Na ryby i na zakupy

Bartosz Gubernat
BARTOSZ GUBERNAT
Jeep compass, to pierwsze auto tej marki, które bardziej niż do jazdy w terenie stworzono z myślą o asfaltowych szosach.

Segment SUV, czyli samochodów użytkowo rekreacyjnych jest jednym z najprężniej rozwijających się w Polsce. Nic dziwnego, skoro takie auto oferuje mnóstwo przestrzeni we wnętrzu a dzięki dużemu prześwitowi bez kłopotu radzi sobie zarówno z wysokimi krawężnikami jak i głębokim błotem.

Do takich zalet przyzwyczaiły nas już honda CR-V, toyota RAV4, mitsubishi outlander, nissan X-Trail czy hyundai tucson. Nie inaczej jest w przypadku jeepa compassa. Ale po kolei.

Europa pod maską

PLUSY

  • znakomite właściwości jezdne
  • dynamiczny i ekonomiczny silnik
  • bogate wyposażenie
  • atrakcyjna w swoim segmencie cena

Testowany samochód napędzał dwulitrowy, 140-konny turbodiesel wyprodukowany przez... volkswagena. W zestawienie z typowo amerykańskim charakterem auta takie połączenie może wyglądać nieco egzotyczne.

Dzięki niemu udało się jednak wyeliminować to, czego w jeepach nie lubią Polacy, czyli paliwożerności. Compass w trasie spala zaledwie 6,6 litra oleju napędowego na 100 km, a w mieście zużycie jest tylko o litr większe. Mimo sporego ciężaru auta, silnik jest dynamiczny i zapewnia radość z jazdy.

Ponieważ współpracuje z nim manualna, sześciobiegowa skrzynia, auto znakomicie spisuje się w długich podróżach. W jeździe po bezdrożach pomaga napęd na obie osie.

Schowków pod dostatkiem

MINUSY

- kontrowersyjny wygląd
- twarde plastiki użyte do wykończenia
- brzydki mieszek lewarka zmiany biegów

Wnętrze samochodu jest podobne do dodge'a calibera, którego z compassem łączy wspólna płyta podłogowa. Deska rozdzielcza wykonana jest z twardych materiałów, w trzech kolorach. Obok beżu i czerni znajdziemy tu elementy w kolorze aluminium.

Dwukolorowa jest także skórzana tapicerka dobrze wyprofilowanych foteli. W centralnym miejscu w górnej części środkowej konsoli znajdziemy radioodtwarzacz. Poniżej jest schowek i pokrętła klimatyzacji oraz przełączniki, m.in. świateł awaryjnych, podgrzewania foteli i regulacji wysokości świateł.

Przed pasażerem na desce rozdzielczej znajdziemy dwa schowki, jeden zamykany, drugi bez pokrywy. Pomiędzy przednimi fotelami producent wyposażył jeepa w podłokietnik ze schowkiem, oraz stojak na butelki.

Bezpieczeństwo w standardzie

Z najciekawszych elementów standartowego wyposażenia należy wymienić stały napęd na cztery koła, klimatyzację, komputer pokładowy, systemy ABS, BAS (asystent hamowania), ESP, ERM (system przeciwdziałający przewróceniu się auta) oraz komplet poduszek i kurtyn powietrznych kierowcy i pasażera. Jazdę uprzyjemnia pełny zestaw elektroniki.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie