- Były dwie próby: dynamiczna i statyczna - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. - Pierwsza polegała na tym, że na most wjeżdżało kilka 32 - tonowych ciężarówek w interwałach, z prędkością 30, 40 i 50 km/godz. Później samochody przejeżdżały z impetem przez specjalnie rozstawione progi zwalniające.
Z kolei przy próbie statycznej ciężarówki ustawiły się jedna obok drugiej i przez chwilę musiały tak stać.
- W tym samym czasie pracownicy Politechniki Rzeszowskiej pod mostem, na swojej specjalnej aparaturze mierzyli ugięcia traktu. Wszystkie obliczenia wyszły prawidłowe - dodaje rzecznik. - Próby są ostatnim elementem budowy mostu. Zostało jeszcze wyasfaltowanie odcinka od ul. Naruszewicza (od mostu) do Targowej.
Później zmieniona zostanie nawierzchnia na Targowej - od skrzyżowania ul. Naruszewicza aż do ul. 8 Marca. Nowy asfalt położony również będzie od przedłużenia Naruszewicza do Króla Kazimierza. To wszystko powinno się zakończyć w listopadzie.
Wkrótce testowane będzie także podświetlenie kolorowej przeprawy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Dawno niewidziana Szostak na imprezie. Bardzo się zmieniła [ZDJĘCIA]
- Roksana Węgiel i Kevin Mglej wezmą nowy ślub! Sensacyjne szczegóły tylko u nas
- Rozanielona Kinga Duda wije sobie nowe gniazdko w Warszawie! ZDJĘCIA TYLKO U NAS
- Grób Wojciecha Siemiona wyróżnia się na cmentarzu. Uwielbiany aktor zginął tragicznie