Podkarpacie ma nadal słaby wynik. W 2009 na tej liście mieściły się jeszcze takie marki, jak Poltino czy Krosno. Od ubiegłego roku są już na niej nieobecne.
Awans Zelmera i Dębicy
Za to te, które na niej pozostały, umacniają swoje pozycje. Najcenniejsza z podkarpackich marek - Zelmer (AGD) - znajduje się na miejscu 71. i jest to skok o 8 oczek w górę w porównaniu z rokiem ubiegłym. Wartość marki to obecnie 167 mln zł.
Niżej na liście, ale o 17 pozycji wyżej, jest Dębica - miejsce 126. Wartość popularnej marki opon wzrosła w ciągu roku o ponad 10%ł i wynosi obecnie 89,5 mln zł.
Spada Śnieżka, rośnie Inglot
Pozycji w rankingu nie utrzymała Śnieżka, producent farb i lakierów z Lubziny - w 2011 roku jest na miejscu 132, a w 2010 była na 117. Marka warta jest dziś ok. 85,5 mln zł, czyli o 23 % mniej niż niż przed rokiem. Spadek zaliczyła tylko ona, bo czwarta podkarpacka marka obecna w rankingu - Inglot - również awansowała.
Inglot (z Przemyśla) piastuje w rankingu miejsce 210 i jest to skok najwyższy, bo aż o 35 miejsc. Wartość marki wzrosła w ciągu roku o 16% i wynosi obecnie 41,2 mln zł.
Najcenniejszą polską marka od 5 lat pozostaje Orlen. Jej wartość to dziś ponad 3,8 mld zł. Przez rok podrożała o 25 milionów zł.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?