Kierowcy i pasażerowie MPK Rzeszów chwalą testowego autosana

#Bartosz Gubernat
Autosan sancity 10LF
Autosan sancity 10LF Krzysztof Łokaj
- To zwrotny i wygodny pojazd. Dzięki nowemu silnikowi może konkurować z ekologicznymi autobusami hybrydowymi i na prąd - mówią w MPK.

Autosan sancity 10 LF nie jest nową konstrukcją. Takie autobusy jeżdżą już po drogach m.in. w Rzeszowie. Dzięki unijnej dotacji stolica Podkarpacia kupiła 20 sztuk tego modelu i bardzo je chwali. Autobus, który przez ostatnie tygodnie był testowany przez MPK Rzeszów jest jednak nieco inny.

- Nasze mają silniki Iveco spełniające normę emisji spalin Euro 5. Ten został wyposażony w amerykański silnik Cummins, spełniający surowszą normę Euro 6. Oznacza to, że jest bardzo przyjazny środowisku - mówi Marek Filip, prezes MPK Rzeszów. Testowy autosan zebrał w Rzeszowie bardzo wysokie oceny. - Kierowcy chwalą go za niskie zużycie paliwa i dynamiczny silnik. Ma bardzo dopracowane hamulce, które pozwalają szybko, ale płynnie go zatrzymać - mówi prezes Filip.

Sanocki Autosan zamierza w kolejnych latach stawać do przetargów, jakie na zakup kolejnych autobusów ma organizować miasto. Do 80 nowych mercedesów i autosanów zamierza dokupić jeszcze 100 ekologicznych pojazdów. Zastąpią najstarsze autobusy. - 40 z nich ma 8-10 lat, pozostałe pochodzą z lat 1996-2000. W Europie zachodniej autobusy służą średnio 8 lat. My zakładamy okres 12-15 letni - mówi prezes Filip.

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

e
echhh

szoda tylko, ze zaklady ikona regionu byc moze za grosz kupi inwestor zza wschodniej granicy, tak ja zeran czy stocznie gdanska, bez szans na rozwoj, po prostu wyprowadzenie kasy z kraju bo bezpieczna lokata a my nic nie zyskamy a juz najmniej mieszkancy sanoka..

w ue autobusy jezdza dluzej niz 8 lat

b
blondynka po politologii
W dniu 19.02.2015 o 13:48, ROMAN napisał:

no nie - za króla Ćwieczka nie było autobusów/ i innego sprzętu mechianicznego - on nie był prymitywnym chamem / bez ogłady - zapewne ogładę miał ale nie miał takiej nowoczesności jak teraz - a poza tym w wykazach władców nie ma króla Ćwieczka - występuje w czasach władców Celtyckich w królestwie ; NORYKU król o nazwisku ; Swiekka - brzmi podobnie - może to ten ?


O, o, ten, ten!
Się nazywał naprawdę Świeczka, ale mu minister doradził, że na europejskich dworach lepiej będzie brzmieć "Swiekka". A potem Gall Anonim zrobił swoje badania swiim aparatem naukowym i mu wyszło, że on się nazywał naprawdę Świeczek. Pretensje wtedy zgłosili czescy Przemyślidzi że Gall przekręcił i że to był Czech i nazywał się Sveček.
Wtedy nasi w proteście przeciw fałszowaniu historii zaczęli o nim pisać "Ćwieczek" bo w czeskim nie na "ć" i to byłby dowód że to był Polak nie Czech.
A teraz się jeszcze może zmienić, bo do IPN mają przyjechać bracia Ukraińcy z dowodami, że on pochodził od sławnych Ukraińców i my im zawdzięczamy polskość. Podobno prezes Kaczyński z panem Błaszczakiem przyjęli zaproszenie na tą konferencję naukową.
Ja też tam będę i już cała płonę z ciekawości
R
ROMAN
W dniu 18.02.2015 o 21:34, bloger napisał:

autobusy moze nowoczesne i dobre,ale roklady jazdy jak za czasów króla Ćwieczka

no nie - za króla Ćwieczka nie było autobusów/ i innego sprzętu mechanicznego - on nie był prymitywnym chamem / bez ogłady - zapewne ogładę miał ale nie miał takiej nowoczesności jak teraz - 

a poza tym w wykazach władców nie ma króla Ćwieczka - występuje w czasach władców Celtyckich  w   królestwie  ; NORYKU król  o nazwisku ;  Swiekka - 

brzmi podobnie - może to ten ?

R
ROMAN
W dniu 18.02.2015 o 20:06, loki napisał:

tylko elektryczne!

tak elektryczne to są dobre czajniki - co ?

G
Gość
W dniu 19.02.2015 o 09:07, Gość napisał:

Co do rozkładu to jak najbardziej się zgadzam,linia 6,11, ciągłe opóźnienia.Kierowcy na tych liniach jeżdżą jak szaleni,a dlaczego? Wszystko przez źle ułożony rozkład jazdy,a spieszą się dlatego,aby zdążyć na odjazd z początkowego.Wszytko jest dobrze dopóki jest dobrze,a gdy coś się stanie odpowiadał będzie kierowca.Linia 6 została wydłużona o jeden przystanek za pętlą na Ustrzyckiej,proszę mi powiedzieć gdzie kierowcy mają iść za potrzebą fizjologiczną,11 -bar czynny od godz.10-22,proszę mi powiedzieć gdzie mają iść poza tymi godzinami.To samo na nowo otwartej pętli przy Miłocińskiej. Kierowca bez odpoczynku ,który nie wysiada zza kierownicy jest podwójnie niebezpieczny.Czy ktoś to zrozumie że wozi się ludzi?


Ludzie, związki zawodowe macie, to się skrzyknijcie i gęsiego do Kowalskiej z pretensjami a nie tu na forum!
m
mat

Chwalą za dynamiczny silnik.No jasne - będą mogli jeszcze skuteczniej poniewierać pasażerów "szarpaną" jazdą.A może by się Firma w końcu wzięła za tych rajdowców?

G
Gość
W dniu 18.02.2015 o 22:33, RAF napisał:

I bardzo dobrze, kupować Autosany! Zmień rozkład i dołożyć linie tam, gdzie ich nie ma. Myślę, że ze 20, czy nawet 30 autosanów jeszcze spokojnie można zakupić, bo to autobusy fajne i solidne (może nie Mercedes, ale też nie Jelcz sprzed 20 lat!).Chętnie widziałbym też Autosany 12 metrowe w miejsce najstarszych gratów o tej długości. MPK do dzieła.Na zakończenie, skoro tak trąbią o elektrycznych - to niech kupią z 5 przegubowców na najbardziej obłożone linie. Bo np. w 18, czy 19 w tych bydłowozach śmierdzących nie idzie wytrzymać.Słów osób z MPK nie komentuję, bo szkoda nerwów, Zachód 8 lat eksploatuje, ale Polska musi po swojemu - 12 do 15 lat. Panie Filip chętnie Pana wsadzę do starego Jelcza, albo śmierdzącego Solarisa i zamknę na cały dzień - zwłaszcza w upale. Pogadamy na koniec dnia.

Co do rozkładu to jak najbardziej się zgadzam,linia 6,11, ciągłe opóźnienia.Kierowcy na tych liniach jeżdżą jak szaleni,a dlaczego? Wszystko przez źle ułożony rozkład jazdy,a spieszą się dlatego,aby zdążyć na odjazd z początkowego.Wszytko jest  dobrze dopóki jest dobrze,a gdy coś się stanie odpowiadał będzie kierowca.Linia 6 została wydłużona o jeden przystanek za pętlą na Ustrzyckiej,proszę mi powiedzieć gdzie kierowcy mają iść za potrzebą fizjologiczną,11 -bar czynny od godz.10-22,proszę mi powiedzieć gdzie mają iść poza tymi godzinami.To samo na nowo otwartej pętli przy Miłocińskiej. Kierowca bez odpoczynku ,który nie wysiada zza kierownicy jest podwójnie niebezpieczny.Czy ktoś to zrozumie że wozi się ludzi?

s
stary
W dniu 18.02.2015 o 20:29, olek napisał:

wszystko się zgadza tylko autosany ,któe jeżdżą teraz po roku czy dwóch jadąc po małych rondach skrzypi (nr boczny np 908) telepią się wszystkie szyby ogólnie mówiąc porażka ,w mecedesach dalej ekstra nic nie tłucze się ,nie telepieani nie skrzypią koła na zakrętach to jest jakość


H-9 międzymiastowe też skrzypiały i trzeszczały, a były wygodne, świetnie wygłuszone i nie do zdarcia, jeździły po drogach wielu państw (i jeżdżą dalej) i gdyby nie zaostrzone normy dla silników, pewnieprodukowano by je nie 30 lat, ale do dzisiaj.
Merce są duszne i mają beznadziejną klimę.
W autosanach klimatyzacja jest na medal.

I ja też czasem skrzypię, i to nie tylko na małych rondach, ale "stara" mi wciąż powtarza, żem nie do zdarcia. B)
Pozory mylą.

Życzę Autosanowi - jednej z najstarszych polskich fabryk - wyjścia z dołka i wielu spektakularnych sukcesów
R
RAF

I bardzo dobrze, kupować Autosany! Zmień rozkład i dołożyć linie tam, gdzie ich nie ma. Myślę, że ze 20, czy nawet 30 autosanów jeszcze spokojnie można zakupić, bo to autobusy fajne i solidne (może nie Mercedes, ale też nie Jelcz sprzed 20 lat!).

Chętnie widziałbym też Autosany 12 metrowe w miejsce najstarszych gratów o tej długości. MPK do dzieła.

Na zakończenie, skoro tak trąbią o elektrycznych - to niech kupią z 5 przegubowców na najbardziej obłożone linie. Bo np. w 18, czy 19 w tych bydłowozach śmierdzących nie idzie wytrzymać.

Słów osób z MPK nie komentuję, bo szkoda nerwów, Zachód 8 lat eksploatuje, ale Polska musi po swojemu - 12 do 15 lat. Panie Filip chętnie Pana wsadzę do starego Jelcza, albo śmierdzącego Solarisa i zamknę na cały dzień - zwłaszcza w upale. Pogadamy na koniec dnia.

b
bloger

autobusy moze nowoczesne i dobre,ale roklady jazdy jak za czasów króla Ćwieczka

G
Gość
W dniu 18.02.2015 o 20:29, olek napisał:

wszystko się zgadza tylko autosany ,któe jeżdżą teraz po roku czy dwóch jadąc po małych rondach skrzypi (nr boczny np 908) telepią się wszystkie szyby ogólnie mówiąc porażka ,w mecedesach dalej ekstra nic nie tłucze się ,nie telepieani nie skrzypią koła na zakrętach to jest jakość

Nie można porównywać autobusów z Pierwszej partii do Modelu który na rynku jest ponad 15 lat (oczywiście były różne modyfikacje i liftingi) .

l
lysy30

prawidłowo kupować Autosany. wspierać naszych!!!a nie graty za granicy!!!

o
olek

wszystko się zgadza tylko autosany ,któe jeżdżą teraz po roku czy dwóch jadąc po małych rondach skrzypi (nr boczny np 908) telepią się wszystkie szyby ogólnie mówiąc porażka ,w mecedesach dalej ekstra nic nie tłucze się ,nie telepieani nie skrzypią koła na zakrętach to jest jakość

l
loki

tylko elektryczne!

 

D
Darful

A kiedy kolejka nadziemna?

;)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3