Koniec utrudnień w Nowej Dębie. Wiadukt gotowy

#Bartosz Gubernat
Skanska
8 mln zł kosztowała budowa wiaduktu kolejowego w ciągu drogi krajowej nr 9 - Radom - Barwinek.

Nowa przeprawa powstała w miejscu starej i wysłużonej, wybudowanej w 1986 roku. Ze względu na zbyt wysokie koszty remontu, GDDKiA zdecydowała o wyburzeniu starego wiaduktu i budowie nowego. Wykonawca, firma Skanska postawił go w 17 miesięcy. Aby nie utrudniać ruchu, na czas budowy obok stanął most tymczasowy.

- Nowy wiadukt ma 34 metry długości 14 metrów szerokości. Po obu stronach zbudowaliśmy chodniki i bariery oddzielające pieszych od jezdni. Zmodernizowaliśmy także ponad 200 metrów dróg dojazdowych i odwodnienie - mówi Mirosław Gucwa z firmy Skanska.

Wiadukt powstał nad Linią Hutniczą Szerokotorową, dawniej zwaną Linią Hutniczo-Siarkową (w skrócie LHS). LHS (tzw. szeroki tor) to najdłuższa w Polsce linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1520 mm) przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej wysuniętą na zachód linią szerokotorową w Europie. Łączy przejście kolejowe z Ukrainą w Hrubieszowie ze Sławkowem w woj. śląskim. Długość linii, przebiegającej m.in. przez Zamość, Biłgoraj i Olkusz, liczy prawie 400 km.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kierowca

Oczywiscie, że głupota i marnotrawstwo piieniędzy i czasu kierowców wielkie.Wystarczyło puscić ruch starą drogą.Ktoś powinien za tak wielkie ,zbędne koszty odpowiedzieć.Myśleć u nas potrafi zwykły chłop a nie banda urzędników!!!!!!!!!

t
ta

stało sie po 10 - 15 min i to nie jest utrudnienie? głupota panowie głupota

b
bree

co za bzdury " Aby nie utrudniać ruchu, na czas budowy obok stanął most tymczasowy." tylko że dwa razu dziennie remotowany te tymczsowy rano okolo 7 i drugi raz około 15 płyty spadały rozjężdząły sie, dziury ja szlag wiecej czasu stracili nan naprae objazdu niz na budowe nowego. W zimie pługi urywąły lemiesze i gwożdzie wystawąły na 10 cm. kicha jak nic.  Codzinnie jezięłm 2- 4 razy wiec wiem jaki to luksus był. a można było straym objazdem puscić ruch i tu by ni ebyło żadnych przeszkód i utrudnień. Bzrury piszecie " Aby nie utrudniać ruchu, na czas budowy obok stanął most tymczasowy."
 

 

L
Leokadia

jak to jest wiadukt kolejowy, to kiedy popedzi tedy Pendolino z Majdanu do Warszawy?

Dodaj ogłoszenie