Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Korki w Jarosławiu nadal są zmorą kierowców

Norbert Ziętal
Pomimo obwodnicy Jarosławia ruch w centrum tego miasta nadal jest duży. W piątki i soboty tworzą się korki.
Pomimo obwodnicy Jarosławia ruch w centrum tego miasta nadal jest duży. W piątki i soboty tworzą się korki. Norbert Ziętal
Ani obwodnica Jarosławia, ani przebiegająca nieco dalej autostrada nie rozwiązały problemów z korkami w mieście. Chociaż są zdecydowanie mniejsze niż kiedyś, to jednak nadal dokuczają mieszkańcom.

- Ktoś, kto wjedzie do centrum w piątek po południu albo w sobotę, może pomyśleć, że nie ma obwodnicy. Tak duży jest ruch na ulicach - mówi Andrzej Wyczawski, burmistrz Jarosławia.

Jak przyznają władze miejskie, opracowany wiele lat temu układ komunikacyjny w mieście, obecnie nie sprawdza się. Problemem jest też brak odpowiedniej ilości miejsc parkingowych.

- Obwodnica, która przejęła tranzyt 16 tys. samochodów na dobę, tylko częściowo rozwiązała problemy komunikacyjne miasta. Zwiększył się ruch wewnętrzny w Jarosławiu. Mieszkańcy jakby ożyli dzięki obwodnicy. Mamy coraz więcej samochodów, a niestety projektanci osiedli budowanych w latach 60, 70, 80 i 90-tych, nie przewidzieli odpowiedniej ilości miejsc parkingowych. Wtedy była inna rzeczywistość, nie było tylu samochodów. Dzisiaj w rodzinach jest po dwa, a nawet trzy samochody - mówi Wyczawski.

Dodaje, że władze miejskie już się zastanawiają, jak rozwiązać problemy braku miejsc na pozostawienie samochodu i płynności ruchu.

W mieście więcej dróg powiatowych

W Jarosławiu jest specyficzna sytuacja. W mieście o wiele więcej jest dróg powiatowych niż miejskich. Jednak w centrum, gdzie ruch jest największy a brak miejsc parkingowych najdotkliwiej odczuwany, głównie są drogi powiatowe i wojewódzkie. To, choćby z powodu większych formalności, utrudnia różne inwestycje.

- Staramy się dopłacać w połowie do remontów dróg powiatowych. W tegorocznym budżecie na ten zapisaliśmy 500 tys. złotych. Jednak zwiększyliśmy tę kwotę do 720 tys. złotych - mówi Andrzej Wyczawski, burmistrz Jarosławia.

Z tej kwoty dofinansowane będą remonty ulic Grottgera, Na Blichu, Paderewskiego, Okrzei, Reymonta, Kamiennej, Grodziszczańskiej, Czarnieckiego oraz chodnika przy Dolnoleżajskiej.

To nie koniec. Jeżeli powiat jarosławski upora się z projektem przebudowy ul. Żeromskiego, to władze miejskie dołożą do tego zadania jeszcze 140 tys. złotych.

Na drogi gminne miasto przeznaczy 2,46 mln złotych. Pieniądze pochłoną modernizacje ul. Społecznej (II etap), Elektrownianej, Dojazdowej, Narutowicza, Przyjaźni i Krakusa, Kolaniki, Hajnusa, Słonecznej, Legionów, Wodnej, Przygrodzie.

Ścieżki rowerowe i komunikacja miejska

Rozważane są także inne sprawy, związane z płynnością ruchu. M.in. budowa sieci ścieżek rowerowych. Na wykonanie ich projektu miasto wyłoży w tym roku 20 tys. złotych. Mają zostać wykonane projekty łącznika ul. 3 Maja, budowa ul. Łączności i ul. ks. Makary.

Na kilku ulicach zostanie wykonane oświetlenie. Takie, kosztem 50 tys. złotych, ma powstać również na moście na Sanie, na drodze w kierunku Szówska, Wiązownicy. W dalszych planach jest wykonanie iluminacji tego mostu.

Miasto chce również inwestować w komunikację miejską. W ub. roku zostało wyremontowanych osiem wiat przystankowych, w tym roku ma ich być 13, z tego dziesięć z gablotami reklamowymi.

- Chcemy, aby nasza odradzająca się komunikacja miejska mogła jeszcze lepiej działać. Zadbane przystanki i dogodniejsze godziny kursowania autobusów mogą sprzyjać większemu zainteresowaniu mieszkańców - mówi burmistrz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24