Kobiety bardzo lubią karty kredytowe

[email protected] Fot. Wojciech Zatwarnicki
Kobiety preferują bezpieczne inwestycje, mniej chętnie niż panowie korzystają z kredytów, bardziej lubią karty kredytowe.

- Banki wiele wiedzą o kobietach, ale ich ofertę skierowaną do pań można przyrównać co najwyżej do skromnego tulipana niż do bukietu róż - oncenia Halina Kochalska z  

Open Finance.


Kobieta to inny klient banku niż mężczyzna – badania Instytutu Pentor nie pozostawiają co do tego wątpliwości.
U podstaw różnic w podejściu do usług finansowych, kredytów czy produktów oszczędnościowych leży zasadnicza różnica w ocenie przyszłości. Niestety kobietom w Polsce trudniej zdobyć się na optymizm niż mężczyznom.

Na pytanie o to, jak zmieni się sytuacja materialna gospodarstwa domowego w najbliższym roku, poprawy spodziewa się 22 proc. panów i tylko 17 proc. pań. Z kolei pogorszenia sytuacji oczekuje więcej kobiet (15 proc. wobec 12 proc.).

 

Co czwarta kobieta kredytowi mówi nie…

 

Nic więc dziwnego, że z takim nastawieniem paniom trudniej przychodzi decyzja o zaciągnięciu kredytu. Czy gdybyś miała/miał potrzebę zakupu jakiejś rzeczy, na którą brakowałoby pieniędzy, wzięłabyś/wziąłbyś kredyt bez wahania? – spytał Pentor. I co? Po kredyt z miejsca poszłoby 13 proc. mężczyzn i 11 proc. pań.

Zdecydowane „nie” kredytom mówi co piąty mężczyzna i co czwarta kobieta.

Że deklaracje zgłaszane Pentorowi to nie pustosłowie, najlepiej pokazuje raport InfoDługu. Według danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor, wspartych danymi z Biura Informacji Kredytowej, kobiety znacznie rzadziej mają problemy ze spłacaniem na czas rat kredytowych czy wszelkiego rodzaju rachunków. W całej grupie dłużników jedynie 41 proc. stanowią kobiety, a 59 proc. mężczyźni. - I bynajmniej nie jest to efekt statystycznych zawirowań, bo rynek kredytowy dzieli się pół na pół – zastrzega BIG InfoMonitor.

…chyba, że na karcie

Kredytowe opinie kobiet łagodnieją na widok karty kredytowej. Widać, że są większymi entuzjastkami tego kawałka plastiku niż panowie. Rzadziej uważają, że przez kartę kredytową można stracić kontrolę nad wydatkami (30 proc. kobiet wobec 32 proc. mężczyzn). Pomysł, że Karta nie jest potrzebna, wolę płacić gotówką neguje 13 proc. pań i 11 proc. panów.

Pentor na kartach sprawdził też drzemiące po obu stronach pokłady próżności. Panowie wygrywają. Moja karta świadczy o mnie, dobrze jest mieć prestiżową kartę – to dewiza 23 proc. ankietowanych panów i 19 proc. pań. Nie różnimy się, gdy w grę wchodzi płacenie kartami. Równo po 21 proc. jeśli może, to wyciąga w sklepie kartę. Ale na drugim biegunie jest aż 46 proc. mężczyzn i 45 proc. kobiet rzadko lub wcale nie pamiętających takiej opcji. I tu bankowcy mogą zacierać ręce, że panie jednak zawodzą rzadziej. A jest to tym cenniejsze, że generalnie kobiety nie są tak otwarte na nowinki jak panowie.

 

 

Która inwestycja opłacalna?

 

Panie mają zdecydowanie większy kłopot od panów z określeniem jaka inwestycja mogłaby być najbardziej opłacalna. Aż trzy na dziesięć nie wskazały żadnej możliwości, tymczasem wśród panów niezdecydowanych było 23 proc. Wśród odpowiedzi najwięcej głosów zdobyły nieruchomości i lokata złotowa w banku. Panowie też stosunkowo często wspominali o akcjach i obligacjach (14 proc.), podczas gdy płeć piękna oddała na nie tylko 9 proc. głosów. Badania nie potwierdziły wcale odwiecznej prawdy, że to diamenty są najlepszym przyjacielem kobiety. W złoto i biżuterię inwestowałoby mniej kobiet niż mężczyzn.

Karty dla pań

- Bankowcy szczególnie doceniają sympatię kobiet dla kart kredytowych - ocenia Halina Kochalska.

Karta kredytowa Impresja z Banku Millennium daje 5 proc. rabatu w sklepach ponad 20 znanych marek odzieżowych. W ciągu roku kalendarzowego mogą łącznie wynieść 760 zł. Posiadacze karty Impresja otrzymują także kwartalny kobiecy newsletter oraz mogą skorzystać z promocyjnej oferty prenumeraty magazynu Twój Styl. Karta rozbudowana jest o pakiet assistance medyczny, samochodowy, domowy (4,99 zł miesięcznie).

Halina Kochalska, z Open Finance podkreśla, że na kartę kredytową specjalnie dla kobiet postawił także Polbank EFG. Karta Uniq daje zniżki do 5 proc. w wybranych sklepach, bank dodatkowo dołącza do niej pakiet kuponów rabatowych o wartości 1000 zł. Kartami kusi też panie mBank. Oferuje kartę partnerską z siecią drogerii Rossman (5 proc. zniżki na zakupy). mBank wydaje też kartę „Radość Życia”, gdzie punktów handlowych oferujących rabaty do 30 proc. jest koło 2 tys. Pierwszą kartą stworzoną z myślą o paniach, z powodzeniem wydawaną do dziś, jest karta kredytowa Elle z Citi Handlowego. Tu również jej posiadaczka może liczyć na mnóstwo miejsc gdzie płatność plastikiem obniży cenę.

 

Mocne wsparcie dla przemysłu rolno-spożywczego.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kasenka
Ja jednak wolę pozyczki. Ostatnią wzięłam tutaj: 22 266 86 86 Dostałam 20 tys zł na remont mieszkania. Oferta korzystna- bez BIK, bez zbędnych formalności.
Dodaj ogłoszenie