Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

N1 i N2. Nowe trasy nocnych autobusów w Rzeszowie

Bartosz Gubernat
Dariusz Danek
Rewolucja w nocnych rozkładach jazdy MPK Rzeszów. Zamiast przestarzałych linii 100 i 101 działają już nowe, N1 i N2.

Trasy nowych linii

Trasy nowych linii

N1: MIŁOCIŃSKA (BARANÓWKA IV) pętla - Obr. Poczty Gdańskiej - Ofiar Katynia - Mikołajczyka pętla - Ofiar Katynia - Wyzwolenia - Lubelska - Trembeckiego - Siemieńskiego - Batorego - DWORZEC PKP - Piłsudskiego - Cieplińskiego - Lisa-Kuli - Dąbrowskiego - Powstańców Wa-wy - Sikorskiego - Łukasiewicza - ŁUKASIEWICZA (ZALESIE) pętla.

N2: BŁ. KAROLINY (OS. SŁONECZNY STOK) pętla - Bł. Karoliny - Strzelnicza - Krajobrazowa - Panoramiczna - Wita Stwosza - Wyspiańskiego - Witosa - Krakowska - Piłsudskiego - DWORZEC PKP - Pl. Wolności - Targowa - Szopena - Podwisłocze - Powstańców Wa-wy - Rejtana - Lwowska - Leszka Czarnego - Paderewskiego - PADEREWSKIEGO (SŁOCINA) pętla.

- Trasy opracowaliśmy na wniosek i we współpracy z pasażerami - tłumaczą w Zarządzie Transportu Miejskiego.

Linie 100 i 101 jeździły po Rzeszowie od 1985 roku. Uzupełniały nocny rozkład jazdy pozostałych autobusów, których po godz. 23 kursuje znacznie mniej niż w ciągu dnia. 100 obsługiwała zachodnią część miasta, 101 wschodnią. Obie linie jechały bardzo długimi trasami, dlatego w ciągu doby każda wykonywała tylko po cztery kursy.

- Obie linie charakteryzowało bezcelowe błądzenie po wielu zakątkach miasta, przez około godzinę. Dlatego autobusy jeździły praktycznie puste, a pasażerowie woleli korzystać z taksówek. Uznaliśmy więc, że czas na zmiany - mówią przedstawiciele Stowarzyszenia Transportu Zrównoważonego.

Konsultacje między pasażerami a urzędnikami trwały kilka miesięcy. Ich efektem są nowe linie, które od kilku dni kursują nocami po mieście. N1 łączy północ z południem Rzeszowa, N2 zachód ze wschodem.

Zadaniem N1 jest szybkie połączenie akademików oraz największych osiedli: Baranówka, Nowe Miasto i Zalesie z centrum Rzeszowa. N2 to jej uzupełnienie, łączące pozostałe osiedla w mieście w relacji zachód - wschód. Kursy opracowano tak, aby autobusy spotykały się na dworcu kolejowym, mniej więcej w połowie trasy.

- Tutaj można się przesiąść i pojechać w innym kierunku. A ponieważ nocą i tak pasażerowie kupują bilety godzinne, nie oznacza to dla nich dodatkowych kosztów - mówi Łukasz Dziągwa, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie.

Co na to pasażerowie? Obok pochwał nie brakuje także krytyki.

- Po likwidacji części kursów nie mam możliwości dotarcia do pracy. Proszę o pomoc, bo nie chcę zasilić szeregów bezrobotnych. A na dojazdy taksówką przy wynagrodzeniu na poziomie tysiąc złotych mnie nie stać - pisze w mailu do redakcji pani Marzena.

Dyrektor Dziągwa apeluje, aby wszelkie uwagi kierować do ZTM. Na ich podstawie nowe rozkłady będą jeszcze korygowane.

- Na wniosek kupców dołożymy np. nowe kursy między dworcem PKP a giełdą rolno-spożywczą przy ul. Lubelskiej. Autobusy będą kursowały między godz. 4 a 6 rano. W ramach regularnych linii szykujemy także więcej przejazdów przez ul. Hetmańską. Te nowości zaczną obowiązywać już w lipcu - mówi Dziągwa.

Na sygnały od pasażerów ZTM czeka pod numerem telefonu 17 8660 383 oraz pod adresem mailowym [email protected].

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24