- Teren pod budowę toru dla kolei magnetycznej udostępni CIECH Sarzyna. Realizacji tej inwestycji w technologii nie tylko mało znanej w Polsce, ale również innowacyjnej w skali europejskiej podjęła się firma Nevomo (dawniej Hyper Poland). Jest to start-up opracowujący pionierską technologię magrail, umożliwiającą pojazdom osiągnięcie prędkości rzędu 550 km/h na istniejących torach
- wyjaśnia Kasia Foljanty z firmy Nevomo.
Ta technologia zrewolucjonizowałoby transport kolejowy
- Technologia Nevomo już na pierwszym etapie ma umożliwić transport ludzi i towarów z podwójną średnią prędkością w porównaniu do kolei konwencjonalnej. Możemy przystosować istniejącą infrastrukturę kolejową do prędkości 550 km na godzinę przy bardzo konkurencyjnych kosztach - dodaje Kasia Foljanty.
- Tymczasem największy polski producent środków ochrony roślin oraz spółka należąca do Grupy CIECH, podpisała właśnie umowę z Nevomo. Na jej podstawie CIECH Sarzyna udostępni spółce Nevomo teren wraz z istniejącym torem kolejowym i sąsiadującą z nim infrastrukturą oraz m.in. budynkiem biurowym i magazynem, które znajdują się na obszarze gminy Nowa Sarzyna na Podkarpaciu - tłumaczy Mirosław Kuk, rzecznik prasowy Grupy CIECH.
Testy w latach 2022-2024
- Budowa toru testowego w skali 1:1 na terenie udostępnionym przez spółkę CIECH Sarzyna to kolejny kamień milowy w rozwoju technologii magrail. Pomyślne przeprowadzenie tych testów otwiera drogę do pilotażowych wdrożeń technologii, które planowane są na lata 2022–2024. Oczekuje się, że już w 2025 roku technologia magrail będzie od strony technicznej w pełni gotowa do wprowadzenia na rynek – mówi Paweł Radziszewski, członek zarządu spółki Nevomo.
Niewątpliwą zaletą technologii magrail, korzystającej z koncepcji hyperloop (jest to koncepcyjny system magnetycznej kolei próżniowej) jest możliwość integracji z istniejącą infrastrukturą kolejową bez konieczności wprowadzania zmian w taborze kolejowym.
CIECH wspiera innowacyjne rozwiązania
Warto dodać, że Nevomo to finalista trzeciej edycji InCredibles czyli programu akceleracyjno-mentoringowego, stworzonego przez Sebastiana Kulczyka, którego celem jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z młodymi przedsiębiorcami.
- CIECH wspiera innowacyjne rozwiązania odpowiadające na wyzwania otaczającego nas świata. Współpraca z Nevomo wpisuje się w filozofię naszego działania, w myśl której nowoczesny i otwarty na współpracę biznes jest źródłem pozytywnych zmian dla milionów ludzi na świecie. Cieszę się, że dołożymy niewielką cegiełkę do zbudowania prawdziwie rewolucyjnej technologii w transporcie publicznym
- mówi Wojciech Babski, prezes zarządu CIECH Sarzyna.
Hyper Poland
Zespół Hyper Poland powstał w 2015 roku, a spółka została założona w 2017 roku. W tym samym roku zespół zbudował pierwszy prototyp. W październiku 2019 roku spółka zakończyła prace nad demonstratorem technologii w skali 1:5, składającym się z toru testowego o długości 48-metrów oraz pojazdu. W 2020 roku Hyper Poland przekształciło się w Nevomo. Głównymi partnerami są IDOM, Transfer Multisort Elektronik, Politechnika Warszawska, Instytut Kolejnictwa oraz inne firmy i instytucje z obszarów B+R oraz IT.
System magrail jest unikalną, technologią kolei magnetycznej, poruszającej się na istniejących torach kolejowych z prędkością 300 km/h - 550 km/h. To hybrydowe rozwiązanie pozwala na funkcjonowanie zarówno pojazdów magnetycznych jak i konwencjonalnych pociągów na tych samych liniach.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Orman pokazała córkę na imprezie. Kilka godzin wcześniej rozegrała się tragedia
- Żegnał Romusia, współtworzył "Plebanię". Zmarł ksiądz Bartmiński. Długo cierpiał
- Rutkowski zabrała dzieci i wyleciała z Polski. Tak wygląda krótko przed drugim ślubem
- Rosiewicz trafił do szpitala. Przeszedł wielogodzinną operację [TYLKO U NAS]