Pomiar ruchu na drodze dojazdowej do Leska wykazał w sierpniu 2020 r. 46 tys. przejeżdżających aut w ciągu doby, co potwierdza konieczność realizacji tej inwestycji.
Rada Miejska w Lesku przyjęła stanowisko w sprawie przyspieszenia budowy obwodnicy od strony północnej z Postołowa do Glinnego przy DK 84. To „salomonowe” wyjście z konfliktu, którego przyczyną stał się pierwotnie planowany przebieg obwodnicy.
Obwodnica Leska ma być budowana w ciągu drogi wojewódzkiej nr 894. Jej koszt to 182 mln złotych. Obwodnica o długości 3,7 km ma być realizowana w latach 2022 – 2026. Jej początek zaplanowano w miejscowości Postołów w ciągu drogi krajowej nr 84, a koniec na drodze wojewódzkiej nr 894 w Huzelach.
Mieszkańcy gminy nie kwestionowali potrzeby samej drogi, ale jej przebieg. Szczególnie rozgoryczeni są ludzie z Huzel i Woli Postołowej. Taki przebieg obwodnicy nie rozwiąże problemów korków w mieście. Dlatego radni chcą pogodzić oczekiwania wszystkich stron.
– Aby rozwiązać ten konflikt, proponujemy, aby tę drogę wybudować począwszy od miejscowości Łączki (DW 893) z mostem na Sanie i poprowadzić przez Zmarzłową Dolinę do miejscowości Glinne i połączyć z DK 84, w miejscu gdzie będzie się kończyć obwodnica północna Leska. Ten przebieg dróg jest zdecydowanie mniej kolizyjny i najbardziej korzystny. Konieczne jest wyznaczenie miejsca, gdzie te dwie drogi mogłyby się połączyć w przyszłości w miejscowości Glinne i stworzyć jednolitą obwodnicę Leska, wyprowadzającą rzeczywiście cały ruch tranzytowy poza miasto – takie rozwiązanie widzą radni.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?