Kolejne opóźnienia na budowie autostrady A4 na Podkarpaciu

#Bartosz GubernatZaktualizowano 
Bartosz Gubernat
Najwcześniej na wiosnę 2014 roku uda się otworzyć autostradę A4 w rejonie Rzeszowa.

Odcinek między węzłami Rzeszów Zachód - Rzeszów Centralny zgodnie z umową miał być gotowy w grudniu 2011 roku. Ze względu na fatalną pogodę GDDKiA zgodziła się przedłużyć termin oddania drogi na luty tego roku.

W maju drogowcy zerwali umowę z wykonawcą, firmą Radko, która wykonała tylko połowę robót. We wtorek mieli otworzyć oferty od wykonawców zainteresowanych dokończeniem budowy. - Ale ze względu na dodatkowe pytania od firm budowlanych musieliśmy przedłużyć termin składania ofert na początek października - mówi Joanna Rarus, rzecznik prasowy GDDKiA w Rzeszowie.

To jednak nie koniec złych wiadomości. Drogowcy wydłużyli także termin, w jakim nowy wykonawca będzie musiał dokończyć drogę. Zamiast ośmiu będzie to czternaście miesięcy. Oznacza to, że jeśli nawet umowę uda się podpisać w październiku, autostradowa obwodnica Rzeszowa powstanie nie wcześniej, niż na wiosnę 2014 roku. To o 2,5 roku później niż zakładała umowa z Radko. Dopiero na 2014 rok planowane jest także oddanie drogi od Rzeszowa do Jarosławia. Szybciej, do końca tego roku mają być gotowe tylko odcinki Dębica - Rzeszów (32,7 km) i Jarosław - Radymno (24,5 km).

Na połowę przyszłego roku otwarcie A4 deklaruje wykonawca odcinka między Radymnem a Korczową. Największą zagadką jest termin ukończenia autostrady między Tarnowem a Dębicą, gdzie od wielu tygodni roboty stoją. Jego wykonawca, Hydrobudowa ogłosił upadłość, a GDDKiA zerwała z nim umowę. - Droga jest wykonana mniej więcej w połowie. Przygotowujemy się do przetargu na dokończenie robót, na razie nie ustaliliśmy czasu, w jakim nowy wykonawca będzie musiał uporać się z tym zadaniem - informuje J. Rarus.

Przeczytaj także: Łącznik Rzeszowa z A4 gotowy do końca roku? To wątpliwe

Wideo

polecane: Flesz: Koniec gorszego jedzenia - żywność w Polsce, jak na zachodzie.

Materiał oryginalny: Kolejne opóźnienia na budowie autostrady A4 na Podkarpaciu - Nowiny

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 24

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
j
jas
... a jeszcze jak oddadza obwodnice Jarosławia to już do granicy z UA jakoś to będzie. W drugą stronę z kolei do Tarnowa od Rzeszowa jakoś się jedzie ...

1. Mnie malo interesuje dojazd do granicy z UA od Jaroslawia.
2. Odcinek Rzeszow - Tarnow jest mimo, a raczej wskutek przeprowadzonych prac, najgorszym odcinkiem na calej trasie od Jedrzychowic do Medyki. Obwodnice Pilzna, Ropczyc i inne miejsca sa tylko kilkoma punktami, na ktorych mozna sie troche odprezyc. Nie daj Boze, by na "ogrodzonym" pasie doszlo do wypadku. Masakra!
zgłoś
B
Barbara

I bardzo dobrze, bez pośpiechu z odpowiednią jakością wykonania, półtora roku wcześniej czy później nie ma znaczenia.

zgłoś
r
ro-Be

Nosek jak u Pinokia rośnie nie tylko u rzecznika GDDKiA ale pewnie u ministra Nowaka, dlatego od dawna go nie widać. Chyba nic innego nie jest w stanie mu urosnąć bo facet, który obiecuje a nie dotrzymuje tych obietnic to ciota a nie facet.
Obstawiamy? A4 będzie przejezdna w połowie 2016r. Kto da więcej?

zgłoś
G
Gość

Panie Bartoszu!! Odc. ze zdjęcia został oddany do ruchu w ubiegłym tygodniu!!!!!!!!!!

zgłoś
s
stary

T JEST ROZBOJ W BIALY DZIEN TU SIE IE MARNUJE SPOLECZNYCH PIENIEDZY A TEN VINCENT MOWI,ZE MA DZIURE I SIEGA DO MOJEJ KIESZENI W JAKIM KRAJU MY ZYJEMY KTO NAMI RZADZI\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\.,/\\?????????????????????????

zgłoś
o
obserwator oszustów
Całe lato budowa stoi, ale w zimie jak spadnie śnieg i sciśnie mrozem to roboty rusza pełna para, kompetentni, rodzinni fachowcy z GDDKiA wiedza najlepiej kiedy nalezy pracować

W lecie pracuje sie na prywatnych budowach domow i wlasciciele nie zgodzili by sie aby murowac gdy jest mroz.
Na panstwowym mozna odwalac fuszerke. Malo tego nie mozna ALE TRZEBA aby pozniej byla robota przy poprawkach, remontach i naprawianiu remontow. Przeciez trzeba dbac o to aby miec co robic i dostawac za jedno i to samo kase po kilkanascie razy pod rzad.
zgłoś
Q
Qwert

Beda ja konczyc teraz przez 10 lat a jak juz skoncza to zaczna sie remonty i tak w kolko. Powinny wywalic na zbity ryj kilku dyrektorow z GDDKiA..

zgłoś
G
Gość
A co z S19? Za małowypadków na trasie Rzeszów-Barwinek? Za mało TIRów codziennie przejezdza przez wsie i miasteczka? CHORA sytuacja w CHORYM KRAJU!!
A gowno.
zgłoś
G
Goscu

Ty ssie znosz! Przeca to najnewsza techniku!

zgłoś
d
dnoPO

Całe lato budowa stoi, ale w zimie jak spadnie śnieg i sciśnie mrozem to roboty rusza pełna para, kompetentni, rodzinni fachowcy z GDDKiA wiedza najlepiej kiedy nalezy pracować

zgłoś
G
Gość
Jak by miejscowi nie blokowali s19 bo im po ogrodkach przejedzie to by juz cos sie działo a tak zablokowali no i ugrzęsła w bagnie urzędniczych decyzji. A teraz to niech tiry was rozjezdzaja kmiotki małomiasteczkowe. Pretensje sami do siebie zglaszajcie.

Przecież mowa o A4 a ty z czego się urwałeś
zgłoś
G
Gość

Jak to jest ,że zrywa się umowę z firmą Radko a potem wydłuża się termin wykonania robót dla nowych startujących firm.To już nie można było przedłużyć terminu dla RADKO?

zgłoś
P
P

A4 na podkarpaciu akurat nie jest aż tak potrzebna. W dośc dobrym stanie jest krajowa 4 a jeszcze jak oddadza obwodnice Jarosławia to już do granicy z UA jakoś to będzie. W drugą stronę z kolei do Tarnowa od Rzeszowa jakoś się jedzie a od Tarnowa dalej jest szansa że A4 będzie do końca roku tyle że między Wierchosławicami a Brzeskiem puszczona jednym pasem.

zgłoś
Z
Z

GDKiA znowu szuka frajerów którzy za darmochę skończą budowę autostrady. Potem zamiast pieniędzy wykonawcy wielkie "G" i zaszczytną możliwość dochodzenia swoich należności w naszych wspaniałych i sprawiedliwych oraz naturalnie niezawisłych sądach. Jak kiedyś powiedział już to śp. prof. Stelmachowski: "sądy są niezawisłe". Po czym zaraz dodał: "za ludzi nie ręczę" :-) A autostrada jeśli nawet w naszych realiach zostanie oddana do użytku w 2014 roku to pewnie pot by za moment ją remontować.

zgłoś
c
chlop zywemu nie przepusci
Jak by miejscowi nie blokowali s19 bo im po ogrodkach przejedzie to by juz cos sie działo a tak zablokowali no i ugrzęsła w bagnie urzędniczych decyzji. A teraz to niech tiry was rozjezdzaja kmiotki małomiasteczkowe. Pretensje sami do siebie zglaszajcie.

Widzisz nikt nie chce dac swojego. Najwiekszym tego powodem jest to ze nie placa za dobrze za zabrane a my chcemy sie nachapac i dalej nie musiec pracowac. Kto by sie teroz grzebol w ziemi ? Po co nom pracowac jak mowa ziemie !! Te miastowe niech na nas pracujo. Obszar za jaki dostaje sie doplaty do rolnictwa bedzie mniejszy i nie bedzie juz tyle kasy na piwo pod GS-em !!
O teraz wisz o co chodzi ?
zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3