnie lata media a przynajmniej ich większość. Media, ktore wbrew gloszonym deklaracjom są mocno zaangażowane w politykę. Wiem cos na ten temat, bo mialem z tą branżą do czynienia. Wylewanie pomyj na Kaczyńskich i PiS było zawsze mile widziane i nawet nie było do tego potrzebne żadne merytoryczne uzasadnienie. Jeśli nie było żadnej "afery" związanej z PiS-em to najlepiej było coś "znaleść". Za to inne partie, a szczególnie PO były pod ochroną. Nawet jak ich przedstawiciele przeskrobali coś poważnego, to postępowaniem "godnym ucziwego dziennikarza, prawdziwego mistrza zawodu" było zamiecienie tego plugawsta pod dywan. Dopiero afera hazardowa trochę zmieniła sytuację. Chociaż w lokalnych sprawach PO - a także koalicjant PSL - nadal są głaskani, a złych sprawach w ich wykonaniu "pisać ani mówić nie ma cooooo". Za to w PiS walić mozna niczym w turecki bęben. Większość ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy i świecie wierzy temu, co zaserwują media.


tylko czlowiek glupi wierzy w stu procentach co sie mowi w mediach ! a z tym ze wiele afer nigdy nie zobaczy swiatla dziennego to normalne , od kiedy dzialaja media !!! to ze PO - ukrywa afery ,NAPEWNO ! NIE jestem zwolenniczka PO. Ale KTO tych afer nie ukrywa ???? z tym ze nie jestem zwolenniczka PiSu tym bardziej !!! bo to wlasnie PiS od samego tylko dojscia do wladzy wyszukiwal afery (a wlasciwie jak ich nie bylo to ich produkowal na szeroka skale ), zdrady , szpiegostwa i innych swinstw , rzucali oskarzeniami we wszystkie strony ile sie tylko dalo i kogo sie tylko dalo a szcegolnie Macerewicz !!!! z tym ze ilu osobom udowodniono te wszystkie pier***y !!! a ilu ludziom z tego wzgledu zniszczono kariere i zycie? wygladalo to tak jak by u wladzy byli sami szpiedzy i nieudacznicy ! A armie krajowa uznali za organizacje przestepcza !!! to dopiero geniusze !!! juz za samo takie stwierdzenie powinni siedziec w pierdlu do konca swoich dni !a duchy tych ktorzy walczyli o wolnos powinny ich przesladowac kazda noc !!!! CALA EUROPA I CZESC SWIATA TRZYMALA SIE CZESTO ZA BRZUCHY ze smiechu , z tego co serwowal PiS swoimi pokazami .
w
wiesiek
W dniu 12.04.2010 o 04:34, ~Mala~ napisał:

KLI....ty naprawde jestes idiota ! tu ludzie daja wyrazy szacunku i respekt WSZYSTKIM !!! ofiarom tej tragedii !!!!!!!!!!!!!!! nie tylko prezydentowi ! bo to ze jako prezydent niejeden to przyzna: ze nie byl geniuszem ! ale to wcale nie znaczy ze ludzie sa pozbawieni ludzkiego uczucia i nie oddadza mu respektu jako zwyklemu czlowiekowi jak kazdy z nas ! (nie jako wyjatkowemu prezydentowi ) i kazdy z tych ktorzy stracili zycie wraz z nim !!! bo kazdy mowi o politykach ,ale jakos ciszej o zalodze samolotu ! a przeciez dla ich rodzin ta straszliwa tragedia jest takim samym strasznym nieszczesciem jak dla rodzin politykow ! z ta roznica ze o nich jest cicho i ich cierpienia nikt nie roztrzasa ! a czy ci ludzie byli w czyms gorsi ? przypuszczalnie sto razy lepsi i uczciwsi jak niejeden z tych politykow ! ale moim zdaniem nie nam osadzac czyjes zycie ! ci WSZYSCY ktozy zgineli zasluguja na respekt od nas , obojetnie jak zyli, kim byli , i na jakim stanowisku .byli po prostu jednymi z nas ! a to juz nas zobowiazuje do oddania im respektu !!!!



Masz rację, respekt należy się wszystkim ofiarom. Ale to nie znaczy, że za życia Prezydent nie był "zaszczekiwany". Często atakowany był w sposób niewybredny i i zupełnie nie merytoryczny. Dowalali mu tylko dlatego, "bo to Kaczyński" więc dowalić mu jest w dobrym tonie...Nikt nie jest geniuszem, ale w ocenie Kaczyńskiego, jak każdego innego polityka trzeba się kierować własnym rozumem, a nie tylko tym, co mówiły o nim przez ostatnie lata media a przynajmniej ich większość. Media, ktore wbrew gloszonym deklaracjom są mocno zaangażowane w politykę. Wiem cos na ten temat, bo mialem z tą branżą do czynienia. Wylewanie pomyj na Kaczyńskich i PiS było zawsze mile widziane i nawet nie było do tego potrzebne żadne merytoryczne uzasadnienie. Jeśli nie było żadnej "afery" związanej z PiS-em to najlepiej było coś "znaleść". Za to inne partie, a szczególnie PO były pod ochroną. Nawet jak ich przedstawiciele przeskrobali coś poważnego, to postępowaniem "godnym ucziwego dziennikarza, prawdziwego mistrza zawodu" było zamiecienie tego plugawsta pod dywan. Dopiero afera hazardowa trochę zmieniła sytuację. Chociaż w lokalnych sprawach PO - a także koalicjant PSL - nadal są głaskani, a złych sprawach w ich wykonaniu "pisać ani mówić nie ma cooooo". Za to w PiS walić mozna niczym w turecki bęben. Większość ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy i świecie wierzy temu, co zaserwują media.
~Mala~
W dniu 10.04.2010 o 23:18, KLI napisał:

Dziś wszyscy opłakują prezydenta Kaczyńskiego. Ale wczoraj i przedwczoraj - i w ogóle wcześniej to chcieli go wszyscy "zjeść". Dzisiaj wielce skruszeni -- z Tuskiem na czele - fałsz chodzący.... Może to był zamach na życie prezydenta przygotowany przez PO a dziś nadarzyła się świetna okazja...


KLI....ty naprawde jestes idiota ! tu ludzie daja wyrazy szacunku i respekt WSZYSTKIM !!! ofiarom tej tragedii !!!!!!!!!!!!!!! nie tylko prezydentowi ! bo to ze jako prezydent niejeden to przyzna: ze nie byl geniuszem ! ale to wcale nie znaczy ze ludzie sa pozbawieni ludzkiego uczucia i nie oddadza mu respektu jako zwyklemu czlowiekowi jak kazdy z nas ! (nie jako wyjatkowemu prezydentowi ) i kazdy z tych ktorzy stracili zycie wraz z nim !!! bo kazdy mowi o politykach ,ale jakos ciszej o zalodze samolotu ! a przeciez dla ich rodzin ta straszliwa tragedia jest takim samym strasznym nieszczesciem jak dla rodzin politykow ! z ta roznica ze o nich jest cicho i ich cierpienia nikt nie roztrzasa ! a czy ci ludzie byli w czyms gorsi ? przypuszczalnie sto razy lepsi i uczciwsi jak niejeden z tych politykow ! ale moim zdaniem nie nam osadzac czyjes zycie ! ci WSZYSCY ktozy zgineli zasluguja na respekt od nas , obojetnie jak zyli, kim byli , i na jakim stanowisku .byli po prostu jednymi z nas ! a to juz nas zobowiazuje do oddania im respektu !!!!
C
Czytelnik
W dniu 11.04.2010 o 08:36, rtr napisał:

Było tak, albo i nie...Sprawa nie jest taka jednoznaczna i oczywista. Wystarczy prześledzić poszczególne informacje, jakie ukazywały się w ciągu całego dnia. Najpierw słyszałem o runięciu samolotu po eksplozji, potem o eksplozji a paliwa po zderzeniu maszyny z ziemią (co ciekawe obie te sprzeczne informacje podawano za rosyjskimi świadkami). Raz mówiło się o dwóch okrżeniach przed próbą lądowania, raz o czterech. Najpierw, że widoczność była niezła, bo do 1000 metrów, potem, że panowała gęsta mgła. Takich sprzeczności można znaleść wiele więcej. Niekoniecznie musiał być to od razu jakiś zamach. Może i doszło do zaniedbań, tylko tak na prawdę do końca nie wiadomo czyich. Czy pilot zdecydowował się faktycznie na lądowanie bez zgody, czy może zawiniły (nie mówię, że świadomie) rosyjskie służby? A może samolot miał problemy techniczne (dziwny przechył także może na to wskazywać)? Niedawno przechodził generalny remont wraz z wyposażeniem w nowy system nawigacyjny w zakładach w Samarze (Rosja). Może, dla nich lepiej nie badać wersji o ewentualnym sknoceniu roboty przez tamtejszych mechaników? Mentalność rosyjskich władz nie zmieniła się od czasów ZSRR. Niestety. Kiedyś też twierdzili, że nasi oficerowie uciekli do Mandżurii a historia notuje morze oficjalnych kłamstw tamtej strony. Nie oznacza to od razu, że teraz mógł być to zamach. Po prostu w Rosji wszystko, co złe to już nie oni. A jeśli coś może być nie wygodne, to lepeij zamieść to pod dywan i rozpoczać dezinformację. W tym od czasów carskiej ochrany są prawdziwymi mistrzami. I żeby nie było wątpliwości - mówię o rządzących tym pięknym krajem a nie zwykłych Rosjanach, dla których mam dużo szacunku i którzy wycierpieli od swoich "prawitielstw" więcej niż my.


Zgadzam się w 100%.
r
rtr
W dniu 11.04.2010 o 05:03, X napisał:

nie rozumie jak mozna ladowac jak sie ma zakazane od kontrolerow z wiezy a moze ta tragedia to jakas kara i sprawdza sie stare przyslowie jak BOG MA KOGOS POKARAC TO MU ROZUM ODBIERZE



Było tak, albo i nie...Sprawa nie jest taka jednoznaczna i oczywista. Wystarczy prześledzić poszczególne informacje, jakie ukazywały się w ciągu całego dnia. Najpierw słyszałem o runięciu samolotu po eksplozji, potem o eksplozji a paliwa po zderzeniu maszyny z ziemią (co ciekawe obie te sprzeczne informacje podawano za rosyjskimi świadkami). Raz mówiło się o dwóch okrżeniach przed próbą lądowania, raz o czterech. Najpierw, że widoczność była niezła, bo do 1000 metrów, potem, że panowała gęsta mgła. Takich sprzeczności można znaleść wiele więcej. Niekoniecznie musiał być to od razu jakiś zamach. Może i doszło do zaniedbań, tylko tak na prawdę do końca nie wiadomo czyich. Czy pilot zdecydowował się faktycznie na lądowanie bez zgody, czy może zawiniły (nie mówię, że świadomie) rosyjskie służby? A może samolot miał problemy techniczne (dziwny przechył także może na to wskazywać)? Niedawno przechodził generalny remont wraz z wyposażeniem w nowy system nawigacyjny w zakładach w Samarze (Rosja). Może, dla nich lepiej nie badać wersji o ewentualnym sknoceniu roboty przez tamtejszych mechaników? Mentalność rosyjskich władz nie zmieniła się od czasów ZSRR. Niestety. Kiedyś też twierdzili, że nasi oficerowie uciekli do Mandżurii a historia notuje morze oficjalnych kłamstw tamtej strony. Nie oznacza to od razu, że teraz mógł być to zamach. Po prostu w Rosji wszystko, co złe to już nie oni. A jeśli coś może być nie wygodne, to lepeij zamieść to pod dywan i rozpoczać dezinformację. W tym od czasów carskiej ochrany są prawdziwymi mistrzami. I żeby nie było wątpliwości - mówię o rządzących tym pięknym krajem a nie zwykłych Rosjanach, dla których mam dużo szacunku i którzy wycierpieli od swoich "prawitielstw" więcej niż my.
n
noniusz

Żegnaj Polsko,Ojczyzno moja.Złoczyńcy dopięli swego.Oby tylko świat nie przeszedł nad tą kolejną zbrodnią do porządku dziennego.Należy kategorycznie żądać,aby śledztwo w sprawie przyczyn i skutków katastrofy,przeprowadziła niezależna komisja międzynarodowa.

X
X

nie rozumie jak mozna ladowac jak sie ma zakazane od kontrolerow z wiezy a moze ta tragedia to jakas kara i sprawdza sie stare przyslowie jak BOG MA KOGOS POKARAC TO MU ROZUM ODBIERZE

M
Mecenas

Gdy już znicze wygasną i płakać przestaną i gdy wiatr drzewa rozkołysze gdy cały świat ruszy by przerwać już cisze ty Polaku pamiętaj o,, strasznym Katyniu" co znów upomniał się o twych synów.
Wieczny odpoczynek racz Im dać Panie ...

~Grzegorz~

I tak masz od urodzenia??

~jolka~
W dniu 10.04.2010 o 23:22, ~Karol~ napisał:

Jak się pózniej okazało zaszła w ciąże i musiałem uciekać teraz jestem za granicą nie napisze gdzie gdyż boję się że mnie namierzy



szmaciarz
K
KLI

Dziś wszyscy opłakują prezydenta Kaczyńskiego. Ale wczoraj i przedwczoraj - i w ogóle wcześniej to chcieli go wszyscy "zjeść". Dzisiaj wielce skruszeni -- z Tuskiem na czele - fałsz chodzący.... Może to był zamach na życie prezydenta przygotowany przez PO a dziś nadarzyła się świetna okazja...

G
Gość
W dniu 10.04.2010 o 22:01, abc napisał:

NAIWNI uwierzą w podawane informacje OFICJALNE, ale refleksja nad miejscem tragedii jakoś nie pozawala na taką jednoznaczność, tam oprocz służb informacyjnych jest jeszcze sporo dezinformacyjnych



Na 50 km od lotniska Tu-154M wszedł w strefę kontrolowaną lotniska. Już wówczas pilot został poinformowany o trudnych warunkach panujących w rejonie lotniska i widzialności poniżej minimum dla Smoleńsk-Siewiernyj. Kierownik lotów rekomendował lot na lotnisko zapasowe. Pilot postanowił kontynuować procedurę lądowania i podjąć decyzję o jego ewentualnym przerwaniu na wymaganej w tej sytuacji wysokości. Lądowanie odbywało się zgodnie z procedurami do wysokości 100 m...

Według gen. por. Aleksandra Alioszina, samolot przyspieszył opadanie i obniżanie wysokości lotu ok. 1,5 km przed terenem lotniska. Kierownik lotów wydał wówczas komendę, by samolot wyrównał i kontynuował lot poziomo. Załoga nie posłuchała polecenia, kontynuując zniżanie. Kierownik lotów powtórzył wówczas kilkakrotnie komendę przerwania lądowania i odejścia na lotnisko zapasowe (najbliżej był Mińsk). Także tego polecenia załoga nie posłuchała.

Dalszy ciąg jest znany z wcześniejszych relacji. Samolot leciał ok. 150 m od osi pasa i był 70-80 metrów niżej niż przewiduje procedura lądowania, zaledwie kilka metrów nad ziemią. Mimo to pilot postanowił zmienić tor lotu i kontynuować lądowanie, przechylając samolot. Wówczas skrzydło ścięło kilka drzew i antenę jednego z urządzeń technicznych lotniska. Samolot rozbił się kilkaset metrów przed początkiem pasa. Jako pierwsza odłamała się część ogonowa samolotu. I tylko ona pozostała niespalona. Część pasażerska Tu-154M uległa całkowitemu spaleniu.
a
abc
W dniu 10.04.2010 o 21:32, xyz napisał:

NIKT zgody na lądowanie nie dał ! na upartego piloci Tupolewa lądowali choć kontrola ostrzegała zeby odlecieli na inne lotnisko


NAIWNI uwierzą w podawane informacje OFICJALNE, ale refleksja nad miejscem tragedii jakoś nie pozawala na taką jednoznaczność, tam oprocz służb informacyjnych jest jeszcze sporo dezinformacyjnych
x
xyz
W dniu 10.04.2010 o 20:42, jeszcze Polska nie zginęła napisał:

dla kogo gazeta.pl jest źródłem??? wszystkie serwisy trąbiły, że było cztery podejścia, tak samo pojawiały sie informacje, że ktoś jednak dał zgodę na ladowanie, oraz że mgły wcześniej nie było i co???



NIKT zgody na lądowanie nie dał ! na upartego piloci Tupolewa lądowali choć kontrola ostrzegała zeby odlecieli na inne lotnisko
j
jeszcze Polska nie zginęła
W dniu 10.04.2010 o 20:10, donk napisał:

jako ze zrzucacie info z innych portali to radze abyscie sobie zaktualizowali info, ze nie bylo to 4 podejscie do ladowania tylko 2!!!zrodlo: gazeta.pl


dla kogo gazeta.pl jest źródłem??? wszystkie serwisy trąbiły, że było cztery podejścia, tak samo pojawiały sie informacje, że ktoś jednak dał zgodę na ladowanie, oraz że mgły wcześniej nie było i co???
nikogo z nas tam nie było słyszymy co nam powiedzą a powiedzą tyle ile będą chcieli.
po 10.00 podają, że wszyscy zginęli a ciało prezydenta znaleźli po 16.00 trochę zastanawiające ....
Dodaj ogłoszenie