reklama

Nad ulicą Warszawską i torami kolejowymi w Rzeszowie powstanie wiadukt

#Bartosz GubernatZaktualizowano 
Trasa między ulicami Lubelską i Warszawską kosztowała 18,5 mln zł.
Trasa między ulicami Lubelską i Warszawską kosztowała 18,5 mln zł. Krzysztof Łokaj
Na około 200 mln zł szacuje miasto koszt budowy ostatniego, trzeciego etapu drogi łączącej osiedla Załęże i Przybyszówka w Rzeszowie. Zakłada on m.in. powstanie wiaduktu nad ulicą Warszawską.

Koncepcja połączenia jest już gotowa. Zakłada budowę 6,8 km drogi, w tym wiaduktu długiego na około 300 metrów. Poprowadzi on od łącznika z ulicą Lubelską, nad ulicą Warszawską i torami kolejowymi, w kierunku osiedla Miłocin. Tutaj powstanie rondo.

- Następnie droga zostanie skierowana do strefy ekonomicznej Dworzysko, dokąd doprowadzi wzdłuż torów kolejowych. Tym samym ominie okolice ulicy Miłocińskiej, o co wnioskowali mieszkańcy

– tłumaczy Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

I dodaje, że nowym połączeniem kierowcy dojadą do ulicy Ludwika Chmury, która z kolei łączy się z ulicą Krakowską.

- Na Chmury także chcemy w przyszłości dobudować drugą nitkę jezdni – mówi Maciej Chłodnicki.

Koszt budowy trasy z wiaduktem szacuje się na około 200 mln zł. Miasto będzie wnioskować o dofinansowanie tej inwestycji przez Unię Europejską. Aby było to możliwe, najpierw trzeba będzie zawrzeć porozumienie z marszałkiem województwa. Powód? 1,35 km trasy przebiega poza granicami miasta, a tu Rzeszów zgodnie z prawem nie może wydać swoich pieniędzy.

- W ten sam sposób budowaliśmy na przykład dojazd do drogi S19 od ulicy Podkarpackiej. To miasto było tu inwestorem, ale inwestycja była wspólna – tłumaczy rzecznik prezydenta.

Odpowiedź na sugestie ekspertów

Połączenie drogowe między osiedlami Załęże i Staromieście od lat było wskazywane jako jeden z najbardziej dotkliwych braków w rzeszowskiej infrastrukturze drogowej. To dlatego władze Rzeszowa zdecydowały się wybudować w poprzednim rozdaniu unijnych funduszy most im. Tadeusza Mazowieckiego, wraz z drogami, które połączyły rondo im. Jacka Kuronia z rondem im. Rodziny Ulmów, wybudowanym w ciągu ulicy Lubelskiej.

Kolejny etap tej trasy – łączący ulice Lubelską i Warszawską zostanie oddany do użytku lada dzień. Zdaniem fachowców, którzy proponowali miastu rozwiązania komunikacyjne mające najwydatniej wpłynąć na ruch, te drogi pozwolą jeszcze mocniej odciążyć centrum Rzeszowa. Droga między ulicami Warszawską i Krakowską ma być trzecim, ostatnim etapem tego połączenia.

Połączenie Lubelskiej z Warszawską w Rzeszowie. Nowym łączni...

Południe Rzeszowa też czeka na drogę

Zdaniem ekspertów pilnej rozbudowy wymaga także układ komunikacyjny w południowej części Rzeszowa. Tutaj jako najpilniejszą inwestycję wskazuje się obwodnicę łączącą ulicę Podkarpacką z aleją Sikorskiego. Droga ma przeciąć Lisią Górę i Wisłok, nad którym zaplanowano długi most.

Urzędnicy zapowiadają, że w tym roku postarają się zdobyć wszystkie dokumenty potrzebne do ogłoszenia przetargu na wykonanie tej trasy. Jednocześnie trwają poszukiwania możliwości dofinansowania budowy tej drogi. Wstępnie oszacowano go na około 400 mln zł, ale po kolejnych podwyżkach cen materiałów i usług budowlanych miasto spodziewa się, że będzie on wyższy.

polecane: Polska jest częścią zagłębia motoryzacyjnego Europy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
adam

Może redaktor zamiast propagandy w stylu PRL poda trochę faktów a nie plotek.Kto opracował koncepcje programową budowy drogi północnej z wiaduktu nad torami,kiedy był przetarg na opracowanie koncepcji i kto go wygrał. Bo chyba przetarg na ten odciek został przez MZD unieważniony.Trochę faktów a nie propagandy przedwyborczej. I tak nie pomoże to aby urzędnik z ratusza załapał się do europarlamentu.Popierany przez Czarzastego kandydat SLD z ratusza nie ma żadnych szans na Podkarpaciu na Europarlament,za to może mieć problemy prawne m.in za podpisy na tzw umowach offsetowych.

s
stary
2019-05-16T09:57:55 02:00, DT:

Bajki propagandowe przed wyborami. Ktoś jeszcze pamięta jak prez. Ferenc w czasie pierwszej wizyty gospodarskiej po wyborach w 2001 odnalazł wybudowany odcinek ul. Krogulskiego i sypał gromy; "Kto i po co wybudował ulicę w polach!!! jakie to straszne marnotrawstwo!!!" - Dokończenie tej ulicy zajęło władzom pod dowództwem prez. Ferenca 18 lat ... jakby zaczekano jeszcze dwa lata byłby okrągły jubileusz 20 lecia.

Mylą ci się ulice albo specjalnie wprowadzasz czytających w błąd: to nie fragment ukicy Krogulskiego znalazł Ferenc 17 lat temu w polach znikąd donikąd ale jedną jezdnię ulicy do niej prostopadłej, teraz dopiero połączonej z Krogulskiego skrzyżowaniem w połowie długości aktualnie budowanej ulicy (mniej więcej na wysokości ul. Skrajnej).

Ta ulica Szlachty biegnie na północ i kończy się w krzakach na granicy Rzeszowa i Trzebowniska, i gdyby wojewoda Leniartowa zamiast podpisywać farmazony przygotowane i podsunięte jej do podpisu przez przybocznych ignorantów dała zielone światło dla przyłączenia z gm. Trzebownisko do Rzeszowa przynajmniej Zaczernia, to ta Droga Szlachty mogłaby biec aż do centrum Zaczernia (bo tak zadeklarowało we wniosku miasto Rzeszów) odciążając i Warszawską, i Lubelską, jak i przedłużenia obu czyli trasę i na Głogów Małopolski, i na Lublin.

Warto dodać, że drogą, którą zbudował Szlachta znikąd donikąd, w planach miała łączyć budowaną właśnie ulicę Krogulskiego z wspomnianą wyżej w którymś komentarzu trasą od przyszłego mostu przy elektrociepłowni, biegnącą rzeź planowany most i dalej po granicy Rzeszowa i gm. Trzebownisko nad Warszawską ponad tory i przez południowe od torów części Miłocina i Pogwizdowa Nowego przez strefę Dworzysko do nowego węzła planowanego na zachód od węzła S-19, na skraju Świlczy, na przedłużeniu ulicy Krakowskiej w Rzeszowie, ale już poza jego obszarem.

Z pewnością absurdalna i wewnętrznie nawet sprzeczna opinia wojewodziny z PiS o zablokowaniu poszerzenia Rzeszowa m.in. o Pogwizdów Nowy i Zaczernie budowy tej trasy (jako drogi poza granicami miasta) nie przyspieszy, tylko ją opóźni. Ale to taka filozofia PiSu: za wszelką cenę na złość Ferencowi, choćby na szkodę Rzeszowa i na szkodę jego mieszkańców.

D
DT

Bajki propagandowe przed wyborami. Ktoś jeszcze pamięta jak prez. Ferenc w czasie pierwszej wizyty gospodarskiej po wyborach w 2001 odnalazł wybudowany odcinek ul. Krogulskiego i sypał gromy; "Kto i po co wybudował ulicę w polach!!! jakie to straszne marnotrawstwo!!!" - Dokończenie tej ulicy zajęło władzom pod dowództwem prez. Ferenca 18 lat ... jakby zaczekano jeszcze dwa lata byłby okrągły jubileusz 20 lecia. To jest obraz jak się planuje inwestycje w mieście pod rządami tej wesołej czerwonej ekipy. I oni mówią o wiadukcie nad torami? A kto tak pięknie soordynował z koleją roboty inwestycyjne na Wyzwolenia że przez 5 lat nie da się przejechać normalnie przejechać ze wschodu na zachód w północnej części miasta? Gdyby nie poprzednia ekipa to do tej pory coś takiego jak trasa Zamkowa czy Hala Podpromie nie powstałoby do dzisiaj. Dlaczego są korki na Powstańców Warszawy? - bo nikomu nie przyszło do głowy żeby przewidzieć poszerzenie al. Powstańców o dwa pasy w czasie jak przebudowywano ją na całej długości - i teraz wymyśla się bajkowe trasy z miliardy w poprzek Zalewu. Nikt nie projektuje nic w tym mieście perspektywicznie od ponad 20 lat ... trwa tylko dopychanie zabudowy do starego układu komunikacyjnego który się dusi

p
pamiętając 70 tys.Rzeszów

Przypominam że jest planowana jeszcze inna dwupasmową droga od Załęża (od łącznika z S-19 i dalej ku Staromieściu za elektrociepłownią) wzdłuż granicy Rzeszowa z gminą Trzebownisko wiaduktem przez tory na strefę na Dworzysku po całkowicie nowy węzeł na przedłużeniu ul. Krakowskiej ok. 700m-1km na zachód od obecnego węzła S-19.

Nie mniej ważne jest wykonanie dwóch dróg równoległych do Al. Witosa przez Staroniwę i przebicie się dwiema drogami 2 2 przez zabudowywaną do granic możliwości blokami okolicę wzdłuż ulicy bł. Karoliny prowadzącymi najpierw równolegle do Przemysłowej jako opcjonalnie na razie jedna droga od ul. Żołnierzy IX Dywizji Piechoty i rozwidlającymi się na dwie: jedna wzdłuż Przyrwy do Al. Wyzwolenia, druga obok szkoły na bł Karoliny do ul. Ceramicznej i na północ przez tory do ronda na Rogoźnicy i dalej do Drogi Lotniskowej. Wreszcie trzecia droga do zbudowania w tym rejonie to przedłużenie ul. bł. Karoliny od istniejącego na jej końcu rondka w rejonie Pańskiej w kierunku ul. Dębickiej na Świdrówkę (tam, gdzie terazludzie chodzą przez potok po desce na przystanek MPK) pod istniejący wiadukt na S-19 i pod nim wzgórza i Przybyszówki do opisanego wcześniej węzła na przedłużeniu Krakowskiej. Oczywiście żeby to w całości zbudować PiS i wojewodzina muszą wreszcie przestać blokować poszerzenie granic Rzeszowa.

Na północy od Staromieścia nowym mostem (do zbudowania obok Elektrociepłowni) dojedziemy do łącznika z S19 i dalej istniejącą drogą dojedziemy w okolice Asseco skąd rozpocznie bieg nowa droga równoległa do ul. Lwowskiej przeprowadzona na kierunku wschód - zachód na północ od cmentarza Wilkowyja i dochodząca do dużego ronda (z odnogami w przyszłości na Sokołów oraz na Krasne i Łańcut), na którym skręci 90° na południe i węzłem nad Lwowską przebiegając na zachód od os. św. Kingi przez os. Wilkowyja ku południu poprowadzi potem wzdłuż ul. Słocińskiej i włączając do siebie przedłużenie Al. Krzyżanowskiego pod Fordem pobiegnie ostatecznie dalej na południe przebudowanymi do układu 2 2 ulicami Kiepury i Robotniczą, by skręcając na południe w rejonie gdzie były planowane wieżowce na Zalesiu połączyć się łącznikiem miejskim z planowaną Drogą Południową na styku Białej i Drabinianki.To powinny być priorytety komunikacyjne Ratusza, szczególnie rejon wschodni Robotnicza-Kiepury-Wilkowyja-Lwowska - Asseco dopóki jeszcze obowiązuje specustawa,bo czas do jej wygaśnięcia biegnie nieubłaganie a i unijne środki się za parę lat skończą.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3