Mieszkanka Rzeszowa skarży się na kłopoty z zakupem elektronicznych biletów

Wojciech Tatara
Wojciech Tatara
Niesprawne biletomaty to częsty problem w rzeszowskich autobusach czy na przystankach komunikacji miejskiej.
Niesprawne biletomaty to częsty problem w rzeszowskich autobusach czy na przystankach komunikacji miejskiej. Krzysztof Kapica
Udostępnij:
Odebraliśmy sygnał od mieszkanki Rzeszowa, która skarży się na nieprawidłowości związane z zakupem 30-dniowego biletu MPK. Nie jest to jedyny taki sygnał. Problemy z zakupem biletów w biletomatach powtarzają się dość systematycznie.

Niesprawne biletomaty to częsty problem w rzeszowskich autobusach czy na przystankach komunikacji miejskiej. Według naszych Czytelników brak jasnych instrukcji w sprawie kupna drogą elektroniczną biletów przysparza pasażerom wiele problemów.

Bilet widmo

Do naszej redakcji zwróciła się mieszkanka Rzeszowa, pani Magdalena (nazwisko do wiadomości redakcji) od kilku lat korzystająca z usług MPK.

- Od kilku lat mam wątpliwą przyjemność korzystać z rzeszowskiej komunikacji. Najczęściej korzystałam najpierw z przeżytku tj. biletu miesięcznego, potem elektronicznej portmonetki, a obecnie z biletu 30-dniowego. Niestety w listopadzie zostałam oszukana (…) przez ZTM. Doładowałam bilet jak zawsze w automacie, dostałam potwierdzenie transakcji oraz potwierdzenie z karty, że usługę opłaciłam. Dla mnie sprawa zamknięta. W dniu następnym chciałam sprawdzić kwotę, jaką mam w elektronicznej portmonetce i po przyłożeniu wyskoczyło mi, że nie mam biletu 30-dniowego! Spojrzałam na wydruk z biletomatu i znalazłam info, że bilet sprzedany, ale niezapisany. Zapisać go nie mogłam w kasowniku

- pisze w mailu do naszej redakcji pani Magdalena.

Kobieta najpierw zadzwoniła na infolinię telefoniczną ZTM. Tam dowiedziała się, że musi złożyć reklamację na piśmie.

- Pofatygowałam się do punktu w Galerii Nowy Świat. Pokazałam pani potwierdzenie zakupu biletu i potwierdzenie przelewu, chcąc uzyskać usługę, za którą zapłaciłam. Chciałam, żeby zapisano mi bilet, który kupiłam. Niestety, pani poinformowała mnie, że jak chcę jeździć, to muszę sobie kupić nowy bilet, a żeby odzyskać pieniądze, to mogę złożyć reklamację i oni ją będą rozpatrywać 30 dni. To jest jakaś kpina. Płacę za usługę, mam potwierdzenie zakupu, chcę jedynie, żeby nabito ją na kartę, a oni każą mi składać reklamację. Czyli 2 razy mam płacić za tę samą usługę i czekać, czy może oddadzą mi moje pieniądze - nie kryje irytacji nasza czytelniczka.

Szczegółowa analiza

Zwróciliśmy się w tej sprawie do Zarządu Transportu Miejskiego. Tam dowiedzieliśmy się, że proces zakupu biletu przy pomocy biletomatu przebiega dwustopniowo. Oznacza to, że automat w pierwszej kolejności realizuje płatność, a następnie po jej potwierdzeniu dokonuje elektronicznego zapisu biletu. W sytuacji, jaka spotkała panią Magdalenę, nie można jednoznacznie potwierdzić, co było przyczyna błędu, jednak w zdecydowanej większości takich przypadków, klienci zabierają kartę z czytnika zbyt wcześnie, jeszcze w trakcie trwania kodowania biletu, co powoduje nieodwracalne przerwanie procesu zapisu.

- W sytuacjach wszelkich nieudanych transakcji w biletomacie, kupujący ma prawo zwrócić się do ZTM z wnioskiem reklamacyjnym. Czynności związane ze zwrotem reklamacyjnym po zakupie w biletomacie lub kasowniku poprzedzone są szczegółową analizą pracy urządzenia i konkretnych przeprowadzonych przez niego operacji

- wyjaśnia Anna Kowalska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie.

Jak informuje dyr. Kowalska sprawa pani Magdaleny została rozwiązana przed upływem 30 dni. Kobieta złożyła wniosek reklamacyjny 25 listopada natomiast ZTM nadał dyspozycje przelewu zapłaconych przez nią pieniędzy 15 grudnia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Inflacja przyhamuje na jesieni

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Kupa dziadostwa. To ta tzw. ich komunikacja powinna być darmowa!tak jak w wielu miastach. A jeśli już nie, to oplata powinna być symboliczna. I nie należy słuchać ich kłamstw że zekomo wszystko drożeje. W innych miastach jest darmowa i jakos niema x tym problemu.

Założcie sobie konto jeśli już musicie jechać w aplikacji SkyCash i płacicie za bilet telefonem.
Więcej informacji na stronie głównej Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie