Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Liderzy Regionu 2023. Firma Makarony Polskie SA to firma spożywcza oparta na innowacyjnych technologiach

OPRAC.: Urszula Sobol
Celem strategicznym spółki Makarony Polskie SA na trudny 2023 rok jest rozwój organiczny oraz ustabilizowanie tego, co firma osiągnęła w 2022 roku, tak od strony ilościowej, jakościowej, jak i finansowej
Celem strategicznym spółki Makarony Polskie SA na trudny 2023 rok jest rozwój organiczny oraz ustabilizowanie tego, co firma osiągnęła w 2022 roku, tak od strony ilościowej, jakościowej, jak i finansowej Firma Makarony Polskie SA
Makarony Polskie SA to jeden z czołowych producentów makaronów w Polsce i Europie. Produkcja makaronów prowadzona jest w trzech zakładach zlokalizowanych na terenie Polski.

Produkty firmy cechuje wysoka jakość i smak, za którymi stoją innowacyjne technologie oraz prace badawczo-rozwojowe.

Firma Makarony Polskie SA jest producentem szerokiego asortymentu makaronów, wytwarzanych w technologii tłoczonej i walcowanej, m.in. spaghetti, penne, gniazd czy krajanki do tradycyjnego rosołu. W swoim portfolio posiada produkty wytwarzane na bazie mąki durum, mąki z pszenicy zwyczajnej, z dodatkiem jaj kurzych i przepiórczych, a także makarony prozdrowotne produkowane z mąk: orkiszowej, gryczanej, żytniej, czy z mąk z roślin strączkowych.

Historia Spółki sięga 1998 roku, kiedy rozpoczęła produkcję makaronów w Rzeszowie, kontynuując w ten sposób działalność PZZ Rzeszów. Przez te wszystkie lata Spółka stawiała na stabilny, ciągły rozwój organiczny wspierany udanymi akwizycjami.

Obecnie Makarony Polskie SA dysponują dużymi, dobrze zorganizowanymi mocami produkcyjnymi, elastycznymi i różnorodnymi, zlokalizowanymi w Rzeszowie, Częstochowie i Korpelach, które gwarantują zabezpieczenie potrzeb klientów w Polsce i wielu krajach europejskich.

W Rzeszowie są produkowane makarony tłoczone jak np. świderki czy spaghetti. Natomiast w zakładach w Częstochowie i Korpelach produkuje się makarony jajeczne, głównie w technologii walcowania.

Spółka stawia na budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez innowacje produktowe, procesowe i organizacyjne, w tym inwestycje w nowoczesne technologie oraz prace badawczo-rozwojowe, które pozwalają na rozszerzenie asortymentu i zaistnienie w nowych obszarach bardzo konkurencyjnego rynku.

W Zakładzie Produkcyjnym w Rzeszowie funkcjonuje Centrum Badań i Rozwoju Przemysłu Makaronowego, które przy współpracy z jednostkami naukowymi, prowadzi prace nad opracowywaniem innowacyjnych makaronów, w tym wysokobiałkowych, warzywnych i prozdrowotnych, które mają dać nam siłę i energię do codziennej pracy i wzmacniać nasz organizm w walce z chorobami cywilizacyjnymi.

- Nasze Centrum wyposażone jest w urządzenia pozwalające na wytwarzanie i przeprowadzanie w mikroskali prób laboratoryjnych i produkcyjnych. Łączenie prac badawczo-rozwojowych i produkcji zapewnia ich większą efektywność i pozwala na bardziej precyzyjne dopracowanie receptur nowych produktów, zarówno w aspekcie odżywczym, jak i organoleptycznym. Naszą ideą jest, aby produkty oferowane konsumentom przez Makarony Polskie SA pozwalały nie tylko zaspokoić podstawową potrzebę głodu, ale by były jednocześnie produktami wysokiej jakości, zapewniającymi satysfakcjonujące doznania smakowe, wizualne i zapachowe, aby potrawy przygotowane z naszych makaronów były pożywne i wykwintne - podkreśla Barbara Szymków, kierownik Centrum Badań i Rozwoju.

W opinii Zenona Daniłowskiego, prezesa zarządu Makarony Polskie SA, największym wyzwaniem w dobie kryzysu dla producentów makaronów jest dopracowanie nowej oferty produktowej i dopasowanie jej do aktualnych potrzeb i możliwości klienta. To konsument na nowo wyznacza, jakie produkty są dla niego optymalne, jakie powinny mieć składy, walory smakowe, opakowania i najważniejsze - jaka będzie akceptowalna cena produktu. W 2023 roku konsument w Polsce nie pójdzie w kierunku produktów najtańszych, o niskiej jakości, ponieważ dba o zdrowie i styl życia, o to, aby mieć zbilansowaną dietę. Spółka Makarony Polskie SA dopasowała ofertę do tych oczekiwań.

„Polskie zboża, polska mąka są najwyższej jakości, zakłady produkcyjne naszej Spółki są wyposażone w nowoczesną technologię, jesteśmy więc w stanie wyprodukować bardzo smaczny makaron na miarę oczekiwań konsumenta.” - stwierdza Barbara Szymków Kierownik Centrum Badań i Rozwoju.

Celem strategicznym spółki Makarony Polskie SA na trudny 2023 rok jest rozwój organiczny oraz ustabilizowanie tego, co firma osiągnęła w 2022 roku, tak od strony ilościowej, jakościowej, jak i finansowej.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24