Młode kobiety kupują kosmetyki w internecie

INTERNETOWE REWOLUCJE
Udostępnij:
Urszula Ziarnik prowadzi wraz z mężem Marcinem sklep internetowy z setkami produktów do makijażu i pielęgnacji ciała. Ich firma wzięła udział w projekcie Google Internetowe Rewolucje.

Co oferuje madlensklep.pl?
W Madlen znajdziemy duży wybór kosmetyków do makijażu powszechnie znanych marek oraz tych niszowych, dostępnych tylko w sklepach internetowych. Sprzedawane są też akcesoria do makijażu, np. pędzle czy gąbeczki. Znaczną część naszej oferty stanowią również kosmetyki pielęgnacyjne. W tym przypadku stawiamy na marki bio z certyfikatami o jak najbardziej naturalnym składzie i wysokiej jakości. Wspieramy też nasz lokalny rynek, czyli rzeszowską markę Sylveco. Miłośniczki lakierów hybrydowych znajdą u nas prawie wszystko, co potrzebne do samodzielnego wykonania manicure hybrydowego – lampy, lakiery, akcesoria czy ozdoby. Sprzedajemy nasze produkty on-line przez stronę sklepu: madlensklep.pl, Allegro oraz dwa punkty stacjonarne w Rzeszowie.

Kiedy i dlaczego powstał madlensklep.pl?
Sklep powstał w 2012 roku. Do jego założenia zachęciła nas rosnąca popularność sklepów internetowych i wzrost liczby osób zainteresowanych zakupami on-line. Do tego mieliśmy dostęp do fajnych i niedrogich kosmetyków. Ale osobom preferującym tradycyjne kanały sprzedaży, nadal umożliwiamy zakupy w sklepach stacjonarnych. Prowadzimy drogerię w centrum handlowym RESPAN. Ten sklep ma 43 m2 i co roku pęka w szwach od nowości. Od trzech lat mówimy, że nie pomieści już więcej artykułów, po czym jakimś cudem wszystko znajduje swoje miejsce.
Drugi sklep stacjonarny powstał w 2016 roku w centrum handlowym EUROPA – stamtąd realizujemy wysyłki produktów, które zostały zakupione w internecie.

Kim są klienci sklepu?
Klientów mamy różnych, ale są to przede wszystkim kobiety w wieku 19-24 lat, czyli studentki. Mamy też nasze stałe klientki, które są z nami od 2012 roku. Przychodzą też panowie – zazwyczaj z listą zakupów lub zdjęciami artykułów w telefonie.

Co wyróżnia madlensklep.pl na tle konkurencji?
Mamy szeroki asortyment, niszowe marki, kosmetyki bio i kosmetyki wysokiej jakości. Oferujemy możliwość zakupów on-line i jednocześnie stacjonarnie. Dzięki temu klienci mogą kupić produkty za pośrednictwem internetu, a odebrać je w dogodnym terminie w stacjonarnej drogerii. Co istotne, klienci mogą korzystać z naszej aplikacji mobilnej, dzięki której otrzymują powiadomienia o nowościach i promocjach.

Czy sprzedaż jest prowadzona tylko na terenie Polski?
Sprzedajemy głównie w Polsce, jednak zdarzają się wysyłki np. do Holandii czy Francji, a niedawno również do Stanów Zjednoczonych.

Czy Polacy lubią robić zakupy w internecie?
Tak, głównie młodzi Polacy. Do tego typu zakupów przekonują się również starsi ludzie, jednak nie lubią oni przedpłacać za zakupione towary i zazwyczaj zamawiają je „za pobraniem”. To świadczy o niepewności i braku zaufania do płatności internetowych. A może po prostu nie lubią czekać na przesyłkę zbyt długo – jednak w naszym sklepie paczki „za pobraniem” są wysyłane jeszcze w dniu zamówienia lub na następny dzień.

Firma wzięła udział w projekcie Google Internetowe Rewolucje. Co dzięki temu udało zmienić się na lepsze?
Dzięki udziałowi w projekcie zmieniliśmy cały układ strony naszego sklepu. Do tej pory mieliśmy jeszcze stary layout z 2012 roku, który niekoniecznie zachęcał do zakupów. Poza tym sporo drobnych rzeczy – pozornie nieistotnych, ale jak się okazało, bardzo ważnych z punktu widzenia potencjalnych klientów. Aktualnie odświeżamy naszą wizytówkę Google, która była założona w 2012 roku i tak naprawdę pozostawiona sama sobie. Nawiązaliśmy współpracę z firmą, która nas pozycjonuje w internecie i prowadzi kampanię Google AdWords. Dzięki kilku zmianom polepszyła się nasza pozycja w wyszukiwarce Google – jesteśmy pozycjonowani wyżej, a to przełożyło się oczywiście na obroty naszego sklepu. Już w pierwszym miesiącu po Internetowych Rewolucjach wzrósł nam wskaźnik klikalności strony i przełożyło się to na większą liczby zamówień. Wyraźnie zwiększyła się również wartość koszyka, czyli pojedynczego zamówienia.

Z jakich narzędzi Google korzysta państwa firma najczęściej?
Korzystamy przede wszystkim z Google AdWords, Google Analytics i wizytówki Google.
Czy możemy przeglądać i kupować produkty na madlensklep.pl za pomocą smartfona lub tabletu?
Właśnie dzięki Internetowym Rewolucjom uruchomiliśmy wersję mobilną strony internetowej naszego sklepu. Nasi klienci mogą robić zakupy np. za pomocą telefonu. Wcześniej tego nie zauważaliśmy, ale aktualnie około 55 proc. wejść na naszą stronę odbywa się z poziomu urządzeń mobilnych. Mobilność strony jest bardzo ważna.

Co przekazałaby pani osobom, które dopiero planują rozwój swojego biznesu w sieci?
Aby odważnie kroczyły na przód i nie bały się tego, co nieznane, ponieważ wszystkiego można się nauczyć. Dzięki darmowemu kursowi od Google można zrozumieć cały mechanizm działania w internecie.

Skorzystaj z bezpłatnych konsultacji z doradcami Internetowych Rewolucji

Żeby wziąć udział w programie, wystarczy wypełnić krótki formularz zgłoszeniowy na stronie www.g.co/InternetoweRewolucjeDlaFirm

Z zarejestrowanymi przedsiębiorcami będą się kontaktować dedykowani doradcy z właściwego regionu, aby umówić się na spotkanie w siedzibie firmy, od którego rozpocznie się wsparcie w opracowywaniu i wdrażaniu rozwiązań oraz narzędzi internetowych.

logo Google

Partnerem cyklu jest Google , organizator programu edukacyjnego Internetowe Rewolucje g.co/InternetoweRewolucjeDlaFirm

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polacy posiadają coraz droższe smartfony

Wideo

Przejdź na stronę główną Nowiny 24