Mieszkańcy podrzeszowskiego Zaczernia nie chcą zawrotki dla tirów przy swoich domach. Ale czy ta inwestycja w ogóle powstanie?

Marcin Piecyk
Marcin Piecyk
Tu właśnie, w Zaczerniu miała powstać zawrotka. Mieszkańcy nie chcą, żeby ciężarówki przejeżdżały tuż obok ich domów
Tu właśnie, w Zaczerniu miała powstać zawrotka. Mieszkańcy nie chcą, żeby ciężarówki przejeżdżały tuż obok ich domów Krzysztof Łokaj
Mieszkańcy Zaczernia obawiają się, że już niedługo, tuż obok ich domów, powstanie zawrotka dla ciężarówek. Do tej pory nikt nie poinformował ich o szczegółach budowy, choć plany zakładały, że część drogi będzie przebiegać przez ich działki.

- Dowiedzieliśmy się o tej przebudowie w momencie, kiedy przyszedł geodeta. Zaczął nam malować znaki po płotach. Podsunął tylko do podpisania zgodę na „nowe granice”. Zapytałem, co to znaczy, co tu będzie? Usłyszałem, że nie może powiedzieć

- opisuje pan Robert, jeden z mieszkańców podrzeszowskiego Zaczernia.

Ekspresówka S19 połączy Rzeszów z Lublinem i Warszawą [ZDJĘCIA]

Chodzi dokładnie o boczną ulicę, która biegnie na wschód od drogi będącej kontynuacją ul. Warszawskiej. Wzdłuż jest siedem domów, a naprzeciwko, pozostałość po dawnym sadzie. Mieszkańcy dowiedzieli się, że planowana jest tu budowa zawrotki dla ciężarówek, przez co stracą po ok. 1,5 metra ze swoich działek.

- Nam chcą zabrać po kawałku ziemi. Po przeciwnej stronie jest pusto. Dlaczego tam nie zrobią tej zawrotki? - skarży się pan Leszek z Zaczernia.

Mieszkańcy odkryli, że dawny sad prawie w całości należy teraz do Auto-Resu. Od razu zaczęli łączyć tajemniczą inwestycję z interesami tej firmy.

- Teren naprzeciw nas jest teraz pusty, a ktoś chce się nam pchać pod okna. Moim zdaniem salon samochodowy robi sobie wygodny dojazd - spekuluje jeden z sąsiadów.

W sprawie zawrotki interweniowaliśmy w Zarządzie Dróg Powiatowych. Bogdan Kobiernik, z-ca dyrektora ZDP powiedział nam jednak, że nie ma w planach takiej budowy.

Przebudowa drogi z Przemyśla do planowanego przejścia granic...

Rozmawialiśmy też z projektantem.

- Na początku, przy tworzeniu koncepcji, był pomysł na zawrotkę. Finalnie, nic takiego tam nie powstanie. Będzie tylko przebudowa skrzyżowania - tłumaczy Stanisław Salabura.

Jeśli chodzi o Auto-Res, prezes firmy wyjaśnia, że żadnego związku z inwestycją nie miał.

- To nie było nasze działanie, tak sobie przewidzieli projektanci, taką przygotowali koncepcję - opisuje Dariusz Mierzejewski. - Na początku całość miała być na naszej działce. W końcu ktoś doszedł do wniosku, że skoro będą przebudowywane jeszcze dwa skrzyżowania, to gdzieś się da zawrócić ciężarówkom. Z resztą, jakie tiry tędy jeżdżą, skoro mamy obwodnicę? Według mnie, to było szukanie na siłę dziwnych rozwiązań.

Zobacz też: Co podróżni sądzą o wprowadzeniu opłat za parking w Jasionce

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gosci
28 września, 10:38, Gość:

cyt.:"Będzie tylko przebudowa skrzyżowania - tłumaczy Stanisław Salabura"-czy aby ta przebudowa nie będzie właśnie zakamuflowanym wybudowaniem zawrotki, tylko inaczej nazwanym?A swoją drogą dlaczego wszystkie firmy znajdujące się w halach po byłym polamie pozwoliły sobie na zlikwidowanie lewoskretu przy wyjeździe na drogę główną od strony autoresu?Lewoskręt był tutaj od zawsze,a teraz i tak często widzę jak duże samochody ciężarowe skręcają tu w lewo w kierunku Głogowa.

28 września, 12:19, Błażej Budnik:

Wogole tam nie ma kto wie jakich skrzyżowań żeby je przebudować. I tak jacyś debile robiąc wyjazd z Fiata nie pomyśleli że ktoś może skręcac w lewo na Głogów Młp. I nikt się tym nie przejmował nawet burmistrz Głogowa Baj. Teraz nagle się obudzili trochę za późno i nie kosztem mieszkańców.

Kombinowali zawrotkę żeby z salonu tiry mogły wyjechać w lewo na autostradę

Teraz chcą ludziom zamknąć wyjazd w kierunku Rzeszowa . Starosta podpisał taką koncepcje przebudowy skrzyżowań wyłącznie Pod biznes tylko . Pytania do niego : gdzie tu dbałość o dobro mieszkańców ? Strona społeczna nie była wogole pytana o zdanie a dyr ochr środowiska napisał w operacie że strona społeczna nie wniosła sprzeciwu ...

M
Marek

Zawrotka była mydleniem oczu. Uwaga : chodzi o SR8 czyli skrzyżowanie z drogą gminną/osiedlową. W tym miejscu czyli na drodze gminnej/osiedlowej Nr 108824R która jest drogą dojazdową do nowo powstałych osiedli mieszkaniowych, wzdłuż sadu, który w części należy do Auto-Res, wg nowej koncepcji ma zostać ZLIKWIDOWANY lewoskręt w kierunku Rzeszowa oraz lewoskręt w kierunku osiedla !

Mieszkańcy aby dojechać do Rzeszowa będą musieli pojechac w kierunku Głogowa Małopolskiego i nawrócić kilometr dalej w miejscu projektowanej nawrotki albo gdy ta nie powstanie bo coś przeprojektują w trakcie, będzie trzeba dojechać do ronda które projektowane jest przy karczmie i zjeżdzie do Zaczernia. To samo jeśli chodzi o wjazd na osiedle od strony Głogowa Młp. -brak zjazdu ! Trzeba bedzie jechać w kierunku Rzeszowa i nawracać aby dojechać do domu.

Czy mieszkańcy na to pozwolą? Wątpię i czuję że przyszykują protesty takie jak w innych częciach kraju- Np blokowanie głównej drogi powiatowej.

Całą inwestycję będzie obejmowała specustawa czyli PZD mógłby wykorzystać część pustego sadu na wygodny wyjazd z osiedla w obie strony. Niestety urzędnicy mają mieszkańców w nosie i wolą pójść na rękę Salonowi samochodowemu tak organizując skrzyżowanie z drogą osiedlową by dobrze zrobić tylko Auto-Resowi do którego będzie dojazd w kierunku salonu od strony Rzeszowa i od strony Głogowa Młp. Sam wyjazd z osiedla i wjazd do niego nie jest już pewnie taki istotny bo przecież ludzie mogą jeżdzić w drugą strone i nawracać.

"Skrzyżowanie zwykłe SR8 w km 2 595 z drogą gminną Nr 108824R (Zaczernie-koło sadu) – brak możliwości bezpośredniego skrętu w lewo na drogę główną oraz z drogi głównej w lewo na drogę gminną; Ograniczenie liczby możliwych bezpośrednich relacji skrętnych w obrębie poszczególnych skrzyżowań został podyktowany względami bezpieczeństwa. W celu zapewnienia pełnej komunikacji dla poszczególnych relacji zaprojektowano dodatkowo zewnętrzną zawrotkę zlokalizowaną w km 0 552. Zamawiający dopuszcza możliwość „otwarcia” (przerwania wyspy dzielącej i umożliwienie dodatkowych relacji skrętnych) niektórych skrzyżowań, jeżeli analiza ruchu wykonana przez Wykonawcę wykaże taką zasadność"

...Wykonawcę czyli Projektanta. Urząd scedował dobra wolę utworzenia w tym miejscu lewoskretu w kierunku Rzeszowa na biuro projektowe z Jarosławia które wygrało przetarg.

Co na to wszystko mieszkańcy?

v
vgx

Tę "inwestycję", czyli zawrotkę dla TIR-ów musiał wymyślić wyjątkowy kretyn, taka podręcznikowa gnida urzędnicza. Przecież 2 km dalej w kierunku Głogowa są 2 ronda, gdzie zagubiony kierowca może swojego TIR-a zawrócić. Po co marnować plac po dawnym sadzie i jeszcze wydzierać ludziom kawałki ich działek dla chorego, podkreślam CHOREGO wymysłu ?

B
Błażej Budnik
28 września, 10:38, Gość:

cyt.:"Będzie tylko przebudowa skrzyżowania - tłumaczy Stanisław Salabura"-czy aby ta przebudowa nie będzie właśnie zakamuflowanym wybudowaniem zawrotki, tylko inaczej nazwanym?A swoją drogą dlaczego wszystkie firmy znajdujące się w halach po byłym polamie pozwoliły sobie na zlikwidowanie lewoskretu przy wyjeździe na drogę główną od strony autoresu?Lewoskręt był tutaj od zawsze,a teraz i tak często widzę jak duże samochody ciężarowe skręcają tu w lewo w kierunku Głogowa.

Wogole tam nie ma kto wie jakich skrzyżowań żeby je przebudować. I tak jacyś debile robiąc wyjazd z Fiata nie pomyśleli że ktoś może skręcac w lewo na Głogów Młp. I nikt się tym nie przejmował nawet burmistrz Głogowa Baj. Teraz nagle się obudzili trochę za późno i nie kosztem mieszkańców.

J
Janusz Syty

Nieco dalej przy autostradzie są 2 ronda. Tam są spokojnie nawrorki dla tirów a nie żeby robić takie cyrki koło ludzkich domów!!!

G
Gość

cyt.:"Będzie tylko przebudowa skrzyżowania - tłumaczy Stanisław Salabura"-czy aby ta przebudowa nie będzie właśnie zakamuflowanym wybudowaniem zawrotki, tylko inaczej nazwanym?A swoją drogą dlaczego wszystkie firmy znajdujące się w halach po byłym polamie pozwoliły sobie na zlikwidowanie lewoskretu przy wyjeździe na drogę główną od strony autoresu?Lewoskręt był tutaj od zawsze,a teraz i tak często widzę jak duże samochody ciężarowe skręcają tu w lewo w kierunku Głogowa.

Dodaj ogłoszenie