Segment SUV, czyli samochodów użytkowo rekreacyjnych jest jednym z najprężniej rozwijających się w Polsce. Nic dziwnego, skoro takie auto oferuje mnóstwo przestrzeni we wnętrzu a dzięki dużemu prześwitowi bez kłopotu radzi sobie zarówno z wysokimi krawężnikami jak i głębokim błotem.
Do takich zalet przyzwyczaiły nas już honda CR-V, toyota RAV4, mitsubishi outlander, nissan X-Trail czy hyundai tucson. Nie inaczej jest w przypadku jeepa compassa. Ale po kolei.
Europa pod maską
PLUSY
- znakomite właściwości jezdne
- dynamiczny i ekonomiczny silnik
- bogate wyposażenie
- atrakcyjna w swoim segmencie cena
Testowany samochód napędzał dwulitrowy, 140-konny turbodiesel wyprodukowany przez... volkswagena. W zestawienie z typowo amerykańskim charakterem auta takie połączenie może wyglądać nieco egzotyczne.
Dzięki niemu udało się jednak wyeliminować to, czego w jeepach nie lubią Polacy, czyli paliwożerności. Compass w trasie spala zaledwie 6,6 litra oleju napędowego na 100 km, a w mieście zużycie jest tylko o litr większe. Mimo sporego ciężaru auta, silnik jest dynamiczny i zapewnia radość z jazdy.
Ponieważ współpracuje z nim manualna, sześciobiegowa skrzynia, auto znakomicie spisuje się w długich podróżach. W jeździe po bezdrożach pomaga napęd na obie osie.
Schowków pod dostatkiem
MINUSY
- kontrowersyjny wygląd
- twarde plastiki użyte do wykończenia
- brzydki mieszek lewarka zmiany biegów
Wnętrze samochodu jest podobne do dodge'a calibera, którego z compassem łączy wspólna płyta podłogowa. Deska rozdzielcza wykonana jest z twardych materiałów, w trzech kolorach. Obok beżu i czerni znajdziemy tu elementy w kolorze aluminium.
Dwukolorowa jest także skórzana tapicerka dobrze wyprofilowanych foteli. W centralnym miejscu w górnej części środkowej konsoli znajdziemy radioodtwarzacz. Poniżej jest schowek i pokrętła klimatyzacji oraz przełączniki, m.in. świateł awaryjnych, podgrzewania foteli i regulacji wysokości świateł.
Przed pasażerem na desce rozdzielczej znajdziemy dwa schowki, jeden zamykany, drugi bez pokrywy. Pomiędzy przednimi fotelami producent wyposażył jeepa w podłokietnik ze schowkiem, oraz stojak na butelki.
Bezpieczeństwo w standardzie
Z najciekawszych elementów standartowego wyposażenia należy wymienić stały napęd na cztery koła, klimatyzację, komputer pokładowy, systemy ABS, BAS (asystent hamowania), ESP, ERM (system przeciwdziałający przewróceniu się auta) oraz komplet poduszek i kurtyn powietrznych kierowcy i pasażera. Jazdę uprzyjemnia pełny zestaw elektroniki.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?