reklama

Krosno dostało dotację na przebudowę odcinka krajowej 28. Powstanie druga nitka z wiaduktem. To zlikwiduje korki na obwodnicy [ZDJĘCIA]

Ewa Gorczyca
Ewa Gorczyca
Zaktualizowano 
Przebudowa ostatniego "wąskiego gardła" w ciągu krajowej 28, przebiegającej przez Krosno, czyli jednojezdniowego odcinka z wiaduktem nad torami, stała się realna. Miasto dostało dofinansowanie na tę inwestycję. Powstanie druga jezdnia i drugi wiadukt.

Dobudowa drugiej nitki obwodnicy jest jedną z czterech inwestycji, na którą miastu udało się pozyskać w tym roku dofinansowanie. Obwodnica została w ciągu ostatnich lat gruntownie zmodernizowana i poszerzona, Pozostał jednak jednojezdniowy odcinek: między skrzyżowaniem z ul. Zręcińską a skrzyżowaniem z ul. Krakowską. Jego przebudowa ma wyeliminować ostanie „wąskie gardło” na krajowej 28 w Krośnie, powodujące spiętrzenie ruchu.

- Skutkuje to wypadkami, także niestety tragicznymi - mówi Tomasz Soliński, wiceprezydent Krosna.

I dodaje, że realizacja inwestycji z jednej strony przyczyni się do znaczącej poprawy bezpieczeństwa na tym odcinku. Z drugiej - poprawi płynność ruchu. Bo o tym, że nie jest ona najlepsza, świadczą tworzące się w tym miejscu korki, zwłaszcza w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego.

Czytaj także

Obwodnica czyli jedenaście kilometrów drogi krajowej nr 28 przebiegającej przez Krosno, to jedna z najruchliwszych arterii miasta. Skupia się tutaj zarówno ruch lokalny jak i tranzytowy.

- Z informacji, jaką posiadamy z naszego systemu inteligentnego sterowania ruchem wynika, że kilkanaście tysięcy samochodów codziennie rano wjeżdża do Krosna od strony Jasła, podobnie wygląda to od strony Miejsca Piastowego

- mówi wiceprezydent Soliński.

1,5 kilometrowy odcinek, który nie został przebudowany do tej pory, to poważne przedsięwzięcie. Miasto odłożyło jego realizację na koniec m.in. ze względu na trudność realizacji i koszty, związane z koniecznością budowy wiaduktu nad torami kolejowymi.

Jak podkreśla wiceprezydent Soliński, przebudowa tego odcinka i uzupełnienie go o drugą jezdnię, poprawiającą bezpieczeństwo i płynność ruchu, to nie wszystko. Wprowadzone zostaną także rozwiązania komunikacyjne, zapewniające dostępność do terenów inwestycyjnych, które dzisiaj są mało atrakcyjne, z uwagi na skomplikowany dojazd, szczególnie dla pojazdów ciężarowych. Chodzi o tereny, które w miejscowym planie zagospodarowania mają przeznaczenie przemysłowe, w rejonie BWI czy FA Krosno.

- Przed wjazdem na wiadukt, jadąc w kierunku Jasła, będzie zjazd w prawo. Podobnie będzie w kierunku Sanoka - tłumaczy wiceprezydent Soliński. - Za nowym wiaduktem będzie zjazd w prawo, by można było przedostać się do osiedla w Polance i dalej pod wiaduktami dojechać do terenów przemysłowych. Powstaną "miniślimaki" przypominające rozwiązania zastosowane przy przebudowie obwodnicy w rejonie osiedla Traugutta.

Czytaj także

Na nowym odcinku będą też przejścia dla pieszych - ale tylko w obrębie skrzyżowań z sygnalizacją świetlną: z ul. Tysiąclecia i ul. Zręcińską. Obwodnica to droga klasy GP, ruchu przyspieszonego, dopuszczalna prędkość to 70 km na godzinę. Będą też wybudowane drogi zbiorcze do nieruchomości, które jeszcze nie są zabudowane, a przeznaczone pod działalność usługowo-produkcyjną.

- Liczymy na efekt pro rozwojowy - mówi wiceprezydent Soliński. - Tym bardziej, że w tej części miasta Krosno Glass planuje budowę dużego centrum logistycznego.

Koszt inwestycji to prawie 79 mln zł brutto. 32 mln zł dotacji przekaże minister infrastruktury. Pozostałą kwotę musi wyłożyć miasto. Został już ogłoszony przetarg. W tym tygodniu będzie wiadomo, czy jest firma, której oferta zmieści się w kosztorysie.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą na wiosnę.



ZOBACZ TEŻ: Motoryzacyjny chaos na Placu Monte Cassino w Krośnie

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

A gdzie w Krośnie jest obwodnica

q
qwerty

Nie lubię krosna, przyjechałem na ich "wizytkową imprezę" czyli na otwarcie zawodów balonowych, zaparkowałem na jedno kierunkowej ulicy ale tak iż mój samochód w żadnym stopniu nie przeszkadzał pieszym, ani też w żadnym przypadku nie utrudniał przejazdu nawet dla takich służb jak duże wozy strażackie!

Gdy dzielnicowi przyszli mi z wypisaniem mandatu to sprawdziłem na google gdzie ta w ogóle ulica jest, no i na zdjęciach google a jakże dokładnie w tym samym miejscu była zaparkowana osobówka!

Raczej krosno będę omijał z daleka.

O
Obserwator

Proszę najpierw rozwiązać sprawę wiat przystankowych.... szyby nie takie co być powinny. Ławki szorstkie' attyki niechlujne ' już o instalacji elektrycznej nie wspomnę.. A kasa poszła i dalej idzie... kto ma nad tym kontrolę? Ehh

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3