Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejne problemy z biletomatami w Rzeszowie. Pasażer MPK przez trzy dni próbował doładować kartę miejską

Arkadiusz Iskierka
Arkadiusz Iskierka
Krzysztof Kapica
Mieszkaniec os. Baranówka w Rzeszowie przez trzy dni próbował doładować kartę RKM w kilku autobusach. Bezskutecznie. ZTM poprosił producenta systemu biletowego o szczegółowe informacje i wyjaśnienia. Dodatkowo, we wtorek wystąpiła awaria biletomatu przy przystanku na al. Rejtana. W grudniu przy ok. 1 tys. transakcji w biletomatach wystąpił nieznany błąd.

- W sobotę jechałem z al. Wyzwolenia w stronę ul. Wita Stwosza. Wsiadłem do autobusu, chciałem kupić bilet 5-cio dniowy, jednak odrzuciło transakcje, za chwile biletomat zawiesił się. Pomyślałem sobie, że to przypadek

- opisuje Czytelnik, który przez trzy dni próbował doładować swoją Rzeszowską Kartę Miejską.

Pasażerowie MPK Rzeszów: biletomaty nie działają

Sytuacja jednak powtórzyła się w niedzielę, a także dwukrotnie w poniedziałek z rana, gdy mężczyzna jechał na rozmowę o pracę. Planował kupić bilet w biletomacie przy przystanku, ale przez obfite opady śniegu dotarł na miejsce później niż zamierzał. Wsiadł więc szybko do autobusu MPK nr 30 i od razu chciał doładować RKM. Znowu to samo.

- Zgłosiłem kierowcy, że jadę bez biletu. Powiedział, że w razie kontroli wyjaśni problem rewizorom - kontynuuje.

Wracając mężczyzna spróbował jeszcze raz w autobusie linii nr 15, jednak po raz kolejny wystąpił błąd. Przypomniał sobie o możliwości doładowania RKM przez aplikację mPay. Udało się.

- Od soboty jechałem kilkoma autobusami i nie doładowałem karty. To co się dzieje jest karygodne - dodaje mężczyzna.

Podobna sytuacja miała miejsce we wtorek przy markecie E.Leclerc. Czytelniczka próbując kupić bilet podwójnie się rozczarowała.

- Biletomat stacjonarny nie zadziałał. Wokół nie było żadnego kiosku, żeby kupić bilet. Zobaczyłam, że jedzie autobus z biletomatem w środku więc wsiadłam. Okazało się, że też nie działa - opisuje mieszkanka Rzeszowa.

- Rzeszów wydał setki milionów na komunikację w mieście. Między innymi na nowe autobusy, biletomaty, przystanki, remonty dróg i wiele innych, a i tak nie działa to tak jak powinno

- dodaje zdenerwowana kobieta.

ZTM: System ani razu nie zanotował prób zakupu biletu 5-dniowego

Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie po analizie wymienionych przez Czytelnika prób doładowania RKM stwierdza, że w każdym przypadku biletomaty działały poprawnie.

- W żadnym z analizowanych biletomatów nie odnotowaliśmy nieudanej próby zakupu biletu 5-dniowego

- czytamy w odpowiedzi ZTM.

Pracownicy ZTM zwrócili się do producenta systemu biletowego o szczegółowe dane i wyjaśnienia dotyczące opisanej przez Czytelnika sytuacji. Otrzymali je, jednak przez ochronę danych osobowych nie przesłano nam wyjaśnień. ZTM zaprasza Czytelnika do indywidualnego kontaktu w tej sprawie.

Co do wtorkowych wydarzeń przy markecie E.Leclerc: ZTM zanotował w ten dzień awarię biletomatu, podobnie jak w dwóch innych miejscach w Rzeszowie.

Zarząd Transportu Miejskiego podaje, że w tylko w grudniu 2020 roku wykonano ok. 131 tysięcy transakcji zakupu biletów. Z tej liczby 1826 zakończyło się niepowodzeniem, a także przy około 1 tys. prób wystąpił nieznany błąd.


Być kobietą: Monika Surman - kierowca MPK Rzeszów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24