Mieszkanka Rzeszowa przez zepsuty biletomat dostała dotkliwy mandat od kontrolerów. "Mogła zakupić bilet, korzystając z innych sposobów"

Wojciech Tatara
Wojciech Tatara
Paweł Dubiel
Pani Sabina z Rzeszowa musi zapłacić 257 zł mandatu za brak biletu, którego nie mogła kupić. Zainstalowany w autobusie biletomat mający to umożliwić pasażerom był zepsuty. ZTM uważa jednak, że nie jest to wystarczające usprawiedliwienie.

Pani Sabina spieszyła się na próbny dzień w pracy. Wsiadła do porannego autobusu linii 27 na przystanku przy ul. Krakowskiej. W autobusie usiłowała kupić bilet jednak biletomat działał wadliwie. W międzyczasie do autobusu wsiedli kontrolerzy i nie zwracając uwagi na jej tłumaczenia oraz innych pasażerów, którzy stanęli w obronie kobiety, ukarali ją dotkliwym mandatem.

- Chciałam i nadal chcę uiścić opłatę za bilet w wysokości 3,60 zł i to chętnie uczynię, ponieważ jestem osobą uczciwą i tak się powinno robić, ale skoro nie z mojej winy nie miałam tego biletu, uważam, że wystawiony mandat jest bezpodstawny i szarga moje dobre imię - uważa pani Sabina.

Jej tłumaczenia nie przekonały jednak Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie, który utrzymał karę w mocy, twierdząc, że pasażerka mogła zakupić bilet, korzystając z innych sposobów, np. przyłożeniem karty płatniczej do kasownika.

Pani Sabina będzie jeszcze szukać sprawiedliwości o prezydenta Konrada Fijołka, chociaż wielkich nadziei na uniknięcie mandatów nie ma.

To nie pierwszy przypadek, kiedy pasażerowie alarmują naszą redakcję o niesprawnych biletomatach. Postanowiliśmy zapytać ZTM, czy nie należałoby się zastanowić nad likwidacją tych urządzeń, które zamiast ułatwiać życie pasażerom, narażają ich na dotkliwe kary.

- Nadal widzimy konieczność instalowania nowych biletomatów mobilnych w pojazdach komunikacji miejskiej w Rzeszowie. Proszę pamiętać, iż dzienna liczba sprawnych biletomatów wynosi ok. 95 proc., pozostały odsetek procentowy wynika z błędnie użytkowanych przez pasażerów urządzeń (wrzucanie np. brudnych oraz pokrzywionych monet), kolejny zaś odsetek stanowią problemy z łącznością internetową oraz faktyczne awarie techniczne - wylicza Anna Kowalska dyr. ZTM.

ZTM przypomina, iż zgodnie z ustawą o prawie przewozowym podróżny, wchodząc do pojazdu, powinien posiadać przy sobie bilet przygotowany do skasowania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Pirat drogowy w Lublinie

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jerzy Kuć
Moja córka też została potraktowana w podobny sposób. Pójdę nawet do sądu ale nie odpuszczę tym ...... . Wrocławianin w ubiegłym roku 4 listopada 2021 wygrał podobną sprawę z miastem i teraz żąda odszkodowania. Zapraszam osoby, które zostały podobnie potraktowane w celu wspólnej walki z oszustwem.
G
Gość
Dlaczego hejtujecie prezydenta? Każdy kto na niego głosował wiedział kim jest i jak będzie kierował Rzeszowem. Niestety.
G
Gość
Wystarczy zatrudnić inteligentnego kontrolera z poczuciem empatii i nie będzie problemów ze zrozumieniem takich sytuacji. Proponuję wprowadzić testy, tak jak w policji. Efekt gwarantowany. Kto inteligentny zrozumie.
t
tylko UOKIK pomoże
Gdyby Fijołek był prawdziwym prezydentem z krwi i kosci a nie celebrytą nierobem to by zarzadził wprowadzenie nowego prawa - Jeżeli biletomat jest zepsuty pasażer zglasza to kierowcy a ten blokuje kasowniki i kurs do bazy jest za darmo. Byłoby to tak po ludzku uczciwe i wymuszało na przewoźniku większą dbałość o miejskie mienie. Dziś wsiadając do autobusu masz mieć bilet. Tylko są dzielnice gdzie biletu nie kupisz. I po co podatnik zapłacił w podatkach za biletomat w autobusie? Pytanie, jeżeli ZTM wie że są one awaryjne i stanowia pułapkę a jego awaryjność to loteria a tu mowa o "95%" działających czy tym nie powinna zająć się UOKIK? Czyli ZTM dopuszcza że ludzie mimo nawet dobrej woli nie kupią biletu i będą musieli zapłacić karę?

Pani Anna Kowalska za takie podejscie do klienta powinna stracić pracę. Systemowo patologicznie traktuje się ludzi którzy utrzymują tą panią. System się zmienił a tu PRL pelną gębą. Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi. UOKIK powinien nalozyc karę 10% rocznego dochodu to by szybko tę patologię z kasownikami wyeliminowali.
s
student
Głupio się ZTM tłumaczy. Normą jest że biletomat się zawiesi i nie możliwości kupna biletu w żaden sposób. Zostaje kopanie obudowy co najwyżej :)

Najgorzej jak połknie pieniądze a biletu nie wyrzuci. Kto wsiada do autobusu np. na Drabiniance albo w Białej czy Budziwoju nie ma fizycznej możliwości kupna biletu bo tam nie ma kiosków rucu a na przystankach nie ma biletomatów. Po bilet trzeba jechać na Nowe Miasto.

I jak to zrobić jeżeli w autobusie też nie kupię?
R
Rzeszowiak
Kontrolerzy traktują każdego z automatu jako winnego braku biletu. Brak jakiejkolwiek empatii. Oczywiście są notoryczni naciągacze i kombinatorzy. Takich powinni mieć na czarnej liście.
I
IREK
Całkiem niedawno jechałem 2 razy autobusem Lini 5... W obu przypadkach nie dało się za bilet zapłacić kartą, co gorsza nie dało się też cofnąć do wyboru metody płatności, aby zmienić na gotówkę, bo biketomat się zawiesił... Tragedia
G
Gość
Ta Pani może wygrać tę sprawę dopiero w sądzie.

Były już takie przypadki w Polsce.

Będzie to kosztowało sporo czasu i nerwów.
G
Gość
Czyli autobus był niesprawny dla obsługi pasażerów..po to jest automat kupiony także za cenę biletów, którą płacimy za przejazd by mógł z niego skorzorzystac każdy pasażer..dyrekcja mpk najwidoczniej zapomniala o tym komu SŁUŻY komunikacja miejska i skąd pracownicy maja na pensje...i nie mówię tutaj o ludziach ktorzy nie chca płacic za bilet...w takim przypadku niech kierowca handluje przjazdami...a zgłosil awarię biletomatu? To jest śmieszne...mpk wystawia sie kolejny raz na pośmiewisko i nie dziwota ze tak wygląda walka o klienta, ekologie itd..itd..a placimy wszyscy na nierobów i nieudaczników.. zasłaniających się bzdurnymi wewnętrznymi przepisami a nie interesem i dobrem społecznym...WNOSZĘ O PODWYŻSZENIE CEN BILETÓW CELEM ZAKUPU KOLEJNYCH ATRAP BILETOMATÓW.. i wszystko będzie dalej jak w Misiu...
P
Pchlebow
10 lutego, 20:28, Gość:

Skoro pasażer wsiadający do autobusu ma mieć bilet, to po co biletomaty?

Już wiem, taka innowacja że stolicy innowacji.

P
Pchlebow
10 lutego, 20:28, Gość:

Skoro pasażer wsiadający do autobusu ma mieć bilet, to po co biletomaty?

Fakt, trzeba mieć niezłego fijołka aby coś takiego wymyśleć.

G
Gość
Skoro pasażer wsiadający do autobusu ma mieć bilet, to po co biletomaty?
A
Andrzej W.
A pani nauczycielka rosyjskiego jak w Misiu przez przypadek przechodziła koło MZK i została dyrektorem . Panie Fiołek pobudka.
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie