Kupuj mieszkanie, zanim podrożeje

Anna Ryznar
Przez rosnące koszty materiałów i usług firm budowlanych, mogą wzrosnąć ceny mieszkań. Te od deweloperów mogą podrożeć nawet o ok. 10 procent.

Ceny mieszkań w Rzeszowie

Ceny mieszkań w Rzeszowie

Hartbex
mieszkanie o pow. 107 m kw. - 3950 zł za m kw.
mieszkanie o pow. 47 m kw. - 4700 zł za m kw.

Corpores
mieszkania od 41 - 70 m kw. w cenie od 4500 zł za m kw.

Vikana
mieszkanie o pow. 56 m kw., (Staromieście) - 4150 zł za m kw.
mieszkanie o pow. 43 m kw, (ul. Panoramiczna), - 4450 zł za m kw.
mieszkanie o pow. ok. 74 m kw, (Staromieście) - 3980 zł za m kw.

SM Projektant
średnia cena mieszkań - 3,7 tys. zł za m kw.

Developres
mieszkania od 32 - 122 m kw. w cenie od 3800 zł za m kw.

Podwyżki cen mieszkań są niemal przesądzone. Adam Węgrzyn, prezes spółdzielni mieszkaniowej Projektant w Rzeszowie, uważa, że podwyżka będzie się wahać pomiędzy 5 a 10 procent.

- Teraz organizujemy przetargi na wykonanie budynków i widzimy, że ceny za usługi firm budowlanych znacznie poszły w górę - mówi prezes Węgrzyn. - Na dodatek wykonawcy nie są skorzy do negocjacji. Dlatego przypuszczam, że za kilka miesięcy możemy spodziewać się podwyżek. Sądzę, że aż 5 tys. zł za metr nie osiągniemy, ale podwyżka do ok. 4 - 4,3 tys. zł jest bardzo możliwa.

W tej chwili SM Projektant buduje 20 bloków. Średnia cena jednego mieszkania, to ok. 3,7 tys. zł za m kw.

- Ich cena się nie zmieni. Ale wykonanie kolejnych budynków będzie droższe, więc cena mieszkań może skoczyć nawet o 10 procent - dodaje Adam Węgrzyn. - Teraz stoimy przed trudną decyzją. Muszę przyznać, że wahamy się, czy warto zaczynać kolejne inwestycje.

Firmy wykonawcze usprawiedliwiają się, że podwyżki są wynikiem coraz wyższych cen materiałów budowlanych.

Ekonomiści przewidują, że ceny powinny się utrzymać do połowy tego roku. Potwierdza to Angelika Bącal, starszy specjalista ds. sprzedaży i inwestycji w firmie Hartbex.

- Jeszcze nie przewidujemy zmian w cennikach, a co za tym idzie również podwyżek. Ceny utrzymują się w normalnych przedziałach od 3950 do 5000 zł za metr kwadratowy - mówi. - Ewentualne zmiany w cennikach mogą pojawić się w okolicach wakacji.

Wyższe mandaty od skarbówki z początkiem maja

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

V
Voyt3c
W dniu 16.03.2010 o 01:14, ~FILOZOF~ napisał:

A JA SOBIE SPOKOJNIE CZEKAM AZ CENY SPADNA OD 40 - 60 % I WTEDY KUPIE ZA CASH. JESTEM PEWIEN NA 100% ZE TAK BEDZIE. ZAWSZE JEST TAK ZE JAK COS PRZESADNIE DROZEJE TO NIE NA DLUGO, A JAK CENY SPADAJA TO DRASTYCZNIE. WIDAC ZE TEN ARTYKUL WYKUPILA JAKAS FIRMA DEWELOPERSKA, PO TO BY SPROBOWAC OSZUKAC NAIWNYCH LUDZI - MNIE NIE NABIORA , I WAM RADZE NIE DAJCIE SIE NABRAC NA ICH TANIE CHWYTY REKLAMOWE. POWTARZAM DO 3 -4 LAT CENY BEDA O POLOWE NIZSZE.



Po pierwsze zaciął Ci się CapsLock.
Po drugie faktycznie artykuł wygląda jakby był pisany na zamówienie, ach ten dramatyczny tytuł
Po trzecie, na spadek cen o 40%-60%. możesz sobie czekac do usr... śmierci. O tyle (40%, na pewno nie 60%) ceny mogą spaść w Warszawie i w droższych lokalizacjach, albo innych poważnych aglomeracjach. Tak długo jak facet w berecie z antenką i piwem w kieszeni waciaka będzie zarabiał 2, 3 razy lepiej od magistra, tak długo nie ma co liczyć na tak potężne spadki . Poza tym musiałby przyjść poważny kryzys: gospodarczy, demograficzny (małpia, kacza albo chomikowata grypa), albo czy jakikolwiek inny. Zanosi się na to? Zobacz jak ludzie kupują u deweloperów - tak jak kiedyś, na etapie dziury w ziemi! Takie są fakty, puste czekają najgorsze lokale, ale nie całe budynki. Zwracam uwagę, że jesteśmy w Rzeszowie, a nie w USA, gdzie dom można kupić nawet za kilka drobnych wygrzebanych z tylnej kieszeni spodni Także kolego jak nie chcesz połowy życia spędzić u mamusi/teściowej lub wynajmując lokal zacznij się powoli rozglądać na rynku. Ja obstawiam stabilizację cen na kilka lat
m
mona

mieszkania nie bęą już drożeć, nie róbcie ludziom juz wody z mózgu!!!!
I tak sie nie opłaca kupowac mieszkan, lepiej zainwestowac w małą działkę oraz mały domek, ziemia zawsze bedzie drozec wiec ludziska pomyslcie czy sie to lepiej nie oplaci wam i waszym dzieciom miec swoj dom! kupowac działki!

t
takii

HAHHHA JUZ NIE DŁUGO BANKI BEDA SPRZEDAWAĆ MIESZKANIA OSÓB KTÓRE NIE MOGĄ SPŁACIĆ KREDYTU, I DOPIERO WTEDY CENY SPADNA.
W RZESZOWIE NIE MA PRACY A CO ZA TYM IDZIE NIE BEDZIE DUZEGO ZAINTERESOWANAI MIESZKANIAMI DROSZYMI

~FILOZOF~

A JA SOBIE SPOKOJNIE CZEKAM AZ CENY SPADNA OD 40 - 60 % I WTEDY KUPIE ZA CASH. JESTEM PEWIEN NA 100% ZE TAK BEDZIE. ZAWSZE JEST TAK ZE JAK COS PRZESADNIE DROZEJE TO NIE NA DLUGO, A JAK CENY SPADAJA TO DRASTYCZNIE. WIDAC ZE TEN ARTYKUL WYKUPILA JAKAS FIRMA DEWELOPERSKA, PO TO BY SPROBOWAC OSZUKAC NAIWNYCH LUDZI - MNIE NIE NABIORA , I WAM RADZE NIE DAJCIE SIE NABRAC NA ICH TANIE CHWYTY REKLAMOWE. POWTARZAM DO 3 -4 LAT CENY BEDA O POLOWE NIZSZE.

f
fuckdeweloper

Srały muchy, będzie wiosna, a w spółdzielni mieszkaniowej Projektant to już pewno mają lato. Podwyżki to tylko pobożne życzenia tych zdzieraczy, a takimi tandetnymi wypowiedziami próbują napędzać sobie poprzez media nabywców na ich pustostany!!!

G
GG

Du.a rala, wszędzie ceny spadają tylko u was rosną !

e
eric

ciekawe kto napędza klientów deweloperom - a swoją drogą to ceny już są wyższe więc nie ma się co śpieszyć bo mieszkania im wiszą z poprzedniego "boomu"

Dodaj ogłoszenie