Najnowsza symulacja katastrofy prezydenckiego tupolewa w Smoleńsku

Echo Dnia
Na animacji widać, w jaki sposób samolot ścina kolejne drzewa i jak dochodzi do katastrofy. Wszystko komentuje rosyjski wojskowy.

Rosyjska telewizja 1TV wyemitowała komputerową rekonstrukcję ostatnich minut lotu.

Reportaż był wzbogacony komentarzem Aleksadra Karomczyka, pilota wojskowego, który widział jak samolot Lecha Kaczyńskiego schodził na lotnisko Siewiernyj.

"Po ściętych drzewach można praktycznie co do centymetra odtworzyć jak samolot schodził, a potem usiłował nabierać wysokości" - słychać głos lektorki.

Według tego opisu, maszyna ścinała skrzydłami mniejsze drzewka na wysokości zaledwie 2,5 metra.

"W pewnym momencie lotnicy już wszystko pojęli. Wzięli stery do siebie i przeszli na wznoszenie i mogli ocaleć, ale tu 154 zawadził lewym skrzydłem na wysokości 4 metrów o duże drzewo." - słychać dalej głos lektorki.

- To uderzenie skrzydłem praktycznie naruszyło całą konstrukcję samolotu. On wzniósł się nieco, a potem spadł dalej, na łąki - komentuje Aleksander Karomczyk.

Wideo

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 15.06.2010 o 10:25, Gość napisał:

Dziwne jest w tej sprawie, że kontrolerzy z "wiezy kontrolnej" podczas aresztowania szarpali sie i chcieli uciekać a dwóch odeszło po katastrofie na emeryturę. Zadziwiajace jest również to że podczas przesłuchania składali dziwne i sprzeczne zeznania które w trakcie przesłuchania zmieniali. Wypowiedzi rosyjskiego eksperta że jakoby Polscy Piloci nie znali rosyjskiego i nie mogli sie porozumiec z "wieżą" ( raczej barakiem) są absurdalne ponieważ kapitan (posmiertnie major) Protasiuk znał biegle jezyk rosyjski i angielski. To niebył jego pierwszy lot na terytorium Rosji. Rosjanie oskarżając pilotów zaraz po katastrofie według mnie cos próbują zatuszować. Jestem święcie przekonana, że to rosjanie są winni. Podając złe parametry przyczynili sie do tego, że Piloci źle ustawili maszynę do lądowania no i brak przyżadów naprowadzajacych samolot na pas. Gdy nawet były takowe to i tak działay błednie wpeowadzając cały czas Pilotów w bład. Piloci zaczeli manewr podchodzenia do lądowania kilometr za wczesnie bo tak wskazywały im użądzenia pokładowe. Wszystkie były sprawne ale na skutek żłych danych jakie Piloci wprowadzili pokazywały zupełnie inne parametry lotu. Dlatego to wydaje się taki dziwne. Pomimo sprwanych urzadzeń piloci źle podchodzili do ladowania.

A skąd wiedza o biegłej znajomości j. rosyjskiego i angielskiego. Miał certyfikaty??. Poza tym, bardziej przydała by się znajomość j. rosyjskiego nawigatorowi. Czy też aby mieli wszystkie papiery dopuszczające ich do lotu w porządku???, czy aby nie słyszeli komendy pull up??? czy aby ....itd. Mniej wiary a więcej faktów

~max~

Podczas feralnego LOTU do Smoleńska 10 kwietnia piloci z prezydenckiego TU 154 otrzymywali co rusz informacje

od białoruskich kontrolerów lotu o stale pogarszającej się pogodzie i gęstniejącej mgle nad Smoleńskiem.

Uprzedzono polskich pilotów że warunków do lądowania nie ma! Proponowano trzy zastępcze lądowiska:

Gdybyś był na miejscu ś.p.prezydenta co byś polecił pilotom? Lądować:

a) w Witebsku
w Mińsku
c) w Moskwie
d) zawrócić do Warszawy

Były aż cztery możliwości aby do katastrofy NIE DOSZŁO!!!

Dlaczego ś.p.prezydent z TYCH możliwości nie skorzystał???

~Prawda~
W dniu 15.06.2010 o 10:31, Gość napisał:

OJCZYZNA - MA MIŁOŚĆSŁUŻBA JEJ - CHWAŁA I CNOTAPRAWDA JEDNA JEDYNABÓG, HONOR, OJCZYZNA, RODZINA


Pamiétajmy te cnoty,bo Bog o nas zapomni, przeczytajcie raport z czarnej skrzynki (nie wierzé w to ze w wiekszosci tylko przeklenstwa padaly, Rosja z nas kpi, a Polacy wierzá w te bujdy,bo sie sprzeniewierzyli naszym polskim wartosciom i nie myslá sami, jestesmy juz niewolnikami we wlasnym kraju. Wszystkie slady zostaly zatarte(nawet specjalnie sie nie wysilali) i to za przyzwoleniem i z poklonem Rosji rzádu Platformy.A Polacy tylko patrzá i komentujá i tak naprawde nie wiedzá co sié dookola dzieje,juz tak sá zmanipulowani. Wystarczy tylko Wiara , zeby to pojác i myslec samodzielnie.
G
Gość

OJCZYZNA - MA MIŁOŚĆ
SŁUŻBA JEJ - CHWAŁA I CNOTA
PRAWDA JEDNA JEDYNA
BÓG, HONOR, OJCZYZNA, RODZINA

G
Gość

Dziwne jest w tej sprawie, że kontrolerzy z "wiezy kontrolnej" podczas aresztowania szarpali sie i chcieli uciekać a dwóch odeszło po katastrofie na emeryturę. Zadziwiajace jest również to że podczas przesłuchania składali dziwne i sprzeczne zeznania które w trakcie przesłuchania zmieniali. Wypowiedzi rosyjskiego eksperta że jakoby Polscy Piloci nie znali rosyjskiego i nie mogli sie porozumiec z "wieżą" ( raczej barakiem) są absurdalne ponieważ kapitan (posmiertnie major) Protasiuk znał biegle jezyk rosyjski i angielski. To niebył jego pierwszy lot na terytorium Rosji. Rosjanie oskarżając pilotów zaraz po katastrofie według mnie cos próbują zatuszować. Jestem święcie przekonana, że to rosjanie są winni. Podając złe parametry przyczynili sie do tego, że Piloci źle ustawili maszynę do lądowania no i brak przyżadów naprowadzajacych samolot na pas. Gdy nawet były takowe to i tak działay błednie wpeowadzając cały czas Pilotów w bład. Piloci zaczeli manewr podchodzenia do lądowania kilometr za wczesnie bo tak wskazywały im użądzenia pokładowe. Wszystkie były sprawne ale na skutek żłych danych jakie Piloci wprowadzili pokazywały zupełnie inne parametry lotu. Dlatego to wydaje się taki dziwne. Pomimo sprwanych urzadzeń piloci źle podchodzili do ladowania.

A
Aala

Wedłóg mnie Pilot zchodził za szybko ponieważ "wieża" kontrolna podała złe parametry. Podając komun8kat " 2 na kursie i ścieżce" wprowadzili pilota w błąd ponieważ nie byli na prwidłowej ścieżce podchodzenia do lądowania tylko pod ścieżką. Z analizy wynika że gdyby pas znajdował sie o ten kilometr wczesnie to Piloci wylądowali by idealnie ponieważ podchodzili dokładnie na pas. Ktos sie pomylił i podał złe parametry wedłóg których piloci ustawiali maszynę do lądowania. Pilot myśląc że schodzi prawidłowo nie zorientował sie że są za nisko z powodu dużej mgły. Ostrzeżenia systemu TAWS włączaja sie także gdy samolot znajduje sie nad lotniskiem wiec to mogło zmylic pilota. Później włączyły sie inne alarmy i wtedy piloci zorientowali sie że lecą za nisko i padła komenda 2 Pilota " odchodzimy" ale było juz za późno aby podnieść taka maszynę w 3 sekundy. taki samolot potrzebuje conajmniej 10 sekund aby zareagował na jaki kolwoek manewr. Byli juz za nisko. Zabrakło dosłownie 5 sekund aby próba wzniesienia samolotu sie udała. Może w tedy zgineło by mniej ludzi może nikt by nie zgina. Piloci juz sie nie obronią nie powiedzą jak do tgo doszło więć My Polacy i Patrioci musimy pamiętac aby nie obarczac wina Pilotów dopóki nie wyjaśni się cała sprawa. Ja osobiscie nie wieżę że to była wina Pilotów. To nie byli ludzie którzy pierwszy raz lecieli taka maszyna. To była Elita wśród Pilotów. CZEŚĆ ICH PAMIĘCI.

k
kasiaj

Pamiętaj, bo często "chrześcijanie" zapominają, że Jezus był żydem i zabili go swoi. Bo niby kto miał Go zabić? Te wpisy są żałosne.

10siekierator

3. Zagłady Żydów w czasie II wojny itp
Bóg nie zapomniał kto zabił Jezusa

t
tomek

ci którzy są za zamachem na prezydenta są głupcami, a jeszcze większymi głupcami są ci którzy w to wierzą

~Maro~
W dniu 20.04.2010 o 10:44, eMeSCe napisał:

NIE OSKARZAJAC NIKOGO...@@@MOJE GRATULACJE PATRIOTO@@@ INTRLIGENCJA MUSZTARDY!!! ŚWIAT IDZIE DO PRZODU, OWSZEM ALE W ZŁYM KIERUNKU! SPOJRZ W NIEBO I ZAPYTAJ SIEBIE PO CO ŻYJESZ I JAKIMI WARTOŚCIAMI SIĘ KIERUJESZ! BIEGNIJ RAZEM Z POSTEMPEM, PRACUJ NAD BUDOWĄ NOWEGO SWIATA OPARTEGO NA BOMBACH ATOMOWYCH... DOCZEKASZ SIĘ DZIECI LUB WNUKOW I BEDZIESZ PATRZYL JAK CIERPIA ZYJAC W TWOIM GENIALNYM SWIECIE-SWIECIE FAŁSZU>>>>Nikt się nie spodziewał, że w niebie są llimityKolejny dzien pogrzebał 100 tyś. zabitychMiliony pogrążonych, setki przerazonychto porojona prawda, a nie ludzkie zabobony!Częśc pochłonął żywioł, większośc ginie w wojnachw stolicy pakistanu, znow wybuchła bomba!Na londach trzebi wirus nasze pokoleniePrądy morskie chłoną kolejne suche ziemie... ...CZAS OTWORZYC OCZY...


Jeśli uważasz że rozwój jest nie korzystny to moje gratulacje, radze ci się odciąć od neta, TV i radia, przecież dzięki postępowi w technice jak i w rozwoju prawa jest możliwe korzystanie z tych wynalazków. Druga sprawa rozmawiamy o problemach polski, a nie całego świata, najpierw trzeba coś zrobić coś na swoim podwórku, a nie patrzyć tylko na sąsiadów i im wytykać tylko.
>> zastanów się czy to co napisałeś jest prawdą, a dlaczego bo jak by Bóg mógł coś zrobić dla ludzi to nie dopuścił 1. do tragedii nad Smoleńskiem, 2. Mordu katyńskiego, 3. Zagłady Żydów w czasie II wojny itp.... Honor w obecnych czasach istnieje, a słowo ojczyzna znaczy tylko tyle ile na papierze miejsca zajmuje. A doprowadziliśmy do tego wszyscy swoimi czynami czy też swoja biernością w przeciw działaniu. A porównywanie ludzi do musztardy jest żałosne, bo jak można kogoś porównać do rzeczy martwej ?
e
eMeSCe
W dniu 19.04.2010 o 19:57, ~Maro~ napisał:

Myślę że coś z tobą nie tak1. Może by coś pomogły te żarówki, ale w dzień przy mgle niewiele z nich pożytku, co innego w nocy. A na domiar złego na tym lotnisku można lądować jak widoczność jest większa niż 1000m, w dniu katastrofy było ledwie 500m.2. A jakby był to samolot USA po remoncie też byś podejrzewał o sabotaż. Samolot był na przeglądzie gdzie go usprawniono, i jak by coś źle zrobiony spadł by w czasie gdy Tusk leciał do Katynia.3. Tusk z Kaczyńskim się nie lubili, wiec co się dziwisz ze się nie przejął tym. Podobnie jak większość ludzi zagranica i w PL, nic nowego nie odkryłeś. A jak widać lepiej trzymać z Rosja niż z USA i zachodem, bo ci drudzy z powodu pyłów wulkanicznych nie chcieli się wysilać żeby przylecieć do Krakowa.4. Co do Kaczyńskiego to nic nie robienie, i utrudnianie wszystkiego też jest złe, bo świat idzie do przodu a nie do tyłu.



NIE OSKARZAJAC NIKOGO...
@@@MOJE GRATULACJE PATRIOTO@@@ INTRLIGENCJA MUSZTARDY!!! ŚWIAT IDZIE DO PRZODU, OWSZEM ALE W ZŁYM KIERUNKU! SPOJRZ W NIEBO I ZAPYTAJ SIEBIE PO CO ŻYJESZ I JAKIMI WARTOŚCIAMI SIĘ KIERUJESZ! BIEGNIJ RAZEM Z POSTEMPEM, PRACUJ NAD BUDOWĄ NOWEGO SWIATA OPARTEGO NA BOMBACH ATOMOWYCH... DOCZEKASZ SIĘ DZIECI LUB WNUKOW I BEDZIESZ PATRZYL JAK CIERPIA ZYJAC W TWOIM GENIALNYM SWIECIE-SWIECIE FAŁSZU>>
>>
Nikt się nie spodziewał, że w niebie są llimity
Kolejny dzien pogrzebał 100 tyś. zabitych
Miliony pogrążonych, setki przerazonych
to porojona prawda, a nie ludzkie zabobony!
Częśc pochłonął żywioł, większośc ginie w wojnach
w stolicy pakistanu, znow wybuchła bomba!
Na londach trzebi wirus nasze pokolenie
Prądy morskie chłoną kolejne suche ziemie...
...CZAS OTWORZYC OCZY...
F
Fox23

Polske juz sprzedaja

Polskie władze oddały prawa do wydobycia gazu łupkowego amerykańskim koncernom i to znacznie poniżej cen obowiązujących na świecie. Tymczasem rosyjski Gazprom z ogromnymi obawami przygląda się planom eksploatacji tych złóż nad Wisłą.

Już sam fakt, że licencje na wydobycie gazu łupkowego polski rząd odstąpił zagranicznym firmom, zakrawa na kuriozum w skali światowej. Wielu analityków wskazuje bowiem, że państwo uzależnione od dostaw tego surowca z jednego kierunku (tak jak Polska od Rosji) powinno własnoręcznie sprawować pełną kontrolę nad tak cennymi złożami, znajdującymi się na własnym terytorium. Tym bardziej, że w kraju działa wiele przedsiębiorstw, które dysponują odpowiednimi technologiami, zapleczem logistycznym i kadrowym, zdolnym do samodzielnego wydobycia. Dlaczego więc licencje na wydobycie znalazły się w rękach takich firm jak, Exxon, Chevron, Conoco oraz BNK Petroleum czy San Leon Energy? W sumie w rękach amerykańskich firm jest w tej chwili najwięcej, bo aż ponad 30 licencji na odwierty. Amerykanie już rozpoczęli prace. PGNiG i Orlen dopiero mają takie plany.

Co ciekawe sprawa odwiertów wywołuje duże emocje za granicą. „The Economist”, w swej analizie pod koniec ubiegłego roku wskazuje, że polski gaz łupkowy może zmienić układ sił energetycznych w tej części kontynentu i uniezależnić gospodarkę polską od dostaw z Rosji. Nic więc dziwnego, że analitycy Gazpromu spoglądają na inwestycje Polski z zapartym tchem, gdyż mogą one oznaczać, że ze źródeł polskich korzystać będą również inni odbiorcy europejscy, przynajmniej tej części kontynentu. Podobna sytuacja jest na Węgrzech, które również są uzależnione od dostaw z Rosji. Doskonałym przykładem takiej konwersji w systemie dostaw tego surowca są właśnie Stany Zjednoczone, które po tym jak okazało się, że posiadają złoża łupkowe wystarczające na zaspokojenie potrzeb USA na 100 lat, przekształciły nawet swoje terminale LNG z importowych na eksportowe, tak by można było sprzedawać gaz za granicę. Sprawa gazu łupkowego została nawet poruszona na początku roku w specjalnym raporcie, sporządzonym dla Rady Dyrektorów Gazpromu. Zaznaczono w nim, że samowystarczalność USA to jedna z przyczyn pogorszenia bilansów koncernu w ostatnim czasie.

– Kilka lat temu żadna z instytucji nie prognozowała szybkiego wydobycia surowca w Stanach Zjednoczonych. Dzisiaj wszystkie mówią o perspektywach wydobycia gazu łupkowego, które mogą radykalnie zmienić cały światowy rynek gazowy – wyjaśniał na łamach „Kommiersanta” Aleksandr Miedwiediew, wiceprezes Gazpromu.

Co w takiej sytuacji robią polskie władze? Koncernom, które planują odwierty w rejonach występowania gazu łupkowego, przyznawane są licencje po stawkach o wiele niższych niż te obowiązujące na świecie. Niedawno dziennikarze RMF FM dotarli do umów licencyjnych jednego z takich przedsiębiorstw. Wynika z nich, że Polska dostanie w postaci opłaty licencyjnej góra 1 proc. przychodu z wydobycia gazu. Dla porównania w USA stawki te wynoszą 20 proc. Nawet przedstawiciele firm wydobywczych przyznają, że stawki te są bardzo niskie. W rozmowie z „The Times” jeden z nich podkreślił, że warunki finansowe w Polsce są wręcz najkorzystniejsze na świecie.

Pokłady gazu łupkowego w Polsce są szacowane na 120 lat zapotrzebowania całego kraju na ten surowiec.

~gość~
W dniu 20.04.2010 o 09:41, tytus napisał:

Dziwi to odchylenie od kursu na wprost do pasa startowego.Może ktoś "..maczał w tym palce.."ale i tak pozostanie to jego słodką tajemnicą.Domniemania co do przyczyn katastrofy to tylko ludzkie tłumaczenie zjawiska, co do którego wiedzę ma Najwyższy.



Odchylenie od kursu nastąpiło po UTRACIE skrzydła.Wcześniej schodził w osi pasa ale za nisko. Podstawowe pytanie dlaczego tak nisko? Może po to aby w tej mgle zobaczyć pas.
Kontrolerzy chcieli zamknąć lotnisko ale bali się skandalu politycznego - że uniemożliwiaja Prezydentowi RP udział w uroczystościach.
Gdyby wylecieli z POlski godzinę szybciej to mogli spokojnie wylądować w Witebsku i dojechać samochodami na uroczystości.
a
abstynent
W dniu 20.04.2010 o 09:09, ~obywatel~ napisał:

nie tusk i nie sikorski ty uposledzencu polityczny tylko agenci angloamerykanscy. oni sa odpowiedzialni za wiekszosc zamachow na swiecie w tym wtc w 2001 roku. najlepsze jest to, ze Polska 3 dni po katastrofie stracila ponad 30 licencji na wydobywanie gazu na terenie Polski na korzysc amerykanow....


A KTO MIAŁ WPŁYW NA DARMOWE ROZDANIE LICENCJI ŻYDOAMERYKANOM JAK NIE TUSK I PAWLAK ?????? KOSMICI ???????

TO ZDRAJCY OJCZYZNY, POLITYCY BEZ WYRAZU, KRĘGOSŁUPA I KLASY.
t
tytus

Dziwi to odchylenie od kursu na wprost do pasa startowego.Może ktoś "..maczał w tym palce.."ale i tak pozostanie to jego słodką tajemnicą.Domniemania co do przyczyn katastrofy to tylko ludzkie tłumaczenie zjawiska, co do którego wiedzę ma Najwyższy.

Dodaj ogłoszenie