Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Murem za „Wetliną”. Zawieszony pociąg spowoduje odpływ podróżnych. Dlaczego nie jeździ tą trasą, co bliźniak?

Dorota Mękarska
Dorota Mękarska
Kursy do Krakowa realizowało SKPL, które przystąpiło do przetargu zorganizowanego przez PKP IC
Kursy do Krakowa realizowało SKPL, które przystąpiło do przetargu zorganizowanego przez PKP IC fot. arch. Igor Wójciak
Czy zawieszenie pociągu „Wetlina” z Zagórza do Krakowa może stać się przyczyną perturbacji politycznych? Radny powiatu sanockiego odgraża się publicznie, że „kto Bieszczadom ściąga „Wetlinę” z torów zapłacze po wyborach”.

– Mamy tylko dwie pary pociągów do i z Krakowa, z czego zabiera nam się jedną parę, czyli tak naprawdę likwiduje się 50% połączeń – mówi Igor Wójciak, radny powiatowy i członek Stowarzyszenia DolinaKolejowa.pl

Oferta PKP Intercity, która zaczęła funkcjonować w rozkładzie jazdy w 2020 roku, dotyczy dwóch składów o nazwie „Bieszczady” i „Wetlina”. Kursują one 7 dni w tygodniu na trasie Kraków Głowny-Zagórz i Zagórz-Kraków Główny. Są to dwa poranne i dwa popołudniowe pociągi. Oferta jest bardzo atrakcyjna cenowo.

Korekty od marca

W ostatnim kwartale ur. wyszło jednak na jaw, że poranna para, pociągów ma być od marca br. zawieszona.

Apel do PKP IC wystosowali w tej sprawie radni powiatu sanockiego. Takie pytanie wystosowały również Nowiny. Zgodnie z informacją, w czasie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy 2022/2023, zarządca infrastruktury kolejowej przewidział pięć korekt, których zadaniem jest dostosowanie kursowania pociągów do prac modernizacyjnych prowadzonych przez PLK na liniach kolejowych.

– Kursowanie pociągów od marca będzie ustalone w ramach drugiej korekty, która zacznie obowiązywać od marca 2023 roku – czytamy w odpowiedzi.

Radni natomiast otrzymali odpowiedź, że kursowanie drugiej pary zostanie wznowione w przypadku przywrócenia przejezdności na linii 108 i 96.

Zapytaliśmy również w PKP IC o frekwencje w pociągach do i z Krakowa, gdyż aktywiści kolejowi twierdzą, że jest bardzo dobra.

– Dane dotyczące frekwencji stanowią tajemnicę handlową – odpowiedziała Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity

.

– Wycinany jest pociąg, który cieszy się największą frekwencją. Zostanie jedna para, wieczorna, która w tej sytuacji nie będzie miała racji bytu – przestrzega Igor Wójciak, która uważa, że z powodu zawieszenia spadnie drastycznie liczba podróżnych. – Jak likwiduje się o 50% liczbę połączeń, to następuje spadek liczby podróżnych o 80%.

Jeśli nie chodzi o pieniądze to "Wetlina" też może jeździć objazdem

Igor Wójciak jest zdania, że prawdziwa przyczyna zawieszenia połączeń leży nie w pracach na torach, ale w cięciach finansowych.

Może wskazywać na to fakt puszczenia popołudniowych „Bieszczadów” linią 106, czyli trasą przez Strzyżów. „Wetlina” mogłaby jeździć tak samo, a mimo to została zawieszona. Dlaczego?

Jerzy Zuba, radny powiatowy i prezes Stowarzyszenia DolinaKolejowa.pl, autor zdania przywołanego na wstępie, zadał publicznie to pytanie decydentom z Ministerstwo Infrastruktury i PKP IC.

Igor Wójciak napisał z kolei do PKP PLK. Otrzymał informację, żeby zwrócić się do PKP IC, bo w PLK nie wiedzą dlaczego przewoźnik nie zaplanował w rozkładzie jazdy porannego pociągu do Krakowa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24