Koktajle na śniadania i kolacje

Ula SobolZaktualizowano 
- Koktajle są niskokaloryczne - podkreśla Małgorzata Knych, dietetyk z Centrum Dietetycznego "Naturhouse" w Rzeszowie
- Koktajle są niskokaloryczne - podkreśla Małgorzata Knych, dietetyk z Centrum Dietetycznego "Naturhouse" w Rzeszowie Krzysztof Kapica
O tym, dlaczego warto wprowadzić do codziennej diety owocowo-warzywne mikstury, rozmawiamy ze specjalistą - Małgorzatą Knych, dietetykiem z Centrum Dietetycznego "Naturhouse" w Rzeszowie

Dlaczego warto pić koktajle?

Bo są odżywcze, orzeźwiające, niskokaloryczne, kolorowe, a przede wszystkim - zdrowe. Przyrządzenie koktajlu wymaga paru chwil, wystarczy umyć i obrać owoce lub warzywa, wrzucić je do blendera i zmiksować.

A co można miksować, aby było smacznie i zdrowo?

Opcji jest naprawdę wiele. Najlepiej jest postawić na sezonowe owoce oraz warzywa. Dostarczają one największej porcji witamin oraz minerałów. Taki koktajl może być urozmaiceniem dla naszej diety, ale również cennym posiłkiem. Jeżeli np. jesteś sportowcem, do swojego "miksu" wybierz banany, pomidory lub bataty.

Bataty, czyli słodkie ziemniaki?

Tak, są bogate w potas, a zawarte w nich węglowodany świetnie uzupełnią potreningowe straty.

A czy można koktajlem poprawić urodę?

Dla urody cenne będą składniki bogate w antyoksydanty (np. buraki, żurawina, kakao, zielona herbata) oraz witaminy A, B, C i E, niezbędne dla zdrowego i promiennego wyglądu skóry, oraz beta-karoten (marchew, brzoskwinie, pomarańcze, melony). A do "smoothie" wspierającego naszą figurę dodajemy ananasa, truskawki, kiwi, seler naciowy i pietruszkę.
Powinniśmy koktajle słodzić?

Koktajli nie powinno się słodzić.

A jeśli ich smak jest kwaśny?

Jeżeli smak jest zbyt cierpki, kwaśny lub gorzki, można dorzucić słodki owoc lub odrobinę miodu, ksylitolu lub zastosować stewię.

Co zrobić, aby koktajl był lekki, nietuczący?

Koktajl możemy przyrządzić na bazie owoców, warzyw oraz ziół. Aby był lekki, dodajmy mleko, jogurt, kefir lub wodę. Odpowiednio przygotowany, dobrze nas nasyci. Dostarczy energii i uzupełni braki witamin i składników mineralnych.

Czym najlepiej mieszać koktajle?

Najlepiej się do tego nadają blendery, miksery, sokowirówki.

Kiedy powinniśmy uważać na koktajle?

Koktajli na bazie świeżego mleka powinni unikać diabetycy oraz osoby z nietolerancją laktozy. Dla nich lepsze będzie mleko fermentowane (kefir i maślanka). Mleka w żadnej postaci nie mogą natomiast dodawać do koktajli osoby uczulone na znajdujące się w nim białko. W tym przypadku należy koktajle przyrządzać z owoców, warzyw i wody. Również osoby z ciężkimi chorobami jelit i wątroby powinny na nie uważać.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Agusia

I właśnie z tego powodu tak bardzo lubię wiosnę i lato, cały rok czekam żeby sobie koktajle robić, czy to owocowe, czy warzywne, a nawet na bazie zielonej herbaty z teekanne. Normalnie się już wyposażyłam w mini blender z kubkami żeby móc sobie koktajle do pracy nosić. Pozdrawiam i miłego dnia życzę.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3