Kiedy biuro podróży może podwyższyć cenę wycieczki

s.siwak@nowiny24.pl
Kiedy biuro podróży może podwyższyć cenę wycieczki
Kiedy biuro podróży może podwyższyć cenę wycieczki Fot. K. Baranowska
Informuje RADOMIR STASICKI, rzecznik praw konsumenta w Rzeszowie

- Czy organizator wycieczki może podwyższyć cenę?
- Tylko wtedy, gdy umowa taką sytuację przewiduje, i wyłącznie w razie wystąpienia wskazanych w ustawie okoliczności (wzrost kosztów transportu, wzrost kursów walut, wzrost opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi, jak: lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych). Jednak w okresie 20 dni przed datą wyjazdu cena ustalona w umowie nie może być podwyższona.

- Co należy zrobić, gdy na miejscu okaże się, że wszystko wygląda inaczej niż przewidywała to umowa?
Jeżeli w rzeczywistości hotel nie będzie odpowiadał opisowi zawartemu w umowie (katalogu doręczonemu nam przy zawartej umowie) mamy prawo żądać, aby przeniesiono nas do takiego hotelu, który będzie zgodny z opisem. Podobnie, gdy np. standard pokoi będzie odbiegał od wynikającego z umowy. Również gdy organizator nie będzie chciał zrealizować określonego umową świadczenia (np. dodatkowej wycieczki) – możemy żądać świadczenia zastępczego, nie odbiegającego jakością i poziomem od umownego. W sytuacjach takich możemy również wystąpić do organizatora po powrocie do domu z żądaniem obniżenia ceny.

- Czy oznacza to, że możemy domagać się odszkodowania za niewłaściwie wykonaną umowę przez biuro podróży?
Oczywiście że tak, należy jednak pamiętać o odpowiednim dokumentowaniu i utrwalaniu np. za pomocą aparatu fot. czy kamery wszystkich pojawiających się rozbieżności. Wtedy o wiele łatwiej będzie uzasadnić żądanie rekompensaty pieniężnej……

- Kiedy powinniśmy zgłosić reklamację?
Najlepiej zaraz po wykryciu nieprawidłowości. Powinniśmy zawiadomić wykonawcę usługi oraz organizatora o wadach imprezy turystycznej. Umowa zresztą określa sposób oraz termin zgłaszania reklamacji. Pilot wycieczki ma obowiązek potwierdzić przyjęcie reklamacji. Jeżeli jej nie załatwi, musi ją niezwłocznie przekazać organizatorowi turystyki. Organizator turystyki powinien pisemnie ustosunkować się do reklamacji w terminie 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej, a gdy zgłaszamy reklamację po zakończeniu imprezy – w terminie 30 dni od jej złożenia. Brak odpowiedzi w terminie powoduje uznanie reklamacji za uzasadnioną.

Będzie wakacyjny boom? Polacy stęsknieni za podróżami

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
radca prawny

Po podpisaniu umowy Biuro Podrozy moze mi skoczyc !
To ja moge ich podac do sadu za nie wywiazanie sie z umowy jak zaczna cos kombinowac !

Dodaj ogłoszenie