Wynikiem tych zmian jest powołanie Rzecznika Praw Pacjenta w randze ministra. W związku z tym niemożliwe stało się funkcjonowanie Rzecznika Praw Pacjenta na szczeblu centralnym i rzeczników praw pacjenta w poszczególnych oddziałach NFZ.
Ci podlegający funduszowi przestali pełnić swoje funkcje od 1 lipca. Pacjenci jednak nie zostali pozbawieni porad lub możliwości złożenia skargi. Wszystkie zadania Biur Rzeczników Praw Pacjenta w centrali i oddziałach wojewódzkich funduszu przejmują pracownicy z sekcji skarg i wniosków.
- Będą oni odpowiedzialni za przyjmowanie i rozpatrywanie skarg pacjentów związanych z udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej przez zakłady opieki zdrowotnej w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia. W podkarpackim oddziale NFZ zadania te będzie wykonywać sekcja skarg i wniosków, nr tel.17 860 41 70 - wyjaśnia Marek Jakubowicz, rzecznik prasowy.
Skargę można także złożyć w innych instytucjach takich, jak Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej, Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych, Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Andrzej z "Sanatorium miłości" mieszka w DPS. Nie zgadniecie, kto chce mu pomóc
- Marcin Miller chudnie w zastraszającym tempie. Lider Boysów to teraz niezłe ciacho!
- Rutkowski grozi, że nagra piosenkę z Wiśniewskim! Będzie nowe Ich Troje?!
- Hanna Gucwińska nie doczekała się dzieci. Jej wyznanie wyciska łzy z oczu