Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kongres „Business Without Limits”. Dla global-business i dla małych firm

Andrzej Plęs
Podczas kongresu „Business Without Limits” będzie mówiło się głównie o biznesie. Od lokalnego po transkontynentalny.
Podczas kongresu „Business Without Limits” będzie mówiło się głównie o biznesie. Od lokalnego po transkontynentalny. Krzysztof Kapica
Kongres „Business Without Limits”. W G2A Arena w Jasionce przez dwa dni będzie o prawie o wszystkim, co potrzebne do prowadzenia interesów.

Pierwsze urodziny Centrum Wystawienniczo-Kongresowego G2A Arena w Jasionce, a w nim - II Edycja Kongresu Business Without Limits. I pierwsza Rada Ambasadorów Areny, za to 2 tysiące oczekiwanych gości. Przez dwa dni (21-22 czerwca) w G2A Arena wiele się będzie działo.

Będzie przede wszystkim o biznesie: od zupełnie lokalnego po transkontynentalny. Różna skala działania i problemów, inny rozmach i zakładane cele, ale jeden i drugi, to wciąż biznes. I jak zapewne zauważy gen. Roman Polko w swojej prelekcji - oba muszą budować swoje strategie działania. Co więcej - oba wchodzą w interakcje, bo ekspansjonistyczne ambicje dużych skutecznie ograniczają pole działania dla tych małych.

Wiele miejsca zostanie poświęcone małym i średnim przedsiębiorstwom, które są fundamentem gospodarek rynkowych. Co je ogranicza w rozwoju i czy aby same nie ograniczają się pragmatycznie? Dlaczego wiele z nich skazanych jest na tylko lokalne istnienie i co stanowi „szklany sufit”, powyżej którego nie mają szans na ekspansję?

A może mają? Dzięki „Transferze nowych technologii” - zaproponują prelegenci Kongresu. Odważniejsi inwestycyjnie, choć „drobni”, mogą zyskać przewagę w branży nie tylko nad konkurentami bezpośrednimi, ale „pokazać kły” także tym dużym, którzy chcą ich zdominować.

„Kryzys w firmie” dotyka i giganty i MŚP. O kryzysach wśród drobnych przedsiębiorstw można dowiedzieć się co najwyżej ze statystyk upadłościowych, o kryzysach w Lehman Brothers, liniach Pan Am, Nokii, Kodaku czy General Motors wiedział cały świat. Nie pojawia się znikąd, są symptomy, przyczyny i skutki.

Podczas Kongresu „Business Without Limits” będzie się można dowiedzieć - jakie. Trafna diagnoza, oparta choćby na wiedzy z Kongresu, może zapobiec katastrofie.

Będzie też o firmach rodzinnych. a te, to nie tylko zwykły biznes, to też duma lokalnych środowisk, często sponsor gminnych imprez i klubów sportowych, dobrodziej patriotyzmów lokalnych. I specyficzny organ, w którym sukcesja władzy dokonuje się inaczej, niż w „zwykłych” przedsiębiorstwach, relacje pracownicze dalekie są od chłodno-korporacyjnych.

„Gospodarka Ukrainy - nowe otwarcie”. Ktokolwiek operował na tamtym rynku w połowie lat 90., a nawet dekadę później, doświadczył, że prowadzenie tam biznesu daleko odbiegało od standardów uporządkowanych, starych rynków. Ale przyszło „nowe otwarcie”, prawie 60 mln konsumentów i relatywnie tania siła robocza. Czy to zachęci inwestorów do lokowania tam kapitału? Bo jeśli tak, na jakie pułapki tamtejszej rzeczywistości trzeba być przygotowanym, ale też - jakie działania mogą sprawić, by osiągnąć efekt hasła: „Sezamie, otwórz się”?

To tylko niewielka część propozycji tematycznych prelekcji, paneli i dyskusji dla uczestników Kongresu „Business Without Limits”. Współorganizatorem drugiego dnia spotkań jest Gazeta Codzienna Nowiny, która zaprasza na blok tematyczny pod wspólnym tytułem Flexi Form Day. A w nim - niemal wszystko o nowinkach informatycznych telekomunikacyjnych, wymiany i zdobywania informacji, bez jakich w najbliższej przyszłości nie będzie mógł istnieć żaden biznes.

Kongres Business Without Limits / Flexy Form Day - program

Dzień pierwszy, 21 czerwca
- rejestracja gości, kawa powitalna

10:00 - 10:10 - oficjalne otwarcie, powitanie gości
Kamil Szymański, prezes G2A Arena
Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego

10:10 - 11:00 - panel I
Glocal Local companies- Global business. Bariery wzrostu, wyzwania w prowadzeniu biznesu na kilku kontynentach, przywództwo, konkurencja

11:00 - 12:30 - panel II
PREZENTACJA: Raport o sytuacji mikro i małych firm
PREZENTACJA: Transfer nowoczesnych technologii jako źródło budowania przewagi konkurencyjnej dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw
Wyzwania rozwojowe oraz ekspansja małych i średnich przedsiębiorstw

12.30 - 13.30 Lunch

13:30 - 14:30 - panel III
Kryzys w firmie

14:30 - 15:30 - panel IV
E-commerce - jakie płatności czekają nas za 10 lat?

15:30 - 16:30 - panel V
Przemysł spotkań czyli niedoceniany silnik polskiej gospodarki

16:30 - 17:30 - panel VI
Powodzenie branży spotkań a rozwój miast i regionów.

Co wiemy o tych zależnościach? Jak bardzo są one kluczowe dla lokalnych gospodarek? Jakie korzyści wynikają z aktywnej polityki gospodarczej w tym względzie? Jakich narzędzi potrzebują regiony i miasta, by lepiej inwestować w tę część swych gospodarek

17:30 - 18:30 - panel VII
Idea relacji w biznesie
• rekomendacje na różnych etapach rozwoju Twojej firmy
• networking dla właścicieli firm - dwie najskuteczniejsze strategie

Dzień drugi, 22 czerwca
8:00 - 9:00 - rejestracja gości, kawa powitalna

9:00 - 10:00 - panel I
Firmy rodzinne
- wartości i tradycja, istota skutecznej sukcesji, patriotyzm lokalny, wartość dla regionu.

10:00 - 11:30 - panel II
Gospodarka Ukrainy - nowe otwarcie

14:00 - 15:00 - lunch

Flexi Form Day
9:00 - 9:30 - rejestracja gości, kawa powitalna

9:30 - 9:40 - powitanie uczestników

9:40 - 10:40 - panel I
Google (i nie tylko) dla biznesu.
MACIEJ WESTEROWSKI, wykładowca Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach, trener biznesu, trener internetowych rewolucji Google

10:40 - 11:30 panel II
Jak skutecznie komunikować się w biznesie za pomocą video
WACŁAW WYKRYTOWICZ, prezes zarządu agencji TRULY

11:30 - 12:00 - panel III
Skuteczna komunikacja z rynkiem z pomocą wideo i kontent marketingu. Przykłady kampanii lokalnych
KRZYSZTOF PLIŚ, kierownik regionalny produktu on-line. Polska Press Grupa

12:00 - 12:30 - przerwa kawowa

12:30 - 13:30 - panel IV
Plan/Strategia - po co planować, skoro żaden plan nie przetrwa konfrontacji z rzeczywistością i co zrobić, by taktyczne zwycięstwa prowadziły do osiągnięcia celu strategicznego.
Gen. ROMAN POLKO, komandos, były dowódca elitarnej jednostki GROM, doktor zarządzania

13:30 - lunch

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24