reklama

Mieszkańcy triumfują. Projekt al. Sikorskiego do poprawki

#Bartosz GubernatZaktualizowano 
Krystyna Baranowska
Na wniosek właścicieli domów przy al. Sikorskiego w Rzeszowie projektant zmieni lokalizację nowych przystanków.

- Fachowcy zaprojektowali przebudowę drogi, ale najwyraźniej nie byli nawet w terenie. Przystanki autobusowe zaplanowali przy murach domów, podczas gdy między zabudowaniami są puste działki. To niedopuszczalne grzmi Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa.

Al. Sikorskiego w Rzeszowie dzieli się w tej chwili na dwie części. Pierwsza, między al. Powstańców Warszawy a ul. Robotniczą została przebudowana i poszerzona do czterech, a miejscami nawet sześciu pasów ruchu. Powstały tu nowe chodniki i ścieżki rowerowe, a wzdłuż domów stanęły ekrany dźwiękochłonne. Przebudowany odcinek kończy się na skrzyżowaniu z ul. Robotniczą i Strażacką, na wysokości hotelu Villa Riviera. Stąd aż do granicy Rzeszowa z gminą Tyczyn 2,5-kilometrowy odcinek ma tylko jedną jezdnię, a chodniki tylko na części swojej długości.

Dlatego w ratuszu zapadła decyzja o przebudowie tej części Sikorskiego. Pierwszy projekt oprotestowali mieszkańcy, którzy narzekali, że po przebudowie droga będzie biegła zbyt blisko ich domów. To m.in. po ich skargach urzędnicy kazali projektantowi zmienić dokumentację.

- Prace już trwają, kompletny projekt dostaniemy w grudniu. Mimo zleconych zmian przypuszczam, że i tak nie obejdzie się bez kolejnych protestów. Ludzie, którzy mają wolne działki albo mieszkają dalej od drogi już nam sygnalizowali, że także nie życzą sobie drogi i zatoczek na swoich posesjach - mówi Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Drogowcy tłumaczą, że al. Sikorskiego nie da się wybudować tak, aby nikt nie protestował.

- Część domów stoi bardzo blisko ulicy. Aby jak najmniej ingerować w prywatne działki zrezygnowaliśmy z budowy osobnych chodników i ścieżek rowerowych. Zamiast nich powstaną tzw. ciągi pieszo-jezdne, które będą służyły zarówno pieszym jak i rowerzystom - mówi dyrektor Magdoń.

Ze względu na protesty mieszkańców droga będzie budowana w oparciu o tzw. specustawę. Oznacza to, że drogowcy automatycznie pozyskają prywatne działki niezbędne do jej poszerzenia. Prace warte 25-30 mln zł chcą zacząć już w przyszłym roku, dlatego złożyli wniosek o dofinansowanie budowy przez Unię Europejską. Liczą na pieniądze jeszcze z tego rozdania, które udało się oszczędzić na realizacji dużych programów transportowych realizowanych m.in. przez Rzeszów, Lublin i Olsztyn. W projekcie przyszłorocznego budżetu Rzeszowa na inwestycję zarezerwowano 15,5 mln zł.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

e
ewa

Ale w tym artykule jest dużo nie prawdy. Po pierwsze remont Sikorskiego nie był do Skrzyżowania z Robotniczą tylko z Malowniczą a to jest ok 1 kilometr dalej, po drugie wybrano najgorszy projekt z trzech, po trzecie chcą drogę miejską podciągnąć pod spec ustawę by nie płacić odszkodowań, po czwarte podwyższyli dopuszczalny poziom hałasu by nie stawiać barier dźwiękochłonnych (ekranów). Po piąte nie było konsultacji z mieszkańcami chyba że ktoś z dopytywał się w urzędach to coś mu powiedziano, po szóste nikt nie mówi jaki będzie wpływ drgań nowej drogi na pobliskie zabudowania (będą pękać bo ma pójść tędy ruch tirów z Babicy przez Budziwój) po siódme przy namalowaniu bus pasów nie zmieni to niczego na tej drodze bo w sumie autobusów jest nie wiele (co setny mobilek to autobus) a ósmym zagadnieniem jest mała przepustowość skrzyżowania z Robotniczą, następnie Łukasiewicza i rondem na Rejtana. Kończąc zadam pytanie DLACZEGO NASZ PREZYDENT CHCE ZROBIĆ DOBRZE SĄSIEDNIM GMINOM (Tyczyn, Błażowa, Chmielnik) BY IM LEPIEJ SIĘ JEŹDZIŁO PO NASZYM MIEŚCIE I DLACZEGO MY MIESZKAŃCY MAMY ZA TO PŁACIĆ OSTATNIM PYTANIEM JEST KOGO MA TA DROGA USZCZĘŚLIWIĆ BO MIESZKAŃCÓW NA PEWNO ONA NIE USZCZĘŚLIWIA a PRZYDAŁŁA BY SIĘ PRAWDZIWA OBWODNICA POŁUDNIOWA?

G
Gość
W dniu 26.11.2013 o 20:21, niko71 napisał:

ciekawe jaki kretyn    może zaprojektować droge około 4 km po dwa pasy  w obie strony bez pasa  rozdzielającego i praktycznie bez możliwości skręty w lewo, na pewno nie ma to nic  wspólnego z bezpieczeństwem  a korki jak były tak będą, problem nie leży w szerokości drogi tylko w odpowiedniej organizacji na skrzyżowaniu z Robotniczą.Ale jego wysokość  tego już nie pojmie ,jedynie to co jest zrobić to przedłużyć bucpasy do Tyczyna.  Sprubój wyjechać z ul Strażackiej po godz, 7

n
niko71

ciekawe jaki kretyn    może zaprojektować droge około 4 km po dwa pasy  w obie strony bez pasa  rozdzielającego i praktycznie bez możliwości skręty w lewo, na pewno nie ma to nic  wspólnego z bezpieczeństwem  a korki jak były tak będą, problem nie leży w szerokości drogi tylko w odpowiedniej organizacji na skrzyżowaniu z Robotniczą.Ale jego wysokość  tego już nie pojmie ,jedynie to co jest zrobić to przedłużyć bucpasy do Tyczyna. 

a
anonim

No a ciekawe co dalej z ulicą Strażacką? mieli zacząć kończyć ją do Sikorskiego w październiku , jest koniec listopada i nic tutaj nie ruszają.....

B
Bajtek

nic nie piszą, a powinni - przebudowany zostanie przy okazji fragment ul. Strażackiej od ul. Sikorskiego aż po ul. Sympatyczną, gdzie ponoć mają obniżyć trochę jezdnię, ale przede wszystkim wybudują chodniki, drogi dla rowerów i dołożą oświetlenie. No chyba, że się coś zmieniło? ktoś coś wie? 

J
J

W PL brakuje pernamentnie od 50 lat urbanistów, jesli tacy by się znalezli w osrodkach zarzadzania miastami/gminami to dzisiaj bysmy mieli nie tylko szersze ulice w Rzeszowie ale i przynajmniej też byłyby zarezerwowane pasy wzdłuż ulic na sieć tramwajową - a tak to co jest? wielkie G.

 

o
ola

I bardzo dobrze niech w koncu robią ta droge, i tak czy tak, jedzie sie teraz w korku..... Tylko, aby ta przebudowe zrobili rozsadnie!!!!!!

m
mieszkaniec

Dokładnie taka sama sytuacja rysuje się z przebudową

ul. Jana pawła II  na osiedlu Budziwój , zatoki autobusowe

zaprojektowane na rogu domu , zabrane całe podwórka , na szczęście

na razie na mapie. Zobaczymy jak dojdzie do realizacji.

I w dodatku nie ma z kim rozmawiać, a Firma wykonawcza przysyła

pisma ,że nie ma możliwośći zmian. Zobaczymy.

K
Krzychu

Pewnie, już widze te korki podczas tej przebudowy az do borku, no nic będzie trzeba wstawać o 5 zeby być w robocie na 7.

R
Rz-ów

A czy urzędnicy byli w terenie, czy sprawdzali zatwierdzony przez nich projekt? Tak wygląda projetowanie zza biórka i jego późniejsza weryfikacja i zatwierdzanie!!!

X
XXX

Kto nadzoruje projekty w MZD? Czy zawsze trzeba tłumaczyć się tak samo? Po jaką cholerę siedzi ich tam tak dużo. Co inwestycja to wpadka. Chyba czas na zmiany w MZD?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3