Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najlepsze urzędy skarbowe w województwie podkarpackim. Wskazali je podatnicy z naszego regionu

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Podatnicy wybrali najlepsze urzędy skarbowe na Podkarpaciu.
Podatnicy wybrali najlepsze urzędy skarbowe na Podkarpaciu. KAS
Urzędy Skarbowe w Jarosławiu, Dębicy i Lubaczowie zostały najlepiej ocenione przez podatników w 2022 roku w województwie podkarpackim. To wyniki z aż 7 tys. ankiet, które w 2022 roku wypełnili klienci skarbówek z Podkarpacia.

Badania satysfakcji klientów prowadzone jest w ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS" trwają cały czas od 2021.

Od drugiego kwartału 2021 r. klienci, za pomocą ankiet, mogą oceniać obsługę oraz podzielić się swoimi doświadczeniami z wizyty w urzędzie skarbowym. Z tej możliwości skorzystało już prawie 13 tys. osób na Podkarpaciu.

Najlepiej ocenione zostały:

  • Urząd Skarbowy w Jarosławiu – poziom satysfakcji 98 proc.
  • Urząd Skarbowy w Dębicy – poziom satysfakcji 96 proc.
  • Urząd Skarbowy w Lubaczowie – poziom satysfakcji 92 proc.

- Prowadzenie badań internetowych pozwala szybko zbierać informacje od osób, które miały bezpośredni kontakt z urzędem skarbowym. Ankiety wypełniają różne grupy klientów KAS. Osoby fizyczne, przedsiębiorcy, urzędnicy państwowi, biura rachunkowe czy kancelarie prawne. Reprezentują oni pełny przekrój społeczeństwa w zakresie wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania. Są to oceny tym cenniejsze, że oparte na doświadczeniach, a nie zasłyszanych opiniach - twierdzi Agnieszka Siwy, zastępca rzecznika prasowego Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie.

Pytania ankietowe badają nie tylko ogólne zadowolenie z wizyty, ale i emocje czy wysiłek, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy. Ankietowani proszeni są również o ocenę czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny.

W 2022 r. podkarpacka KAS otrzymała ponad 7 tys. wypełnionych ankiet. W skali województwa, osiągnięte za czwarty kwartał 2022 r. wyniki są najwyższe z dotychczasowych i to we wszystkich pięciu kategoriach. Wskaźnik skuteczności pierwszego kontaktu wzrósł o 18 proc., satysfakcji o 14 proc., rekomendacji o 13 proc., braku wysiłku o 11 proc., pozytywnych emocji o 10 proc.

- Dla podatników najważniejsze jest, aby swoją sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty w urzędzie skarbowym. Poziom skuteczności pierwszego kontaktu, a więc odsetek podatników, którzy sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty, wyniósł aż 84 proc. Taki wynik możliwy jest dzięki systemowi rezerwacji wizyt, który daje pracownikom urzędu możliwość przygotowania się do spotkania z konkretnym, umówionym klientem - dodaje. A. Siwy.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24