Kto dobrze je, lepiej pracuje

al/mat.pras.
Sodexo On-Cite Services
Jedna trzecia aktywnych zawodowo Polaków w ciągu ośmiu godzin pracy je zaledwie jeden posiłek.

Jak jeść w pracy

Jak jeść w pracy

Radzi Leszek Rułka, szef kuchni i manager restauracji Sodexo:

* Jedz regularnie i pamiętaj, że konkretne pory posiłków nie są tak ważne jak stałe odstępy między nimi - maksymalnie 2-3 godz.
* Zaczynaj dzień od śniadania i staraj się jeść drugie śniadanie: owoc, jogurt, niewielka kanapka.
* Uważaj na lunch! Musisz się zdecydować, czy lunch będzie twoim głównym posiłkiem w ciągu dnia, czy ma być raczej lżejszy.
* Pamiętaj o tym, że wszystko, co jesz w ciągu dnia, jest posiłkiem - batonik, herbatnik, pączek czy jabłko także.
* Jeśli sam przygotowujesz sobie posiłki, myśl o tym, co będziesz jadł następnego dnia i koniecznie urozmaicaj swoją dietę.
* Gdy już naprawdę nie masz wyboru, zamów jedzenie przez telefon, ale staraj się wybierać zdrowe menu.
* Pij w pracy wodę, soki owocowe i warzywne, zrezygnuj z napojów, szczególnie tych gazowanych.
* Uważaj na produkty light oraz kawę i herbatę nie powinieneś ich nadużywać.
* Nie daj się nabrać na "zdrowe produkty" - czytaj informacje na opakowaniu.

Jest nim najczęściej drugie śniadanie w postaci kanapki, owoców lub słodyczy. Tak można podsumować wyniki badania "Co Polacy jedzą w pracy?" przeprowadzonego przez pracownię badawczą IPSOS na zlecenie Sodexo On-site Services.

Z badania wyłania się obraz pracującego Polaka, który uważa, że odżywia się zdrowo (ponad 40 proc. respondentów). Jednak trudno się z tym zgodzić, gdy aż 32 proc. ankietowanych w ciągu całego dnia pracy zjada wyłącznie jeden posiłek.

Biorąc pod uwagę średni czas pracy, oznacza to, że w ciągu ośmiu godzin dostarczamy naszemu organizmowi zaledwie jedną dawkę energii. Ponadto nasze menu jest dość monotonne i mało urozmaicone.

Lepiej jem, lepiej pracuję

Tymczasem według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) zdrowe odżywianie w pracy to jeden z ważniejszych czynników warunkujących efektywność pracowników - właściwe odżywianie może zwiększyć naszą wydajność aż o 20 proc.

Eksperci są zgodni, że rezygnacja z posiłków obniża wydolność organizmu i wpływa na pogorszenie efektów realizowanych działań. Dlatego warto zastanowić się, co dziś zjemy w pracy.

Średnio statystycznie jemy w pracy mniej niż 2 posiłki dziennie. Najczęściej jest to drugie śniadanie - tak wskazało 73 proc. badanych. Połowa ankietowanych codziennie je kanapki, a kilka razy w tygodniu konsumuje świeże owoce, jogurty oraz słodycze i słodkie wypieki. Co trzecia osoba deklaruje, że jada w pracy obiad/lunch.

Znacznie rzadziej, bo zaledwie raz w miesiącu, sięgamy po bakalie, orzechy czy suszone owoce. Za dobrą monetę można uznać fakt, że bardzo rzadko wybieramy dania gotowe zalewane wrzątkiem czy fast foody w postaci kebabów, hamburgerów czy hot dogów.

Zrób to sam lub zamawiaj!

Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że to, co jemy w pracy najczęściej przygotowywane jest wcześniej w domu - taka postawa jest szczególnie charakterystyczna dla mieszkańców małych miast i osób powyżej 50 roku życia.

Osoby, które jadają posiłki w restauracjach, stołówkach czy firmowych kantynach odwiedzają je średnio 1,6 razy w tygodniu. Zdecydowanie najczęściej wybierają domowy obiad - klasyczne drugie danie, na które wskazało 60 proc. badanych. Chętnie sięgają także po zupę, pierogi i wszelkiego rodzaju sałatki.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie