Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konsumencie, masz problem? Centrum elektronicznych porad wyjaśni

tik
Konsumencie, masz problem? Centrum elektronicznych porad wyjaśniWystarczy opisać problem w e-mailu, a prawnicy doradzą nam co robić
Konsumencie, masz problem? Centrum elektronicznych porad wyjaśniWystarczy opisać problem w e-mailu, a prawnicy doradzą nam co robić sxc
Od kilku dni działa pierwsze ogólnopolskie centrum elektronicznych porad. Prawnicy pomagają odpisując na e-maile.

Postanowiliśmy to sprawdzić. W piątek wysłaliśmy zapytanie drogą elektroniczną. Do wczoraj nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Jak się jednak okazuje, dłuższy czas oczekiwania na poradę, to nie wina braku chęci, a zainteresowanie konsumentów, które przerosło oczekiwania organizacji.

- Na odpowiedź czeka się od dwóch do pięciu dni roboczych - wyjaśnia Maja Beca, prawnik ze Stowarzyszenia Konsumentów Polskich, które udziela porad w ten sposób. - Wszystko jednak zależy od liczby pytań. Pomagamy od kilku dni, widać jednak, że zapotrzebowanie jest bardzo duże - codziennie otrzymujemy 130-140 e-maili.

Każdy, kto ma problem z nieuczciwym przedsiębiorcą, może liczyć na  poradę specjalistów. Wystarczy wysłać wiadomość na adres: [email protected].

- Abyśmy mogli pomóc, wystarczy dokładnie opisać sprawę - dodaje Beca. - Nie wymagamy żadnych danych osobowych, tylko informacje związane ze sprawą.

Porada taka jest bezpłatna. W wypadku, gdy konieczna jest bezpośrednia konsultacja eksperta, dyżurujący prawnicy wskażą właściwą instytucję lub organizację.

Adres uruchomiony został z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ale nie jest jedynym ze sposobów na zdobycie wiedzy w przypadku problemu z nieuczciwym przedsiębiorcą.

Kto jeszcze może pomóc
Infolinia konsumencka 800 007 707. Pod numer można dzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00 zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Infolinię prowadzi Federacja Konsumentów.

Lokalni rzecznicy konsumentów. Są oni zatrudnieni w starostwach powiatowych i urzędach miejskich. Dane teleadresowe do rzecznika najbliższego miejscu zamieszkania można znaleźć korzystając z wyszukiwarki instytucji udzielających bezpłatnej pomocy konsumenckiej na stronie UOKiK - http://uokik.gov.pl/.

E-poradniki w formie najczęściej zadawanych przez konsumentów pytań i odpowiedzi na stronie UOKiK.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Konsumencie, masz problem? Centrum elektronicznych porad wyjaśni - Gazeta Pomorska

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24