Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na Podkarpaciu nie ma już rzecznika praw pacjenta

Małgorzata Motor
Archiwum
Zadania, którymi dotychczas zajmował się w podkarpackim oddziale NFZ rzecznik praw pacjenta, przejęli pracownicy z sekcji skarg i wniosków.

Wynikiem tych zmian jest powołanie Rzecznika Praw Pacjenta w randze ministra. W związku z tym niemożliwe stało się funkcjonowanie Rzecznika Praw Pacjenta na szczeblu centralnym i rzeczników praw pacjenta w poszczególnych oddziałach NFZ.

Ci podlegający funduszowi przestali pełnić swoje funkcje od 1 lipca. Pacjenci jednak nie zostali pozbawieni porad lub możliwości złożenia skargi. Wszystkie zadania Biur Rzeczników Praw Pacjenta w centrali i oddziałach wojewódzkich funduszu przejmują pracownicy z sekcji skarg i wniosków.

- Będą oni odpowiedzialni za przyjmowanie i rozpatrywanie skarg pacjentów związanych z udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej przez zakłady opieki zdrowotnej w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia. W podkarpackim oddziale NFZ zadania te będzie wykonywać sekcja skarg i wniosków, nr tel.17 860 41 70 - wyjaśnia Marek Jakubowicz, rzecznik prasowy.

Skargę można także złożyć w innych instytucjach takich, jak Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej, Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych, Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24