Kolorowe ekrany w autobusach MPK Rzeszów

Bartosz Gubernat
Archiwum
W nowych mercedesach i autosanach trwa montaż kolorowych monitorów LCD.

- W każdym autobusie będą na nich wyświetlane informacje dla pasażerów. Np. na podłużnej tablicy ma to być przede wszystkim przebieg trasy z wyszczególnieniem wszystkich przystanków. Podświetlony będzie zawsze ten, do którego autobus dojeżdża. Ale droga radiową da się na nie wysłać także nagłe komunikaty. Np. o kolizji na drodze, z powodu której autobus utknie w korku - tłumaczy Katarzyna Pawlak z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.

Montaż elektroniki dotyczy 60 mercedesów i 20 autosanów, jakie miasto kupiło dzięki 85-procentowej dotacji do wartego 400 mln zł programu transportowego. Poza kolorowymi ekranami wszystkie pojazdy dostały już nowoczesne kasowniki, które pozwolą w drugiej połowie roku korzystać z elektronicznych biletów. Kolejnym etapem będzie montaż w pojazdach biletomatów i urządzeń zapowiadających przystanki.

- Każdy autobus dostanie także system monitoringu składający się z sześciu kamer. Cztery będą czuwały nad bezpieczeństwem wewnątrz pojazdu, dwie pozostałe nagrają wszystko przed i za autobusem - mówi K. Pawlak.

Z systemem elektronicznym w autobusach mają współpracować nowe elementy szykowane na przystanki. 29 wiat zostanie wyposażonych w automaty sprzedające bilety, a 162 dodatkowe tablice elektroniczne poinformują pasażerów czekających na połączenie o rzeczywistym czasie przyjazdu na miejsce.

W przypadku korków system sterowania ruchem zlokalizuje autobus przy pomocy satelity i obliczy, za ile pojazd dotrze do zatoczki. Do listopada wiaty w ścisłym centrum Rzeszowa zostaną wymienione na nowe, wykonane ze stali nierdzewnej. Rozkłady jazdy będą tu podświetlone.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
WIEŚNIAK Z BUDZIWOJA
W dniu 13.04.2015 o 14:04, rzeszowianin napisał:

Kolorowe wyświetlacze w autobusach a na niektórych przystankach ( w mieście) nie zamontowano tablic z rozkładem jazdy autobusów ,  brakło kasy czy zwykła głupota ?

RZESZÓW MIASTEM IMITACJI

r
rzeszowianin

Kolorowe wyświetlacze w autobusach a na niektórych przystankach ( w mieście) nie zamontowano tablic z rozkładem jazdy autobusów ,  brakło kasy czy zwykła głupota ?

b
bloger

towarzyszko Kowalska po raz kolejny uprzejmie donosze,że po dwóch dniach dzialania ta kupa żelaztwa koło galerii znowu się zjeb..ła i byłem zmuszony jechać za friko.A moze ten biletomat,to rewolucyjne ustrojstwo dystrybucji biletów działa tylko w dni parzyste?13.04.2015 godz.10:30

k
krzysztof.ka
W dniu 15.09.2014 o 22:12, gość napisał:

Przydatne i bardzo praktyczne jeszcze tylko jedno ALE :) żeby jeszcze jakaś muzyczka zgłośników delikatnie się sączyła to był by już luksus :)

Zgadza się, byłby luksus. Nie sądzę, aby miasto podołało z opłatami do ZAIKSu za rozpowszechnianie muzyki.

E
Efezdlibs

Jak dla mnie to przydają się są bardzo wygode i wyśwlietają trase oraz dotychczasowy postęp jest spoko niech tylko zamontują w każdym autobusie tego typu ekrany.

Z
Zigi

Gdzie te fachowe rozkłady w takim razie? Po co Studenci liczyli pasażerów? Co robią te samochody nadzór ruchu niebieski ,pomarańczowy ? Czy oni nie wyłapują tych opóźnień? Od czego w takim razie oni są? Może należy ich posadzić obok kierowcy na cały dzień,aby doznali olśnienia.

G
Gość

Czy ZTM w końcu przejrzy na oczy i weźmie się za rozkłady?Z punktu widzenia osób siedzących za biurkiem wszystko jest w  jak najlepszym porządku,kursy wykonane,skargi pasażerów przyjęte i wytłumaczone ,natomiast patrząc na to z boku czy też z punktu widzenia większości pasażerów niestety,ale tak nie jest.Pasażer oczekuje na autobus który ma być o ,przykład,20.10 oczywiście nie ma,nie ma też korków,pasażer się spieszy,przyjeżdża opóźniony o 8 min.za przeproszeniem-z gębą do kierowcy,kierowca w dodatkowym stresie.Wszystkie linie nie powinny być dłuższe niż 8-8,5 godz.Po ośmiu człowiek jest wyczerpany jeżdżąc w komunikacji miejskiej,gdzie w większości rozkłady są tak napięte że nie wysiada się przez 9 godz.

N
No comment

Czemu nie piszecie o tym, że w poniedziałek 15.09 spłonał doszczętnie autobus MKS?

b
bloger

a dzisiaj znowu czekałem godzinę na trzynastkę.45 minut między kursami +15 spóżnienia

b
borsuk smiał sie cała noc

Od roku zapowiadano wymiane 170 wiat do końca wakacji :) A dziś piszą że tylko w "ścisłym centrum" do pażdziernika. Bezsens bo to poza miastem jest ciemno i autobusy przejezdzajac przez miasto maja najwieksze opoznienia wzgledem rozkladu. I nic w newsie kiedy pozostale przystanki? 

W
Wyklęty...
W dniu 16.09.2014 o 12:14, Wyklęty... napisał:

Wszystkiemu winien niejaki Marian od wielu lat emeryt. To on ośmielił się zwrócić uwagę pewnemu panu i od tej pory pracownicy mpk, a szczególnie kierowcy są be. Ostatnio na wyraźne polecenie tego pana ( bo jak to kierowca stoi? On ma jechać i nie czekać na 15.05, żeby zabrać ludzi po pracy do domu. Ma jechać i już) spiepszono w miarę dobry rozkład 30ki, która stoi po przystankach ( np: 7 min. z Matuszczaka do Instytutu muzyki), a na pętli jest 3 minuty czasu na rozpoczęcie nowego kursu, tyle że remont Wyzwolenia powoduje korki w tamtym rejonie, w wyniku czego kierowca przyjeżdża po odjeździe i tak 9 i pół godziny. Kierowcy to kaleki, co drugi chodzi na rechabilitacje, ale w takim systemie pracy to na nic.Ps: średni wiek życia emerytowanego kierowcy mpk ( przechodzącego w 60 tym roku życia) to pięć lat. Obecnie po wydłużeniu mało który dożyje, ale co tam - ważne są krawaty.

 

"C" się wpakowało "rehabilitację" oczywiście - sorki.

 

Na Miłocinie prośba od mieszkańców:

 Drodzy kierowcy- prosimy po przyjeździe gasić silkniki itd itp. Chętnie, tyle że jak jest 3 -4 minuty do odjazdu, to się to po prostu nie kalkuluje, ale kierowcy też mają prośbę:

 

Drodzy mieszkańcy:  załatwcie TOY TOYA na tą pętlę, bo w naturze gdzieś to trzeba zrobić...

W
Wyklęty...

Wszystkiemu winien niejaki Marian od wielu lat emeryt. To on ośmielił się zwrócić uwagę pewnemu panu i od tej pory pracownicy mpk, a szczególnie kierowcy są be. Ostatnio na wyraźne polecenie tego pana ( bo jak to kierowca stoi? On ma jechać i nie czekać na 15.05, żeby zabrać ludzi po pracy do domu. Ma jechać i już) spiepszono w miarę dobry rozkład 30ki, która stoi po przystankach ( np: 7 min. z Matuszczaka do Instytutu muzyki), a na pętli jest 3 minuty czasu na rozpoczęcie nowego kursu, tyle że remont Wyzwolenia powoduje korki w tamtym rejonie, w wyniku czego kierowca przyjeżdża po odjeździe i tak 9 i pół godziny. Kierowcy to kaleki, co drugi chodzi na rechabilitacje, ale w takim systemie pracy to na nic.

Ps: średni wiek życia emerytowanego kierowcy mpk ( przechodzącego w 60 tym roku życia) to pięć lat. Obecnie po wydłużeniu mało który dożyje, ale co tam - ważne są krawaty.

 

G
Gość
W dniu 16.09.2014 o 11:25, pasażer napisał:

jeszcze najlepsze jest to że  na takiego potockiego jechałem sam a kierowca co przystanek się zatrzymywał powodując jeszcze większe opóźnienie zapytałem kierowcę czemu tak robi odpowiedział że to jest odgórny nakaz i muszą się zatrzymywać co jest dla mnie niezrozumiałe przecież jak opóźniony nie ma ludzi to przyspieszam i staram się wyrównać czas a nie jeszcze go opóźniać nie wpominając o kosztach hamowania i ruszania bezsens totalny

Dokładnie,myślę że duża większość pasażerów się z tym zgodzi.Powinny wrócić do przystanków na żądanie,druga sprawa-większość pasażerów wstaje wcześniej i daje sygnał że chce wysiąść,a kierowca widzi czy ktoś stoi na przystanku.Dodam jeszcze skrzynię biegów.Nowe autobusy,a już odczuwalne są zmiany biegów.Gdyby to się zdarzyło przy jednym autobusie obwiniłbym kierowce że nie umie jeździć,ale to się zdarza w większości.I jeszcze rozkłady,proponuję wsiąść do koła po 20 godz, do 11 też wieczorem,najlepiej się przywiązać do słupka,a wtedy może nam się nic nie stanie i dojedziemy cali do celu,choć nie o czasie,ale dojedziemy.

p
pasażer

jeszcze najlepsze jest to że  na takiego potockiego jechałem sam a kierowca co przystanek się zatrzymywał powodując jeszcze większe opóźnienie zapytałem kierowcę czemu tak robi odpowiedział że to jest odgórny nakaz i muszą się zatrzymywać co jest dla mnie niezrozumiałe przecież jak opóźniony nie ma ludzi to przyspieszam i staram się wyrównać czas a nie jeszcze go opóźniać nie wpominając o kosztach hamowania i ruszania bezsens totalny

P
Pedro

Do tego przydałaby się informacja na przystankach znajdującuch się na obrzeżach.

Dobrym pomysłem byłaby informacja taka jaką wysyła Policja na sms'a o utrudnieniach w ruchu drogowym dla zarejestrowanych kierowców.

Może więc wysyłanie sms'a do zarejestrowanych lub wysyłanie sms'a na numer wysyłający zapytanie o dany numer kursu i numer przystanku?

Koszt takiej usługi nie powinien być bardzo duży w porównaniu do kosztu całego przedsięwzięcia a znacznie ułatwiłby podróż oczekującym na autobus na obrzeżach Rzeszowa.

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie