Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec utrudnień w Nowej Dębie. Wiadukt gotowy

Bartosz Gubernat
Skanska
8 mln zł kosztowała budowa wiaduktu kolejowego w ciągu drogi krajowej nr 9 - Radom - Barwinek.

Nowa przeprawa powstała w miejscu starej i wysłużonej, wybudowanej w 1986 roku. Ze względu na zbyt wysokie koszty remontu, GDDKiA zdecydowała o wyburzeniu starego wiaduktu i budowie nowego. Wykonawca, firma Skanska postawił go w 17 miesięcy. Aby nie utrudniać ruchu, na czas budowy obok stanął most tymczasowy.

- Nowy wiadukt ma 34 metry długości 14 metrów szerokości. Po obu stronach zbudowaliśmy chodniki i bariery oddzielające pieszych od jezdni. Zmodernizowaliśmy także ponad 200 metrów dróg dojazdowych i odwodnienie - mówi Mirosław Gucwa z firmy Skanska.

Wiadukt powstał nad Linią Hutniczą Szerokotorową, dawniej zwaną Linią Hutniczo-Siarkową (w skrócie LHS). LHS (tzw. szeroki tor) to najdłuższa w Polsce linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1520 mm) przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej wysuniętą na zachód linią szerokotorową w Europie. Łączy przejście kolejowe z Ukrainą w Hrubieszowie ze Sławkowem w woj. śląskim. Długość linii, przebiegającej m.in. przez Zamość, Biłgoraj i Olkusz, liczy prawie 400 km.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24