Lotnisko w Jasionce chce negocjować z Ryanairem

Beata Terczyńska
Ryanair potwierdza, nie będzie połączeń z Rzeszowa do Girony, Trapani, Glasgow i Birmingham.

- Na 90 procent tych połączeń nie będzie - mówi Katarzyna Gaborec z Ryanaira. - Jeszcze niewielkie korekty w siatce połączeń będziemy robili, ale najprawdopodobniej nie będą one dotyczyły Rzeszowa. Wiem, że negocjacje z portem w Jasionce jeszcze trwają, choć raczej nie przyniosą zmian.

Informacje o tym, że Ryanair w całej Europie dość mocno tnie połączenia w sezonie letnim, trwającym od końca marca do końca października, zaczęły pojawiać się w pierwszych dniach nowego roku. Przewoźnik tłumaczył, że zmusza go do tego brak wystarczającej liczby samolotów.

- Dopiero we wrześniu spodziewamy się kilku samolotów od Boeinga. Być może więc te cztery kierunki z Rzeszowa wrócą dopiero w sezonie jesienno - zimowym - mówi K. Gaborec.

Łukasz Sikora, kierownik zespołu marketingu i rozwoju siatki połączeń rzeszowskiego portu, potwierdza, że negocjacje z irlandzkim przewoźnikiem jeszcze się nie zakończyły i dlatego wierzą, że jeszcze nie wszystko stracone.

- Choć w preliminarzu, czyli wersji wstępnej siatki połączeń na lato, który dostaliśmy od Ryanaira dopiero w ubiegłym tygodniu, faktycznie nie ma Girony, Trapani, Glasgow i Birmingham, to ostatecznej decyzji w sprawie tych kierunków jeszcze nie mamy. Dlatego w przyszłym tygodniu umówiliśmy spotkanie z przedstawicielami Ryanaira. Bardzo solidnie się do niego przygotowujemy. Mamy nadzieję, że obronimy choć część wstępnie zawieszanych połączeń i że przywrócone zostaną jeśli nie pod koniec marca, to w późniejszym czasie, ale jeszcze latem.

Ł. Sikora mówi, że Ryanair utrzymał natomiast loty dwa razy w tygodniu do: Oslo Rygge, Manchesteru i Bristolu, trzy razy w tygodniu do: Dublina, Londynu Luton i East Midlands oraz siedem razy w tygodniu do Londynu Stansted.

Lotnisko niedawno pochwaliło się, że w ubiegłym roku obsłużyło aż 589 tys. pasażerów, czyli ponad 4 proc. więcej, niż rok wcześniej. Gdyby policzyć loty Rzeszów - Girona, Trapani, Glasgow i Birmingham, biorąc pod uwagę liczbę miejsc w samolotach, można szacować, że brak tych połączeń to strata dla portu ok. 80 tys. pasażerów.

- Zaczekajmy z obliczaniem wyników lotniska do końca roku. Może się okazać, że wcale nie będzie tak źle - mówi Sikora. - We wrześniu ub. roku doszło nam przecież dodatkowe połączenie Lufthansy do Frankfurtu oraz połączenia Eurolotu do Paryża i Rzymu.

Jeszcze w tym miesiącu powinna zapaść decyzja Eurolotu o zwiększeniu z dwóch do trzech razy w tygodniu lotów do Paryża.

Dodaje, że w sezonie letnim doszły też nowe kierunki lotów czarterowych. To Djerba w Tunezji, hiszpańskie Majorka i Teneryfa i Marsa Alam w Egipcie. Rozmawiają też z nowymi przewoźnikami, m.in. Wizz Air, choć ten zainteresowany jest póki co bardziej krajami bałkańskimi i Ukrainą.

Sprawdziliśmy, że najbliższe lotnisko, skąd można polecieć do Girony, Trapani, i Birmingham to Kraków, a do Glasgow - Warszawa, Wrocław i Bydgoszcz.

Rzeszowski port już od kilku lat uchodzi za jeden z najdynamiczniej rozwijających się w Polsce. Najważniejsze inwestycje ostatnich lat to nowy terminal pasażerski, nowe drogi kołowania, hangary dla samolotów i nowa wieża kontroli lotów.

Rekord upadłości w 2021 roku

Wideo

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
POLLOT

Lora  szkoda wypowiadać się w tym temacie 

L
Lora

To budujące, że nasz port lotniczy tak świetnie się rozwija :)

P
POLLOT

Dlatego Jasionka musi być w Rzeszowie bo nic się nie będzie działo dopóki Fedan i spółka będą tylko zbierać podatki , na pewno Fedan tam nic nie zrobi ani nie wybuduję drogi bo jest za mały w tym temacie , tylko Rzeszów może sobie poradzić z tym problemem dla dobra mieszkańców i użytkowników którzy chcą latać.

 

 

 

Nie  tylko Józio Fedan ,ale zarząd województwa, zarząd Portu Lotniczego, dyrekcja ZTM  muszą ulec zmianie,również opłaty lotniskowe muszą być niższe .Wtedy może zacznie coś latać

m
mieszkaniec Jasionki
W dniu 23.01.2014 o 18:14, POLLOT napisał:

Linia Wizzair nie wejdzie na jasionkę, do czasu kiedy ryanair sie nie wycofa... Każdy z was pisze o  tym,aby były nowe połączenia,owszem niech takie będą,ale niech też będą normalne połączenia z portu do Rzeszowa linią specjalną L czy np innych przewoźników. Czy to tak trudno jest postawić jakąś większą wiatę pod terminalem?? Czy tak trudno jest rozmawiać z przewoźnikami prywatnymi lub z PKS ??Szynobus o ile będzie jeździł to nie wcześniej niz przed 2020 rokiem. Aby lotnisko działało jak należy trzeba przede wszystkim zmienić jego władze,nie może być tak ,że od kilku lat kiedy to ostatni B767 odleciał do JFK pseudo rzecznik ,a raczej szkodnik sikora pierdzieli te same teksty :"rozmawiamy o nowych połączeniach do XXX z linią lotniczą XXX"Ile jeszcze można tak okłamywać ludzi?  Dlaczego nikt z lotniska nie powie prawdy,że opłaty za obsługę samolotu-tzw opłaty lotniskowe,są bardzo wysokie??Właśnie to jest  jeden z powodów,dlaczego linie lotnicze niechętnie latają  z/do RZE. Kolejnym powodem jest wspomniana przeze mnie znikoma komunikacja z/do lotniska.Nikt o zdrowych zmysłach za kilka minut jazdy taksówką nie zapłaci złotówkarzowi ...około 200 PLN . Dużo wody w pobliskim Wisłoku jeszcze upłynie zanim na Jasionce coś się zmieni.   Dlatego Jasionka musi być w Rzeszowie bo nic się nie będzie działo dopóki Fedan i spółka będą tylko zbierać podatki , na pewno Fedan tam nic nie zrobi ani nie wybuduję drogi bo jest za mały w tym temacie , tylko Rzeszów może sobie poradzić z tym problemem dla dobra mieszkańców i użytkowników którzy chcą latać.

 

P
POLLOT

Linia Wizzair nie wejdzie na jasionkę, do czasu kiedy ryanair sie nie wycofa...

 

Każdy z was pisze o  tym,aby były nowe połączenia,owszem niech takie będą,ale niech też będą normalne połączenia z portu do Rzeszowa linią specjalną L czy np innych przewoźników. Czy to tak trudno jest postawić jakąś większą wiatę pod terminalem?? Czy tak trudno jest rozmawiać z przewoźnikami prywatnymi lub z PKS ??

Szynobus o ile będzie jeździł to nie wcześniej niz przed 2020 rokiem.

 

Aby lotnisko działało jak należy trzeba przede wszystkim zmienić jego władze,nie może być tak ,że od kilku lat kiedy to ostatni B767 odleciał do JFK pseudo rzecznik ,a raczej szkodnik sikora pierdzieli te same teksty :

"rozmawiamy o nowych połączeniach do XXX z linią lotniczą XXX"

Ile jeszcze można tak okłamywać ludzi? 

 

Dlaczego nikt z lotniska nie powie prawdy,że opłaty za obsługę samolotu-tzw opłaty lotniskowe,są bardzo wysokie??

Właśnie to jest  jeden z powodów,dlaczego linie lotnicze niechętnie latają  z/do RZE. Kolejnym powodem jest wspomniana przeze mnie znikoma komunikacja z/do lotniska.

Nikt o zdrowych zmysłach za kilka minut jazdy taksówką nie zapłaci złotówkarzowi ...około 200 PLN .

 

Dużo wody w pobliskim Wisłoku jeszcze upłynie zanim na Jasionce coś się zmieni.

L
Lucjan

Poprostu trzeba zrobić zbiórke pieniedzy na Ryanair pomiędzy tymi którzy kożystają z ich usług.  Ja nie latam tymi liniami i nie chciał bym aby moje pieniadze z Podkarpackiego  UM  były wydawane w tym celu. Wiadomo jest ,że z połaczeń Ryanair kozystaja ludzie z poza naszego województwa jak i z poza  naszego kraju.

 

 

j
jestem za
W dniu 21.01.2014 o 22:18, leo napisał:

Mało to Budget Airlines w Europie?Tylko Ryanair i Wizzair działają w Polsce a gdzie reszta?Nie można by się dogadać z inną linią, która do Polski dotąd nie latała?

 

Można by było ale trzeba być kumatym i ruszyć dupę , bo samo nie przyjdzie należy się pochwalić że mamy nowoczesne lotnisko , bardzo dobre warunki lotne i co najważniejsze że lotnisko się rozwija bo co roku przybywa pasażerów. Gdzie pisze  że do Rzeszowa nie mogą przyjeżdżać z daleka tylko należy otworzyć ciekawe kierunki i dobrą konkurencję ale tego za biurka nie da się zrobić.

Żeby żądać od Ferenca żeby w tej sprawie robił więcej to należy przyłączyć Gminę Trzebownisko do Rzeszowa bo Fedan jest za cienki i niema kasy żeby się tym zajął mam nadzieję że odpowiedni ministrowie to zrozumią że taka gmina nie jest w stanie sprostać tym zadaniom i przyłączy Gminę Trzebownisko do Rzeszowa dla dobra nie tylko Trzebowniska ale przede wszystkim Rzeszowa i całego Podkarpacia . Marszałek powinien się w to włączyć tak jak i wojewoda bo powinno zawsze się wybierać dobro wszystkich a nie jednostki- tak widzę tą demokrację.

m
mieszkaniec Rzeszowa
W dniu 22.01.2014 o 08:55, narcjarz napisał:

Powinni rozmawiać z wizzair linia która jest lepsza od rajnera a lata na południe ile by było chętnych do latania na narty i nie tylko bezpośrednio z Rzeszowa ale kto to załatwi .

 

Jestem za połączeniem Rzeszowa z Bergamo z powodzeniem lata wizyr , jest to dobra linia bo można zabrać walizkę 20 kg , bagaż podręczny 10 kg. oraz narty jak się leci z biurem podroży życzył bym wszystkim bo wiem że na narty jeździ dosyć ludzi a samolotem wcale nie jest drożej ale za to wygoda .

..

Dużo Polaków korzysta z lotniska we Lwowie. Kilka  ciekawych połączeń w   rozsadnych cenach.Ale trzeba pokonać granicę. Korzystniejsze byłoby pozyskanie  podobnych połączeń z Rzeszowa.Na razie nic nie słychac o staraniach w tym kierunku.Chyba że biznesowe rozmowy sa poufne.Miejmy nadzieje że  coś sie zmieni na lepsze.

k
kasia tusk

To tak samo jak na wakacjach mialy byc bezposrednie polaczenia rzeszow- toronto , ale jak  w zarzadzie siedza debile , i niedojdy nie POtrafiace nic zalatwic , no to takie mamy efekty , dno , dno i jeszcze raz dnoooooo !!!

n
narcjarz

Powinni rozmawiać z wizzair linia która jest lepsza od rajnera a lata na południe ile by było chętnych do latania na narty i nie tylko bezpośrednio z Rzeszowa ale kto to załatwi .

m
mieszkaniec Jasionki
W dniu 22.01.2014 o 01:48, lola napisał:

Ulomny prezydent Rzeszowa nawet nie potrafi komunikacji regularnej do lotniska zrobic - wstyd . Ale co sie dziwic - z pzpr , sld  pochodzi .

 

Po pierwsze jesteś wielkim tumanie i nie powinieneś się ośmieszać lotnisko leży w gminie Trzebownisko i powinieneś się z tym udać do Fedana , co może Ferenc zdziałać nie na swoim.

Dlatego do tej wypowiedzi należy dołączyć Gmina Trzebownisko do Rzeszowa.

l
lola

Ulomny prezydent Rzeszowa nawet nie potrafi komunikacji regularnej do lotniska zrobic - wstyd . Ale co sie dziwic - z pzpr , sld  pochodzi .

K
Konrad

Ciekawe jest to,ze sprawdzili,ze najblizsze lotnisko dla Glasgow to min.Warszawa...jak mamy blizej chociazby regularne połączenie z Krakowa-co ciekawe Ryanair utrzymuje"gówniane" połączenie z Goleniowem z Glasgow zawieszając go jedynie na kilka miesięcy w których loty nie mają 100% obłożenia czyli adekwatnie do zainteresowania trasą GLA-RZ na której to jest zawsze 70-80%

o
obserwator

Dziwi fakt tak kurczliwego trzymania się tylko jednego strategicznego przewoźnika:/ zamiast rozwijać lotnisko rozmawiać proponować innym to ryan jest podkarpackim "bogiem" żal na to wszystko patrzeć, bo potencjał jest olbrzymi a ewidentnie ktoś ten potencjał blokuje:/ Lublin jest dużo młodszy stażem i do tego ma mniejszy potencjał a proszę nie korzysta z usług tylko jednego monopolisty a przyciąga wielu w tym nawet eurolot lata do gdańska....jeszcze trochę takiej polityki i jasionka podzieli sytuację z łodzią, która także była/jest uzależniona tylko od jednego...dziś efekt tego widac gołym okiem....żal patrzeć:/

Dodaj ogłoszenie