Aż 98% gospodarstw domowych w kraju nie skorzystało do tej pory z dostępnej od ponad 7 lat możliwości zmiany sprzedawcy prądu - wynika z danych Urzędu Regulacji Energetyki.
Jak pokazują badania zrealizowane na zlecenie Epower.pl przez PBS podobna tendencja dotyczy regionu wschodniej Polski. Dostawcę energii zmieniło tylko 2% gospodarstw domowych z województwa podkarpackiego, lubelskiego, podlaskiego i świętokrzyskiego. Z czego to wynika? Niemal co trzeci (30%) konsument z tych województw, który nie zmienił dotychczas sprzedawcy prądu, nie wie jak to zrobić, a 19% nawet nie ma świadomości, że istnieje taka możliwość. Znaczny odsetek (38%) osób z gospodarstw domowych, które korzystają z energii elektrycznej na bazie starych umów, nie wie także, jakie korzyści może mieć ze zmiany sprzedawcy prądu.
- Każdy, kto nie zmienił dotychczas dostawcy prądu, może zawrzeć umowę z nowym sprzedawcą bez żadnych kar umownych. Co więcej, każdy ma taką techniczną możliwość. Niestety wiele osób nie jest świadomych nie tylko możliwości zmiany sprzedawcy energii elektrycznej, ale nawet nie orientuje się za co dokładnie płaci uiszczając rachunek za prąd – komentuje Vincent Lamort de Gail, zarządzający Epower.pl, pierwszym w Polsce sprzedawcą prądu wyłącznie przez Internet.
Przeciętny mieszkaniec przyzwyczajony do dotychczasowego dostawcy, nie chce go zmieniać, gdyż nie wierzy, że dużo zyska na takiej operacji. A jeśli nawet w jednym roku zyska, to w kolejnym może stracić, chyba, że na czas znowu zmieni dostawcę. Ponadto obawia się skomplikowanych procedur i na zapas obawia się ewentualnych skutków takiej zamiany.
- Przy zmianie sprzedawcy nie następuje żadna zmiana techniczna, prąd płynie bez przerwy od dotychczasowego dystrybutora, a Epower zajmuje się wszelkimi sprawami formalnymi związanymi z wypowiedzeniem umowy u dotychczasowego sprzedawcy. Jedyną istotną zmianą są zatem niższe rachunki za prąd – zapewnia Vincent Lamort de Gail.
- Nie chcę zmieniać dostawcy prądu, aby nie okazało się, że całkiem odetną mi prąd. Ponad rok temu mąż nie zapłacić raty za prąd bo zapomniał, to przyjechała ekipa elektryków i groziła odcięciem prądu. Ledwo ich ubłagałam, żeby tego nie robili, że do tej pory nie mieliśmy zaległości i zresztą natychmiast zapłaciłam - tłumaczy pragnąca zachować anonimowość mieszkanka Rzeszowa. - Poza tym nawet jak jest taka możliwość, to czy mi się to opłaci. Jak zmieniłam operatora telefonii komórkowej, to ten dotychczasowy najpierw zapewnił mnie, że jesteśmy całkowicie rozliczeni, a potem przez pół roku straszył mnie komornikiem, że się z nim źle rozliczyłam i że mam dopłacić z odsetkami kilkanaście zł. Więc czy taka zabawa ma sens?
Badanie dot. gospodarstw domowych zostało zrealizowane przez PBS na zlecenie Epower.pl w okresie 22-24 sierpnia 2014 r. w ramach badania na reprezentatywnej próbie 968 dorosłych Polaków.
***
Epower.pl jest marką należącą do spółki Empower Energy, która prowadzi działalność w zakresie sprzedaży energii elektrycznej i jest pierwszym w Polsce sprzedawcą prądu wyłącznie przez internet.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Urbańska obnaża się przed młodzieżą w sieci. Nie jesteście na to gotowi [ZDJĘCIA]
- Była naszą olimpijską królową. Dziś Otylię Jędrzejczak trudno rozpoznać [ZDJĘCIA]
- Tamara Arciuch pokazała syna. Znacie go z telewizji, choć bardzo się zmienił [FOTO]
- Niespodziewane problemy u Cichopek i Kurzajewskiego. Poprosili o pomoc ekspertkę