Kiedy biuro podróży może podwyższyć cenę wycieczki

[email protected]
Kiedy biuro podróży może podwyższyć cenę wycieczki
Kiedy biuro podróży może podwyższyć cenę wycieczki Fot. K. Baranowska
Udostępnij:
Informuje RADOMIR STASICKI, rzecznik praw konsumenta w Rzeszowie

- Czy organizator wycieczki może podwyższyć cenę?
- Tylko wtedy, gdy umowa taką sytuację przewiduje, i wyłącznie w razie wystąpienia wskazanych w ustawie okoliczności (wzrost kosztów transportu, wzrost kursów walut, wzrost opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi, jak: lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych). Jednak w okresie 20 dni przed datą wyjazdu cena ustalona w umowie nie może być podwyższona.

- Co należy zrobić, gdy na miejscu okaże się, że wszystko wygląda inaczej niż przewidywała to umowa?
Jeżeli w rzeczywistości hotel nie będzie odpowiadał opisowi zawartemu w umowie (katalogu doręczonemu nam przy zawartej umowie) mamy prawo żądać, aby przeniesiono nas do takiego hotelu, który będzie zgodny z opisem. Podobnie, gdy np. standard pokoi będzie odbiegał od wynikającego z umowy. Również gdy organizator nie będzie chciał zrealizować określonego umową świadczenia (np. dodatkowej wycieczki) – możemy żądać świadczenia zastępczego, nie odbiegającego jakością i poziomem od umownego. W sytuacjach takich możemy również wystąpić do organizatora po powrocie do domu z żądaniem obniżenia ceny.

- Czy oznacza to, że możemy domagać się odszkodowania za niewłaściwie wykonaną umowę przez biuro podróży?
Oczywiście że tak, należy jednak pamiętać o odpowiednim dokumentowaniu i utrwalaniu np. za pomocą aparatu fot. czy kamery wszystkich pojawiających się rozbieżności. Wtedy o wiele łatwiej będzie uzasadnić żądanie rekompensaty pieniężnej……

- Kiedy powinniśmy zgłosić reklamację?
Najlepiej zaraz po wykryciu nieprawidłowości. Powinniśmy zawiadomić wykonawcę usługi oraz organizatora o wadach imprezy turystycznej. Umowa zresztą określa sposób oraz termin zgłaszania reklamacji. Pilot wycieczki ma obowiązek potwierdzić przyjęcie reklamacji. Jeżeli jej nie załatwi, musi ją niezwłocznie przekazać organizatorowi turystyki. Organizator turystyki powinien pisemnie ustosunkować się do reklamacji w terminie 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej, a gdy zgłaszamy reklamację po zakończeniu imprezy – w terminie 30 dni od jej złożenia. Brak odpowiedzi w terminie powoduje uznanie reklamacji za uzasadnioną.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polacy posiadają coraz droższe smartfony

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

r
radca prawny
Po podpisaniu umowy Biuro Podrozy moze mi skoczyc !
To ja moge ich podac do sadu za nie wywiazanie sie z umowy jak zaczna cos kombinowac !
Przejdź na stronę główną Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie