Liderzy Regionu 2023. Firma Makarony Polskie SA to firma spożywcza oparta na innowacyjnych technologiach

OPRAC.: Urszula Sobol
Celem strategicznym spółki Makarony Polskie SA na trudny 2023 rok jest rozwój organiczny oraz ustabilizowanie tego, co firma osiągnęła w 2022 roku, tak od strony ilościowej, jakościowej, jak i finansowej
Celem strategicznym spółki Makarony Polskie SA na trudny 2023 rok jest rozwój organiczny oraz ustabilizowanie tego, co firma osiągnęła w 2022 roku, tak od strony ilościowej, jakościowej, jak i finansowej Firma Makarony Polskie SA
Makarony Polskie SA to jeden z czołowych producentów makaronów w Polsce i Europie. Produkcja makaronów prowadzona jest w trzech zakładach zlokalizowanych na terenie Polski.

Produkty firmy cechuje wysoka jakość i smak, za którymi stoją innowacyjne technologie oraz prace badawczo-rozwojowe.

Firma Makarony Polskie SA jest producentem szerokiego asortymentu makaronów, wytwarzanych w technologii tłoczonej i walcowanej, m.in. spaghetti, penne, gniazd czy krajanki do tradycyjnego rosołu. W swoim portfolio posiada produkty wytwarzane na bazie mąki durum, mąki z pszenicy zwyczajnej, z dodatkiem jaj kurzych i przepiórczych, a także makarony prozdrowotne produkowane z mąk: orkiszowej, gryczanej, żytniej, czy z mąk z roślin strączkowych.

Historia Spółki sięga 1998 roku, kiedy rozpoczęła produkcję makaronów w Rzeszowie, kontynuując w ten sposób działalność PZZ Rzeszów. Przez te wszystkie lata Spółka stawiała na stabilny, ciągły rozwój organiczny wspierany udanymi akwizycjami.

Obecnie Makarony Polskie SA dysponują dużymi, dobrze zorganizowanymi mocami produkcyjnymi, elastycznymi i różnorodnymi, zlokalizowanymi w Rzeszowie, Częstochowie i Korpelach, które gwarantują zabezpieczenie potrzeb klientów w Polsce i wielu krajach europejskich.

W Rzeszowie są produkowane makarony tłoczone jak np. świderki czy spaghetti. Natomiast w zakładach w Częstochowie i Korpelach produkuje się makarony jajeczne, głównie w technologii walcowania.

Spółka stawia na budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez innowacje produktowe, procesowe i organizacyjne, w tym inwestycje w nowoczesne technologie oraz prace badawczo-rozwojowe, które pozwalają na rozszerzenie asortymentu i zaistnienie w nowych obszarach bardzo konkurencyjnego rynku.

W Zakładzie Produkcyjnym w Rzeszowie funkcjonuje Centrum Badań i Rozwoju Przemysłu Makaronowego, które przy współpracy z jednostkami naukowymi, prowadzi prace nad opracowywaniem innowacyjnych makaronów, w tym wysokobiałkowych, warzywnych i prozdrowotnych, które mają dać nam siłę i energię do codziennej pracy i wzmacniać nasz organizm w walce z chorobami cywilizacyjnymi.

- Nasze Centrum wyposażone jest w urządzenia pozwalające na wytwarzanie i przeprowadzanie w mikroskali prób laboratoryjnych i produkcyjnych. Łączenie prac badawczo-rozwojowych i produkcji zapewnia ich większą efektywność i pozwala na bardziej precyzyjne dopracowanie receptur nowych produktów, zarówno w aspekcie odżywczym, jak i organoleptycznym. Naszą ideą jest, aby produkty oferowane konsumentom przez Makarony Polskie SA pozwalały nie tylko zaspokoić podstawową potrzebę głodu, ale by były jednocześnie produktami wysokiej jakości, zapewniającymi satysfakcjonujące doznania smakowe, wizualne i zapachowe, aby potrawy przygotowane z naszych makaronów były pożywne i wykwintne - podkreśla Barbara Szymków, kierownik Centrum Badań i Rozwoju.

W opinii Zenona Daniłowskiego, prezesa zarządu Makarony Polskie SA, największym wyzwaniem w dobie kryzysu dla producentów makaronów jest dopracowanie nowej oferty produktowej i dopasowanie jej do aktualnych potrzeb i możliwości klienta. To konsument na nowo wyznacza, jakie produkty są dla niego optymalne, jakie powinny mieć składy, walory smakowe, opakowania i najważniejsze - jaka będzie akceptowalna cena produktu. W 2023 roku konsument w Polsce nie pójdzie w kierunku produktów najtańszych, o niskiej jakości, ponieważ dba o zdrowie i styl życia, o to, aby mieć zbilansowaną dietę. Spółka Makarony Polskie SA dopasowała ofertę do tych oczekiwań.

„Polskie zboża, polska mąka są najwyższej jakości, zakłady produkcyjne naszej Spółki są wyposażone w nowoczesną technologię, jesteśmy więc w stanie wyprodukować bardzo smaczny makaron na miarę oczekiwań konsumenta.” - stwierdza Barbara Szymków Kierownik Centrum Badań i Rozwoju.

Celem strategicznym spółki Makarony Polskie SA na trudny 2023 rok jest rozwój organiczny oraz ustabilizowanie tego, co firma osiągnęła w 2022 roku, tak od strony ilościowej, jakościowej, jak i finansowej.

Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie