reklama

Kolej wróci do Mielca. Pociągi na trasie Dębica - Mielec - Ocice pojadą za 2 lata

Jakub ZegarlińskiZaktualizowano 
Do 2020 roku mielecki dworzec kolejowy ma się zmienić. Powstanie tu nowoczesny i bezpieczny peron
Do 2020 roku mielecki dworzec kolejowy ma się zmienić. Powstanie tu nowoczesny i bezpieczny peron Jakub Zegarliński
Do końca lutego powinien zostać wyłoniony wykonawca modernizacji linii kolejowej L-25 Dębica - Mielec - Ocice. Taką informację przekazał europoseł PiS Tomasz Poręba. Prace mają ruszyć latem.

Oznacza to, że pociągi pasażerskie wrócą do Mielca po wielu latach przerwy. Ostatni przyjechał tu w 2009 roku. Wtedy podjęto decyzję, że Mielec zostanie odcięty od sieci pasażerskich połączeń kolejowych ze względu na fatalny stan infrastruktury na linii kolejowej nr 25 na odcinku Dębica - Mielec. Pojawiły się nawet informacje, że trasa ta miałaby zostać całkowicie zlikwidowana.

Od tego czasu mielczanie, jeśli chcieli dojechać koleją bezpośrednio do dużych, studenckich miast takich jak: Katowice, Opole, Wrocław czy Poznań, musieli na własną rękę dojechać do Dębicy, skąd takie połączenia kolejowe są możliwe.

Szansa dla miasta

Teraz ma to się zmienić. Jak poinformował europoseł Tomasz Poręba, który od wielu lat zabiegał o rewitalizację linii kolejowej L-25, wykonawca tej inwestycji zostanie wyłoniony do końca lutego.

- Prace powinny rozpocząć się latem - informuje europoseł.

- To wielka szansa dla Mielca, ponieważ uważam, że kolej będzie czynnikiem, który będzie pobudzał rozwój miasta. Mieszkańcy będą mieć ułatwiony dojazd do większości dużych miast w Polsce. Linia L-25 ma także zasadnicze znaczenie gospodarcze. Linią tą można się dostać do terminala szerokiego toru, jaki jest w Woli Baranowskiej - dodaje.

W ramach prac PLK przebudują stacje: Mielec, Rzochów, Kochanówka Pustków i 6 przystanków osobowych, dzięki czemu możliwe będzie wznowienie połączeń pasażerskich z Dębicy przez Mielec do stacji Padew. Umożliwi to w przyszłości utworzenie w Mielcu węzła przesiadkowego oraz uruchomienie dogodnych połączeń w kierunku Krakowa i dalej na północ kraju. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z maksymalną prędkością 120 km/h, a towarowe 70 km/h. Przewidywany termin oddania inwestycji to lato 2020 roku.


ZOBACZ TEŻ: Nowy angiograf w Mielcu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Mam przed sobą założenia programu Kolej+ do 2023 roku i nie ma wzmianki o przywróceniu ruchu pasażerskiego na tej trasie i o remoncie. Ciemny lud wszystko kupi. Dalej głosujcie na pis, to może będziecie pokonywać tą trasę na wrotkach.

s
stefan

A pomyślał ktoś, żeby przy okazji wybudować 5 km toru pomiędzy stacją Kochanówka Pustków a stacją Ropczyce i uruchomić tędy szybkie pociągi z Mielca do Rzeszowa?

Dlaczego "Nowiny" o tym nie napiszą? Przecież podobna łącznica jest planowana np, na trasie z Krosna do Rzeszowa. Jak już mają być wydawane pieniądze, to z sensem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3