Klub Texom Stal Rzeszów stracił 250 tys. zł. Kto za to zapłaci?

Wojciech Tatara
Wojciech Tatara
Kto ponosi odpowiedzialność za stratę 250 tys. zł przez Stal Rzeszów? Frekwencja na inaugurację sezonu, jak widać, była rekordowa.
Kto ponosi odpowiedzialność za stratę 250 tys. zł przez Stal Rzeszów? Frekwencja na inaugurację sezonu, jak widać, była rekordowa. Paweł Dubiel
Żużlowcy Texom Stali Rzeszów rozpoczęli sezon od wysokiego zwycięstwa nad Polonią Piła. Tyle że klub - pomimo 5 tys. kibiców na trybunach - na biletach nie zarobił. Straty szacowane są na ćwierć miliona złotych. Dlaczego?

W niedzielę kilka tysięcy fanów speed-waya zjawiło się przed stadionem miejskim w Rzeszowie. Część miała już kupione bilety albo zamierzała je zakupić. Niewiele osób to zrobiło, ponieważ awarii uległo urządzenie odpowiedzialne za sprzedaż oraz kontrolę wejściówek. Władze klubu podjęły decyzję, aby wszystkich fanów wpuścić za darmo na inauguracyjny mecz.

- Z powodu awarii miałem dwa wyjścia: albo zamknąć stadion i rozegrać mecz przy pustych trybunach lub otworzyć bramy i wszystkich fanów wpuścić na trybuny. Zdecydowałem się na drugie rozwiązanie, ponieważ wszystkim w klubie zależy na dobrej atmosferze w rzeszowskim żużlu - mówi Michał Drymajło, prezes Texom Stali Rzeszów.

Nie ukrywa jednak, że niedzielna awaria i wiążący się z tym brak wpływów za bilety w kasie klubowej spowodował duże straty.

- Zakładamy, że straciliśmy 200 tys. zł netto, dla nas to nie dziura, lecz duża wyrwa. Obecnie próbujemy ustalić, co się stało. Nie chcę zbyt wcześnie ferować wyroków, dlatego zbadanie tej sprawy i ustalenie przyczyn awarii zleciliśmy profesjonalnym firmom. Gdy będziemy pewni, wtedy zastanowimy się, w jaki sposób rozwiązać ten problem. Nie ulega wątpliwości, że nie z własnej winy klub poniósł straty i trzeba wszystko dokładnie wyjaśnić - twierdzi Michał Drymajło.

W obiegu medialnym się mówi, że za całe zamieszanie odpowiedzialna jest awaria serwera podlegającego gospodarzowi obiektu, czyli miastu. Zwróciliśmy się w tej sprawie do ratusza, pytając o przyczyny niedzielnej awarii. Czy istnieje ryzyko, że sytuacja może się powtórzyć, czy ten serwer obsługuje też inne imprezy sportowe na stadionie miejskim?

Niestety, miasto milczy w tej sprawie i nie odpowiedziało na nasze pytania. Do sprawy wrócimy.

Kibice żużla, którzy zdążyli wcześniej kupić bilety, wejdą za darmo na mecz z Lokomotivem Dougavpils.

AKTUALIZACJA

W piątek wydane zostało oświadczenie przedstawicieli miasta Rzeszowa i zarządu spółki H69 Speedway S.A. w związku z awarią systemu sprzedaży biletów:

"Szanowni Kibice i Sympatycy Żużla,
W związku z awarią systemu sprzedaży biletów, jaka miała miejsce przed niedzielnym meczem Texom Stali Rzeszów i Polonią Piła na Stadionie Miejskim w Rzeszowie, miasto Rzeszów wraz z zarządem spółki H69 Speedway SA, do której należy Texom Stal Rzeszów, podjęło działania, aby rozwiązać ten problem i zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości.
Miasto Rzeszów i drużyna żużlowa Texom Stal Rzeszów ściśle ze sobą współpracują i działają na rzecz rozwoju żużla w Rzeszowie. Mamy wspólne cele i dążymy do ich osiągnięcia poprzez wzajemne wsparcie i kooperację.
To co cieszy w zaistniałej sytuacji to fakt, że udało nam się przekuć awarię sprzętu w korzyść dla Was, kibiców. Mimo trudności z
funkcjonowaniem bramek biletowych, zdecydowaliśmy się na bezpłatne wejście na mecz, abyście mogli cieszyć się rozgrywkami w pełni i bez dodatkowych problemów.
Ponadto, w związku z zapytaniami mediów o koszty jakie klub musiał ponieść ze względu na awarię, oświadczamy, że poniesione koszty traktujemy jako inwestycję w budowanie jeszcze mocniejszego środowiska naszych kibiców. Jesteśmy przekonani, że taka decyzja była słuszna i trafiona, ponieważ Wasza obecność na trybunach stanowi dla nas ogromne wsparcie i motywację do dalszej pracy i rozwoju drużyny.
Chcielibyśmy podziękować Wam za to wsparcie. Pragniemy podkreślić, że decyzja o bezpłatnym wejściu na mecz nie była łatwa, ale była bardzo ważna zarówno dla drużyny jak i dla miasta. Dzięki takiej postawie, pokazaliśmy, że zawsze staramy się działać z myślą o naszych kibicach i ich potrzebach.
Jesteśmy dumni z faktu, że nasza społeczność kibiców jest tak liczna i zaangażowana w rozwój żużla w Rzeszowie. Dzięki Waszemu wsparciu, nasza rzeszowska drużyna ma siłę i motywację do dalszej pracy i osiągania coraz większych sukcesów."

Krychowiak kończy z kadrą!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kibic
W niedzielę kilka tysięcy fanów speed-waya zjawiło się przed stadionem miejskim w Rzeszowie.

Pierwszy raz widzę redaktorka Tatarę piszącego o żużlu i widać,że to żółtodziób.Nazwę tego sportu piszę się "speedway",a nie z myślnikiem.
G
GOŚĆ
Tu rozwiązanie jest bardzo proste. Stadion jest miejski ,za wynajem bierze kasę a więc za wszelkie uchybienia ponosi odpowiedzialność i powinien wyrównać straty wynajmującemu. A miasto powinno żądać kasy od firmy przez którą miasto poniosło straty.
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie