Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Może warto postawić na własny e-biznes

Józef Lonczak
Sukces „Naszej klasy” rozbudza wyobraźnię wielu internatów. To także wyzwanie dla mających zaciecie biznesowe.
Sukces „Naszej klasy” rozbudza wyobraźnię wielu internatów. To także wyzwanie dla mających zaciecie biznesowe.
Czy obecne czasy dekoniunktury mogą być dobrym okresem do rozpoczęcia przygody z e-biznesem? Zdaniem niektórych tak.

Np. portal MamBiznes.pl przygotował listę powodów, dla których właśnie teraz warto pomyśleć o własnej działalności w Internecie.

Po pierwsze, rośnie rynek reklamy online

- Reklama internetowa to dla większości internetowych startupów podstawowe źródło przychodów. Ten segment reklamy od kilku lat dynamicznie się rozwija i pod względem wartości wyprzedził już reklamę radiową. W roku 2007 udział wydatków na reklamę w sieci wyniósł już blisko 5 proc. tj. 750 mln zł, a w perspektywie kolejnych 3-4 lat Internet wyprzedzać będą jedynie telewizja i prasa. Co rok tort reklamy online w Polsce zwiększa się o 20-30 proc. a prognozy na rok 2009 mimo kryzysu ponownie mówią o dwucyfrowym 15-20 proc. wzroście tego rynku. To niewątpliwie pozytywny sygnał dla młodych internetowych firm – zachęcają Grzegorz Marynowicz, Alicja Rozłupka z MamBiznes.pl

Po drugie, rośnie liczba internautów

Kolejną szansą dla młodych e-przedsiębiorców może być dynamiczny wzrost liczby internatów w Polsce. Według najnowszych badań GfK w W naszym kraju już 17,3 mln osób korzysta z sieci. Oznacza to, że odsetek osób korzystających z Internetu wynosi 58 proc. internatów. W większości są to już ludzie na stałe przywiązani do Sieci. 59 proc. z nich jest codziennie online, a 91 proc. z nich najmniej raz w tygodniu. To olbrzymia społeczność otwarta na różne nowe pomysły i rozwiązania. Trzeba tylko je znaleźć i odpowiednio zaproponować.

Np. nasza klasa

- Jak widać jest dużo przesłanek świadczących o tym, że najbliższy czas będzie okresem właśnie internetowych startupów. Dowodem na to są powstające jak grzyby po deszczu kolejne projekty, które ani myślą bać się kryzysu. Sukces „Naszej klasy” rozbudza wyobraźnię coraz to nowych podmiotów, z których tylko najlepsze odniosą sukces - mówi Grzegorz Marynowicz z portalu MamBiznes.pl. Warunki jednak do tego wszyscy mają prawie tak samo dobre.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24