Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kredyt gotówkowy wraca do łask

Józef Lonczak
Kolejne cięcia stóp procentowych przez RPP zmusiły banki do obniżenia oprocentowania lokat.

W poszukiwaniu nowych źródeł przychodów oraz w sytuacji zaostrzenia warunków przyznawania kredytów hipotecznych, instytucje finansowe ponownie skierowały swą uwagę ku kredytom gotówkowym - wyjaśnia Justyna Niedzielska z Inwestycje.pl Zdaniem Niedzielskiej, w obliczu nieuchronnego końca depozytowej wojny bankowcy wieszczą tryumfalny powrót kredytu gotówkowego.

 

Powrót kredytów

- Banki powrócą do promowania produktów kredytowych. Można już zauważyć pierwsze efekty w działaniach reklamowych - banki „przestawiają” akcję reklamową z produktów oszczędnościowych na produkty kredytowe - uważa Tomasz Byczyński, dyrektor Departamentu Zarządzania Relacjami i Rynkiem Kredytów Detalicznych oraz Małych Przedsiębiorstw ING Banku Śląskiego.

- Pierwsze oznaki rozpoczęcia akcji kredytowej widoczne są już w internecie, gdzie coraz częściej spotykamy się z ofertami pożyczek czy kart kredytowych. Dodatkowo, słyszymy również o przygotowanych już kampaniach produktów kredytowych, które w najbliższym czasie pojawią się w prasie oraz telewizji – mówi Karol Wąsowski z Departamentu Marketingu Kredytów Konsumpcyjnych Banku Millenium.

 

Sposób na wzrost zysków

 

Dlaczego kredyty gotówkowe wracają do łask? Ekonomiści twierdzą, że to efekt poprawiającej się sytuacji finansowej banków oraz niewątpliwej atrakcyjności tego typu produktów.

- W ostatnich miesiącach priorytetem dla banków było zachowanie płynności na odpowiednim poziomie. Obecnie już wielu instytucjom nie grozi utrata płynności, dlatego wracają do sprzedaży kredytów - tłumaczy Tomasz Partyka, członek Zarządu AIG Banku Polska.

- Banki stawiają na kredyty gotówkowe ze względu na ich opłacalność. To produkty posiadające wysokie oprocentowanie, nierzadko dochodzące do granicy dopuszczalnej przez prawo - zauważa Paweł Cymcyk, analityk A-Z Finanse. Podkreśla on, że kredyty gotówkowe są produktami wysokomarżowymi, przez co pozwalają bankom zarabiać nawet w dzisiejszym niesprzyjającym otoczeniu gospodarczym.

 

Mniej widowiskowe kampanie

Ekspansja banków w obszarze kredytów gotówkowych będzie w pewnym sensie ograniczona ze względu na kłopoty instytucji wynikające z kryzysu finansowego. - W obecnej sytuacji firmy zadbają o efektywność wydawanych pieniędzy. Ograniczenie wydatków będzie dotyczyć także aktywności reklamowej. Banki nadal będą promować kredyty gotówkowe, ale z mniejszą intensywnością - uważa Jarosław Przybysz, Market Manager Kredyt Banku.

Z tą opinią zgadza się Łukasz Molenda, dyrektor ds. Kredytów dla Ludności z BZ WBK. - Kampanie produktów kredytowych nie będą tak widowiskowe jak w latach ubiegłych. Zostaną skierowane do precyzyjnie określonych segmentów – przekonuje Molenda.

Mniejsze możliwości finansowe banków wpłyną również na atrakcyjność oferowanych przez nie produktów.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24