To pierwsza taka inicjatywa w mieście. Ma stworzyć platformę współdziałania przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych, instytucji publicznych, szkół i innych podmiotów w celu skutecznego i efektywnego zwiększania atrakcyjności turystycznej Przemyśla i regionu. W jaki sposób? Poprzez podnoszenie innowacyjności i konkurencyjności członków klastra.
Chcą działać wspólnie i wspierać się
Członkowie klastra chcieliby się zająć zbudowaniem wspólnej, atrakcyjnej oferty turystycznej. Wspólną i kompleksową promocją Przemyśla i regionu. A także udziałem w regionalnych, krajowych i transgranicznych inicjatywach dotyczących gospodarki turystycznej.
- Nasz klaster powstał w rekordowo szybkim czasie, zaledwie miesiąc od pomysłu na jego utworzenie. Chcielibyśmy, aby równie szybko i skutecznie zaistniał w świadomości i przynosił pozytywne skutki jego członkom i miastu - mówi Renata Stefaniak, prezes Fundacja Kresowe Centrum Nauki i Rozwoju „Perła Galicji”.
Fundacja pełni rolę koordynatora klastra, który nie posiada osobowości prawnej.
Klaster to odpowiedź na „niewiele się dzieje”
Na razie terenem działania jest Przemyśl i powiat przemyski. Ale planowane jest poszerzenie obszaru, w razie gdyby pojawili się chętni z innych powiatów. Do klastra może przystąpić każdy podmiot, w dowolny sposób związany z branżą turystyczną.
Członkowie - założyciele reprezentują różne podmioty. Są biura turystyczne, hotele, restauracje, muzea, szkoła językowa i inne szkoły, uczelnia wyższa. Ponadto firmy informatyczne, rzemieślnicze, stowarzyszenia, w tym te specjalizujące się w tematyce I i II wojny światowej.
- Nasz klaster powstał niejako w odpowiedzi na stwierdzanie, że niewiele możemy, że niewiele się dzieje. Uznaliśmy, że możemy coś zrobić sami. Formuła, którą wypracowaliśmy, bazuje na projektach, które kiedyś realizowaliśmy. Nie tworzyliśmy wszystkiego od podstaw - mówi Stefaniak.
Klaster chce organizować imprezy angażujące wszystkich członków, którą będą przyciągać turystów. Pierwszą ma być Zakochani w Przemyślu, z okazji Walentynek.
Na pierwszym zebraniu pojawił się pomysł zjazdów zakochanych po zaśnieżonych schodach. Biorąc pod uwagę koszty organizacji tego pomysłu i efekty to chyba jednak nie tędy droga. Potrzebujemy czegoś innego - ocenia jeden z członków - założycieli.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?